بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاى چشم / مراقبت های پس از جراحی آب مروارید

مراقبت های پس از جراحی آب مروارید

با افزایش سن، مشکلات متعددی در چشم ایجاد میشوند، پیرچشمی، انواع مشکلات انکساری و آب مروارید از جمله مشکلات رایج چشم در سنین بالا هستند. آب مروارید چشم که در موارد شدید خود میتواند منجر به اختلال در زندگی روزمره افراد است به علت مات شدن عدسی چشم ایجاد میشود. روشهای درمان آب مروارید چشم معمولا به شکل جراحی هستند. جراحی آب مروارید یک روش درمانی ایمن است که سالانه میلیونها نفر در جهان از این جراحی ها بهره مند میشوند. اگرچه انواع روشهای جراحی آب مروارید چشم ایمن هستند، با این حال نیاز است تا افراد مراقبت های پس از جراحی آب مروارید چشم را رعایت کنند.

تشخیص و درمان آب مروارید ، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

جراحی آب مروارید

بصورت کلی پس از جراحی آب مروارید مشکل جدی ایجاد نمیشود. با این حال در موارد نادری ممکن است جراحی به صورت مناسبی انجام نشده باشد یا مراقبت های پس از جراحی به درستی پی گرفته نشوند. در این حالت علائمی ایجاد میشوند که لازم است تا افراد در صورت احساس این علائم به پزشک متخصص مراجعه کنند. از جمله این علائم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

زمان عمل آب مروارید

عمل آب مروارید بر اساس شرایط فرد و میزان پیشرفت آب مروارید توصیه میشود. در افراد مسن که کمتر از افراد جوانتر نیاز به دید کاملا شفاف دارند شاید توصیه شود تا کمی دیرتر عمل آب مروارید انجام شود. با این حال، آگاهی از زمان عمل آب مروارید با مشورت پزشک متخصص و شرایط فرد صورت میگیرد. همچین توجه به این نکته نیز لازم است که لازم نیست تا افراد صبر کنند تا آب مروارید پیشرفت کند بلکه میتوان در همان مراحل اولیه بیماری آن را درمان کرد. گاهی ممکن است درمان دیرهنگام آب مروارید به علت تاری دید منجر به حوادث غیرقابل پیش بینی شود. همچنین درمان دیرهنگام آب مروارید چشم میتواند منجر به افزایش فشار چشم و ایجاد گلوکوم یا آب سیاه نیز شود.

بهترین روش جراحی آب مروارید

روشهای درمان آب مروارید که بر اساس جراحی هستند به دو شکل سنتی و با برش با ابزار و نیز بصورت لیزری صورت میگیرد.
در روش لیزری از تابش لیزری برشهایی دقیق در محل موردنظر در چشم انجام میشود و با استفاده از دسترسی ایجادشده برای جایگذاری عدسی اقدام میشود. در روش سنتی برش با استفاده از تیغ جراحی صورت میگیرد.

قطره های چشمی قبل از عمل آب مروارید

استفاده از قطره های چشمی قبل از عمل آب مروارید با مشورت پزشک متخصص صورت میگیرد. بصورت عمومی لازم است تا افراد از دو تا سه روز قبل از جراحی قطره های چشمی تجویزشده را استفاده کنند. سه نوع اصلی قطره چشمی برای این مرحله وجود دارند که یک نوع قطره آنتی بیوتیکی بوده و دو نوع آن ضدالتهاب هستند. معمولا توصیه میشود تا بین استفاده از هر قطره ها 5 دقیقه زمان وجود داشته باشد تا حضور یک قطره بر سطح چشم، قطره دیگری را رقیق نکند.

بعد از عمل آب مروارید چند روز باید استراحت کرد؟

توصیه میشود تا افراد حداقل یک تا سه روز از کار خود مرخصی بگیرند و به استراحت بپردازند. پس از گذشت چند روز افراد میتوانند به کارهای روزانه خود بازگردند. خواندن کتاب، تماشای تلویزیون و ... نیز پس از چند روز استراحت امکان پذیر خواهد بود.

علت درد و قرمزی چشم بعد از عمل آب مروارید

معمولا چشم جراحی شده پس از جراحی آب مروارید چشم، قرمز شده و دردناک میشود. این علائم پاسخ طبیعی بدن به جراحی و برش بافت چشم هستند و در حالت معمول خود جای نگرانی ندارند. درد بعد از عمل آب مروارید چشم نیز خفیف بوده و با داروهای مسکن معمول رفع میشود. با این حال در صورتی که درد چشم شدید باشد، به تدریج کاهش نیابد و افزایش یابد و نیز قرمزی چشم تشدید شود لازم است تا با پزشک متخصص مشورت شود.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

دید چشم بعد از عمل آب مروارید

پس از عمل آب مروارید چشم، بینایی شروع به بهبود میکند و این فرایند تنها چند روز طول میکشد. ممکن است در طی چند ساعت و چند روز اول بینایی افراد کمی تار باشد اما به تدریج بهبود یافته و بینایی شفاف میشود. پس از عمل آب مروارید رنگها روشن تر به نظر خواهند رسید زیرا عدسی چشم تعویض میشود و عدسی های جدید شفاف تر خواهند بود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟آیا بلفاروپلاستی درمان دائمی و قطعی افتادگی پلک است؟

بلفاروپلاستی یکی از انواع جراحی های بسیار مؤثر و محبوب می باشد که باعث رفع نشانه های پیری پوست اطراف چشم و جوانسازی پلک های بالا و پایین میشود ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465