اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / عوارض جراحی لیفت شقیقه را بهتر بشناسیم

عوارض جراحی لیفت شقیقه را بهتر بشناسیم

با افزایش سن سلول‌ها به تدریج پیر می‌شوند و این پیری سلول‌ها خود را به انواع شکل‌ها مانند ایجاد چین و چروک در صورت و اطراف ابرو، افتادگی پلک‌ها و ... نشان می‌دهد. یکی از مشکلات ناشی از افزایش سن، افتادگی شقیقه یا گوشه‌ی ابروها است. افتادگی ابروها را می‌توان تغییر جایگاه ابروها به پایین‌تر از جایگاه طبیعی خود تعریف کرد. البته افتادگی ابرو علاوه بر افزایش سن دلایل دیگری نیز می‌تواند داشته باشد. با این حال روش درمانی استفاده شده برای انواع افتادگی ابرو مشابه است. یکی از روش‌های درمان افتادگی ابرو، جراحی لیفت شقیقه است. در این مطلب علاوه بر معرفی جراحی لیفت شقیقه و بیان نحوه‌ی انجام آن، عوارض این جراحی نیز بیان شده و راهکارهایی برای مراقبت پس از جراحی ارائه خواهدشد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت شقیقه را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

جراحی لیفت شقیقه چیست؟

جراحی لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال (temporal lift) نوعی از جراحی زیبایی است که هدف از آن کشیدن گوشه‌ی چشم و یک سوم انتهایی ابرو است که می‌تواند منجر به رفع چین و چروک اطراف چشم شود. این جراحی که به صورت سرپایی انجام می‌گیرد به علت فرایند ساده تر از ليفت پيشانى و در مقابل، تاثیر مناسب خود مورد توجه قرار گرفته است.

جراحی لیفت شقیقه چگونه انجام می‌شود؟

جراحی لیفت شقیقه که یک جراحی سرپایی است معمولا با سایر جراحی‌های مرتبط با جوانسازی چشم مانند جراحی پلک انجام می‌شود. گاهی نیز لیفت شقیقه به تنهایی پاسخگوی نیاز فرد است. این جراحی بسته به شرایط فرد با بی‌هوشی عمومی یا بی‌حسی موضعی شروع می‌شود. سپس برشی در قسمت شقیقه (درست در بالای گوش‌ها) و داخل موها ایجاد می‌شود که امکان کشیدن پوست شقیقه را فراهم می‌سازد. پس از کشیدن پوست شقیقه و قرار گرفتن دم ابروها در محل مناسب، جراحی به پایان می‌رسد و محل برش‌یافته دوباره بخیه می‌خورد. گاهی پس از کشیدن پوست، بخشی از آن اضافی می‌ماند که این پوست، برش خورده و سپس بر روی محل برش بخیه زده می‌شود. این جراحی به مدت یک تا یک و نیم ساعت به طول می‌انجامد و در طی این مدت به دلیل استفاده از مواد بی‌حس کننده یا بیهوش کننده فرد دردی احساس نمی‌کند.

عوارض جراحی لیفت شقیقه

عوارض جراحی لیفت شقیقه چیست؟

جراحی لیفت شقیقه یک جراحی سرپایی و ایمن است که احتمال ایجاد عارضه پس از جراحی بسیار پایین است. از جمله عوارض احتمالی جراحی لیفت شقیقه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در صورتی که فرد نسبت به وجود هر یک از علائم احساس ناراحتی کند بهتر است با پزشک خود مشورت نماید. همچنین روش‌های مراقبت پس از جراحی نیز می‌توانند در کاهش احتمال بروز عوارض کمک کنند.

اینستاگرام دکتر اشراقی

مراقبتهای پس از جراحی لیفت شقیقه چگونه است؟

انتخاب پزشک مجرب می‌تواند احتمال ایجاد عوارض پس از جراحی لیفت شقیقه را به حداقل برساند. از طرفی مراقبت‌هایی وجود دارند که افراد با انجام آنها می‌توانند احتمال ایجاد عوارض پس از جراحی را به حداقل رسانده و سرعت بهبود پس از جراحی لیفت شقیقه را افزایش دهند. از جمله‌ی این راهکارها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى در مورد بيماريهاى و اشکالات چشم و اطراف آن، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، لیفت ابرو، کشیدن گوشه چشم با بوتاکس، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى پذیرای مراجعین محترم می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465