بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاى چشم / میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای به انگلیسی Myopathy بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود و ضعف عضلانی نتیجه این بیماری است. میوپاتی چشمی یک اختلال دژنراتیو عضلات خارج چشمی است که محل اولیه ضایعه در خود سلول ماهیچه ای چشم است. در این بیماری، عضله‌ بالا برنده‌ پلک چشم، به سبب یک اختلال سیستمیک که سبب ضعف عضلات می‌ شود، ضعیف می‌ گردد. این شرایط ممکن است شامل انواع دیستروفی عضلانی و افتالموپلژی خارجی پیش‌ رونده مزمن باشد.

آنچه در این مطلب میخوانید

در میوپاتی های چشمی، افتادگی پلک ها ثابت و به ندرت شدید و کامل می باشد. در برخی موارد، افتادگی پلک خفیف است و نیازی به درمان ندارد؛ اما اگر افتادگی این پلک ها به حدی باشد که دامنه دید را در جلوی چشمان افراد مسدود نموده باشد باید برای درمان آن نزد یک پزشک متخصص بینایی و البته فعال در حوزه سلامت و زیبایی مراجعه نمود و پتوز ایجاد شده را جراحی نمود.

دلایل میوپاتی

مهم‌ترین عواملی که می‌توانند احتمال ابتلا به میوپاتی را افزایش دهند شامل موارد زیر است:

علائم میوپاتی

میوپاتی چشمی

افراد مستعد میوپاتی

هر شخصی در هر رده سنی ممکن است به میوپاتی مبتلا شود. عواملی هستند که ریسک ابتلا را بیشتر می‌کنند:

تشخیص میوپاتی

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

درمان میوپاتی

برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن از درمان میوپاتی، باید این عارضه به طور صحیح تشخیص داده شود. پزشکان معمولاً بهترین روش‌های درمانی موجود را به بیماران خود توصیه می‌کنند. در اغلب موارد پزشکان برای درمان این بیماری از داروها استفاده می‌کنند. برخی از رایج‌ترین درمان‌های مورد استفاده برای میوپاتی عبارتند از:

کورتیکواستروئیدها

در اغلب موارد اولین درمانی که برای میوپاتی تجویز می‌شود یک داروی کورتیکواستروئید خوراکی از قبیل پردنیزون با دوز بالا می‌باشد. این دارو باعث کاهش التهاب می‌شود. سطح آنزیم‌های عضلانی که در خون وجود دارند معمولاً بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته از شروع مصرف این دارو به حالت عادی بر می‌گردد. اغلب بیماران بعد از دو تا سه ماه قدرت عضلانی معمول خود را دوباره به دست می‌آورند.

درمان ترکیبی

پزشک شما احتمالاً یک داروی دیگر به نام متوترکسات یا آزاتيوپرين را نیز به برنامه درمانی شما اضافه می‌کند. این دارو به کنترل بهتر بیماری در درازمدت کمک می‌کند و از بروز عوارض جانبی ناشی از مصرف کورتیکواستروئیدها در طولانی مدت جلوگیری می‌نماید.

درمان‌های ایمنی

برای بیمارانی که شدت میوپاتی در آنها خیلی زیاد است و یا به درمان‌های معمول جواب نمی‌دهند، گزینه‌های دیگری هم وجود دارد. این گزینه‌ها شامل داروهای ایمونوگلبولین‌های داخل وریدی (IVI) یا داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی بدن می‌باشد. داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی شامل سیکلوسپورین (نئورال، سند ایمون)، تاکرولیموس (پروگراف)، مایکوفنولات موفتیل (سل سپت) و ریتوکسیماپ (ریتوکسان) می‌باشد.
جهت بالا کشیدن پلک های افتاده، پزشک متخصص چشم از روش جراحی استفاده می کند. جراحی افتادگی پلک یا پتوز بنا به شرایط جسمی بیمار، تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. ابتدا محل های برش یافته از قبل علامت گذاری می شوند تا دقیقاً قسمت هایی که پوست پلک افتاده شده است، برداشته شوند. با ایجاد برش روی قسمت افتادگی پلک، جراح می تواند به عضله های بالا برنده پلک دسترسی داشته باشد. سپس به وسیله نخ های بخیه، عضله های بالا برنده به سمت بالا لیفت داده شده و محکم نگه داشته می شوند. در انتها، محل برش ایجاد شده را به کمک بخیه می بندند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465