رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / مراقبت های پس از جراحی تخلیه چشم

مراقبت های پس از جراحی تخلیه چشم

عملکرد بسیار مهم چشم ها نشانگر نیاز به مراقبت جدی از آنها دارد. چشم ها ممکن است آسیب های گوناگونی را تجربه کنند، از آسیب های شایعتری مانند نزدیک بینی ، دوربینی ، آستیگماتیسم تا آسیبهایی که منجر به جراحی شبکیه میشوند طیفی از آسیبها را میتوان برای چشم متصور شد. در مواردی که آسیب چشم ها جدی تر باشد ممکن است لازم شود تا یک یا هر دو چشم فرد تخلیه شوند تا از ایجاد مشکلات جدی تری جلوگیری شود. از آنجا که جراحی تخلیه چشم یک جراحی تهاجمی است لازم است تا مراقبت های پس از جراحی تخلیه چشم نیز جدی گرفته شوند. در این مطلب قصد داریم تا توضیح مختصری در مورد جراحی تخلیه چشم ارائه کرده و روشهای مراقبت پس از جراحی تخلیه چشم را بیان کنیم.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تخلیه چشم

تخلیه چشم عنوان عمومی تری است که شامل انواع جراحی برای تخلیه کامل یا بخشی از چشم است. به طور کلی، تخلیه چشم را میتوان به سه دسته اصلی زیر تقسیم بندی کرد:

  1. اویسراسیون (Evisceration): در این نوع تخلیه چشم، محتویات درونی کره چشم تخلیه میشود و سایر بافتها از جمله عضلات و ... اطراف چشم دست نخورده باقی می مانند.
  2. انوکلئاسیون (Enucleation): در این نوع از تخلیه چشم، کل کره چشم از حدقه تخلیه میشود اما عضلات اطراف آن باقی می مانند.
  3. اگزانتراسیون (Exenteration): در این حالت، علاوه بر کل ساختار چشم، عضلات اطراف چشم و سایر بافتها نیز برداشته میشوند و کل حدقه خالی میگردد.

پس از جراحی تخلیه چشم میتوان از چشم مصنوعی برای بهبود وضعیت ظاهری افراد استفاده کرد. چشم مصنوعی یا ایمپلنت چشم ساختارهایی هستند که در داخل کاسه چشم قرار میگیرند و منجر به بهبود وضعیت افراد از نظر ظاهری میشوند اما در حال حاضر ایمپلنت های موجود تاثیری در بینایی و بازگرداندن آن ندارند.

تخلیه چشم

علت تخلیه چشم

آسیب های مختلفی ممکن است ایجاد شوند که لازم باشد پس از آن عمل تخلیه چشم انجام شود. از جمله علت های تخلیه چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض و خطرات جراحی تخلیه چشم

تصمیم برای تخلیه چشم را میتوان یکی از سخت ترین تصمیمات زندگی افراد نامید. اگرچه این جراحی ها اکثرا با هدف نجات زندگی فرد یا از بین بردن دردهای بسیار شدید انجام میشوند اما بدون عارضه نیز نیستند. عوارض زیر از جمله عوارض و خطرات پس از جراحی تخلیه چشم به شمار میروند:

پس از جراحی تخلیه چشم لازم است تا مراقبت هایی صورت بگیرند تا احتمال این عوارض و شدت آنها کاهش یابد.

مراقبت های پس از جراحی تخلیه چشم

قیمت پروتز چشم

قیمت پروتز چشم به شرکت سازنده، جنس و نوع آن بستگی دارد. پروتزهای چشم را میتوان به شکل دلخواه و اختصاصی سفارش داد، به این معنی که این پروتزها بر اساس ساختار حدقه افراد ساخته میشوند و به همین دلیل مشکلی از نظر ساختاری ایجاد نمی کنند.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عمل تخلیه چشم چقدر طول میکشد؟

عمل تخلیه چشم معمولا بین 1 تا 2 ساعت طول میکشد ولی لازم است تا فرد چندین ساعت قبل از عمل در مرکز درمانی باشد و شاید لازم باشد تا شب قبل از جراحی را در بیمارستان بستری شود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض و روشهای درمان روماتیسم چشمعوارض و روشهای درمان روماتیسم چشم

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود ... ادامه مطلب

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465