بلفاروپلاستی

عوارض عمل لیزیک چشم

عمل لیزیک چشم امروزه بعنوان پرکاربردترین عمل چشم شناخته میشود که سالیانه میلیونها نفر در سرتاسر جهان از آن استفاده میکنند. این جراحی که مانند لازک و پی آر کی از پرتو لیزر در آن استفاده میشود برای رفع انواع عیوب انکساری چشم کاربرد دارد. اگرچه عمل لیزیک یک جراحی بسیار ایمن است اما مانند هر جراحی دیگری عوارض عمل لیزیک نیز قابل مشاهده است. مراقبت های پس از عمل لیزیک میتواند به کاهش عوارض عمل لیزیک کمک کرده و دوران بهبود عمل لیزیک را کاهش دهد. در این مطلب قصد داریم تا عوارض عمل لیزیک را به طور خلاصه بیان کنیم.

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض عمل لیزیک چشم

عارضه هایی جدی مانند از دست دادن بینایی پس از عمل لیزیک بسیار نادر هستند با این حال عوارض عمومی جراحی لیزیک شایع هستند و بسیاری از افراد را درگیر میکنند. عوارض عمومی و شایع عمل لیزیک چشم شامل موارد زیر است:

عوارض عمل لیزیک

عوارض عمل لیزیک در پیری

برخی افراد در سنین بالا تمایل به لیزیک پیدا میکنند. اگرچه سن بالا به خودی خود مانع عمل لیزیک نیست اما شرایطی که در سنین بالا ایجاد میشود میتواند منجربه ایجاد عوارضی شود که عمل لیزیک را برای افراد نامناسب سازد. افراد در سنین بالا 40 سالگی به تدریج دچار پیرچشمی میشوند که این مسئله میتواند نتایج عمل لیزیک را با مشکل مواجه کند. در سنین بالای 50 و 60 سال نیز مشکلاتی همچون دژنراسیون ماکولار و تخریب شبکیه، گلوکوم یا آب سیاه و نیز آب مروارید ایجاد میشوند که امکان انجام عمل لیزیک با وجود این بیماریها وجود ندارد.
برای حل این مشکلات و آگاهی از عوارض عمل لیزیک در پیری لازم است تا بررسی های جامعی صورت بگیرد و پزشک از وضعیت سلامت چشم های فرد اطلاعات کافی داشته باشد.

استفاده از گوشی بعد از عمل لیزیک

گوشی و سایر ابزار دیجیتال با نمایشگرهایی که کار با آنها معمولا نیاز به خیره شدن از فاصله نزدیک دارند امروزه به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شناخته میشوند. با توجه به اینکه کار با این ابزار مستقیما چشم را درگیر میکند لازم است تا پس از جراحی لیزیک مراقبت ها و احتیاط لازم صورت بگیرد.
حداقل 24 ساعت پس از عمل لیزیک باید موبایل، تلویزیون، لپ تاپ و ... به طور کامل کنار گذاشته شوند.
پس از گذشت 24 ساعت چشم ها به تدریج قویتر میشوند اما باید در این هنگام نیز احتیاط لازم را مدنظر قرار داد و از کارکردن طولانی مدت با گوشی یا انجام کارهای غیرضروری با گوشی خودداری کرد. در طی روزهای اول میتوان در حد چند دقیقه در روز با موبایل کار کرد. در صورتی که احساس ناراحتی در چشم، فشار و ... در چشم خود داشتید لازم است تا کار با موبایل را متوقف کنید. میتوان در این زمان از قطره های اشک مصنوعی نیز استفاده کرد. پس از گذشت چند روز تا چند هفته وضعیت چشم ها پایدار شده و امکان کار معمول با موبایل و تماشای تلویزیون فراهم میشود.

شماره چشم برای عمل لیزیک

شماره چشم برای عمل لیزیک بسته به نوع مشکل انکساری متفاوت است. برای افرادی که برای درمان دوربینی با لیزیک اقدام میکنند تا 6 دیوپتر، برای افراد نزدیک بین بین 1 تا 10 دیوپتر و برای آستیگماتیسم شماره کمتر از 6 دیوپتر مناسب هستند. توجه به این نکته نیز ضروری است که تنها عامل تعیین کننده برای جراحی لیزیک شماره چشم نیست و این فاکتور باید همراه با سایر شرایط چشم و شرایط عمومی بدن در نظر گرفته شود.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

سن مناسب برای عمل لیزیک چشم

برای انجام لیزیک تنها یک محدودیت سنی وجود دارد: افراد نباید زیر 18 سال سن داشته باشند. علت این محدودیت این است که در سنین زیر 18 سالگی وضعیت بینایی پایدار نشده است. بهترین سن برای عمل لیزیک نیز بازه سنی 25 تا 40 سالگی است. البته امکان عمل لیزیک در سنین بالاتر نیز وجود دارد اما به علت ایجاد مشکلات زمینه ای دیگری مانند آب مروارید، پیرچشمی ، گلوکوم و ... امکان این جراحی در برخی افراد در سنین بالاتر از بین میرود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465