بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / پس از لیفت شقیقه به چه مراقبتهایی نیاز است؟

پس از لیفت شقیقه به چه مراقبتهایی نیاز است؟

جراحی لیفت شقیقه نوعی جراحی است که در طی آن سعی می‌شود تا یک سوم انتهایی ابرو از طریق برش‌هایی که در شقیقه ایجاد می‌شود لیفت شود. این جراحی یک جراحی کم تهاجم است و به همین دلیل عوارض پس از جراحی بسیار کمتری نسبت به سایر انواع جراحی‌های لیفت ابرو دارد. با این حال احتمال کمی برای بروز برخی عواض پس از این جراحی نیز وجود دارد. برای کاهش عوارض لیفت شقیقه لازم است تا نکاتی رعایت شوند. باید توجه داشت که هر یک از روش‌های مختلف لیفت شقیقه مراقبت‌های متفاوتی ممکن است داشته باشند. در این مطلب به مراقبت های بعد از لیفت شقیقه با جراحی خواهیم پرداخت.

برخی از پزشکان به جراحی لیفت شقیقه معتقد نیستند. این پزشکان در واقع لیفت شقیقه را به عنوان یک قسمتی از لیفت اندوسکوپی پیشانی انجام می دهند که این عمل از لیفت شقیقه تهاجمی تر بوده و به نسبت، ماندگاری و اثر بخشی بیشتری نیز خواهد داشت. این پزشکان بر این باورند که اگر دیگر تاندون ها آزاد نگردند؛ این جراحی اثر بخشی مطلوبی نخواهد داشت. دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت شقیقه را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

پس از لیفت شقیقه لازم است تا افراد از فعالیت‌های سنگین و نیز ورزش کردن دوری کنند. حداقل سه روز زمان برای استراحت مطلق پس از لیفت شقیقه لازم است. فعالیت روزانه را 7 تا 10 روز پس از جراحی و ورزش کردن را می‌توان یک ماه پس از جراحی از سر گرفت.

برای کاهش ورم و کبودی محل جراحی می‌توان تا 24 ساعت پس از جراحی از کمپرس یخ استفاده کرد. کمپرس یخ را می‌توان 5 تا 10 دقیقه در ساعت بر روی موضع قرار داد.

سعی شود تا در هنگام خواب، سر کمی بالاتر از سطح بدن قرار بگیرد. این کار را می‌توان با گذاشتن چند بالش اضافه زیر سر انجام داد. توصیه این است که تا 14 روز این کار صورت بگیرد.

برای استحمام لازم است تا دو روز صبر کرد. در هنگام استحمام، توصیه می‌شود از شامپو بچه استفاده شود. توصیه می‌شود استفاده از شامپوهای رایج که دارای عصاره‌های شیمیایی بوده و عطردار هستند تا ده روز متوقف شود

نوع غذایی که فرد مصرف می‌کند بهتر است به شکلی باشد که جویدن آن نیاز به انرژی زیادی نداشته باشد تا به عضلات صورت فشار وارد نشود. همچنین تا سه هفته پس از جراحی لیفت شقیقه، از نمک بسیار کمی در غذا استفاده شود زیرا با افزایش فشار خون منجر به افزایش ورم محل جراحی می‌شود.

داروها و مراقبت‌های ارائه شده توسط پزشک به دقت پیگیری شوند.

ورم و کبودی از عارضه‌های طبیعی جراحی هستند که انتظار داریم ورم پس از سه و کبودی پس از یک هفته برطرف شوند. در صورتی که ورم و کبودی محل جراحی در این مدت کاهش نداشته باشد یا تشدید شود بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود.

مصرف آب برای کاهش سریع‌تر عوارض جراحی مفید است.

لازم است تا افراد برنامه‌ی مراجعه‌ی مجدد برای بررسی نتیجه‌ی جراحی و همچنین برداشتن یا تعویض پانسمان را از پزشک خود دریافت کنند.

در صورت وجود درد می‌توان از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کرد.

مراقبت های بعد از لیفت شقیقه

ورم لیفت شقیقه

ورم لیفت شقیقه یک عارضه‌ی طبیعی است که انتظار داریم پس از هر برشی در بدن ایجاد شود. بنابراین وجود آنها جای نگرانی چندانی ندارد. ورم لیفت شقیقه بطور متوسط یک هفته پس از جراحی رفع می‌شود. رفع ورم لیفت شقیقه بصورت خودبخودی صورت می‌گیرد و معمولا نیازی به مداخلات جدی پزشکی ندارد. با این حال در صورتی که فرد احساس کند ورم موضع جراحی شده با گذشت زمان افزایش یافته است بهتر است به پزشک خود اطلاع دهد.

حالت تهوع بعد از لیفت شقیقه

برخی افراد ممکن است بعد از لیفت شقیقه دچار حالت تهوع و استفراغ باشند. در صورتی که افراد سابقه‌ی چنین حالتی را دارند بهتر است قبل از جراحی به پزشک خود اطلاع دهند. در صورتی که اولین بار است که فرد چنین حالتی را پس از بی‌هوشی تجربه می‌کند باید با پزشک خود مطرح کند تا به وسیله‌ی روش‌های موجود وضعیت فرد به شرایط طبیعی بازگردانده شود. باید توجه داشت که نباید هیچ نوع دارویی خوراکی در یک ساعت پس از جراحی مصرف شود. می‌توان از نوشابه، دمنوش زنجیل و یا چای نیز استفاده کرد. مصرف این موارد باید به آرامی و کم‌کم صورت بگیرد. در صورتی که حالت تهوع برطرف نشود بهتر است با پزشک متخصص مشورت شود.

علاوه بر این، در روزهای پس از جراحی مصرف آب زیاد در روزهای پس از عمل لیفت شقیقه می‌تواند از حالت تهوع و استفراغ جلوگیری کند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

مدت ماندگاری لیفت شقیقه

مدت ماندگاری لیفت شقیقه به روش جراحی و سبک زندگی فرد وابستگی بسیاری دارد. لیفت شقیقه با روش‌های غیرجراحی، مثلا لیفت شقیقه با بوتاکس و ..، می‌تواند 3 تا 4 ماه ماندگاری داشته باشد. با این حال روش‌های جراحی ماندگاری بالاتری دارند. به طور متوسط انتظار داریم ماندگاری لیفت شقیقه به روش اندوسکوپی 5 تا 7 سال باشد. برای لیفت شقیقه با جراحی سنتی بین 10 تا 15 سال و در برخی افراد نتایج دائمی انتظار می‌رود. معمولا پس از گذشت زمان، اثر افزایش سن دوباره بر روی پوست ظاهر می‌شود. در روش لیفت شقیقه با نخ نیز انتظار داریم حدود 6 ماه نتایج پایدار جراحی را مشاهده کنیم.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :غزال جمال زاده [ 1402-11-18 ]
چقدر بعد از عمل لیفت شقیقه می توان موها را رنگ کرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟

عمل جراحی چشم به وسیله ی لیزر، به فرایندی گفته می شود که با یک پرتوی متمرکز نور معروف به لیزر، لایه شفاف چشم برای داشتن یک دید بهتر تغییر داده می شود ... ادامه مطلب

عوارض و روشهای درمان روماتیسم چشمعوارض و روشهای درمان روماتیسم چشم

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465