اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی ار کی و لیزیک / عمل PRK چشم چه عوارض و معایبی دارد؟

عمل PRK چشم چه عوارض و معایبی دارد؟

یکی از روشهای معروف و البته محبوب برای رفع عیوب انکساری چشم، عمل پی آر کی (PRK) است. در این روش، ساختار قرنیه با استفاده از لیزر تغییر می یابد تا مسیر حرکت نور در چشم تنظیم شود. همین مسئله منجر به بهبود دید و رفع عیوب انکساری چشم مانند نزدیک بینی ، دوربینی یا آستیگماتیسم میشود. اگرچه این روش بعنوان یک عمل ایمن شناخته میشود اما مانند هر نوع عمل دیگری ممکن است عوارض و معایبی به همراه داشته باشد. علاوه بر عمل پی آر کی، عمل لیزیک و لازک چشم نیز وجود دارند که اصول مشابهی با پی آر کی دارند اما در جزئیات و شرایطی که میتوان از این جراحی ها بهره مند شد ممکن است تفاوت هایی وجود داشته باشد.

عمل لیزیک و پی ار کی در اصفهان و تهران، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

عوارض عمل پی آر کی چشم

عمل پی آر کی نیاز به محاسبات ریاضی دارد که توسط کامپیوتر و با دقت بسیار بالایی صورت میگیرند. این محاسبات میزان لازم از بافت قرنیه که در طی عمل پی آر کی دستکاری میشود را نشان میدهد و این محاسبات توسط لیزر عملی میشوند. پس از انجام عمل پی آر کی، بسته به اینکه وضعیت سلامت عمومی فرد چگونه بوده و مراقبت های پس از عمل پی آر کی را به درستی انجام دهند یا نه ممکن است شرایط متفاوتی برای افراد ایجاد شود. برخی افراد به سرعت میتوانند بینایی مناسب را به دست بیاورند و برخی افراد ممکن است عوارضی را بروز دهند.

پی آر کی

از سایر عوارض جدی تر و البته کمتر شایع پی آر کی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ضعیف شدن چشم بعد از عمل پی آر کی

عمل پی آر کی عملی با ضریب تاثیر بسیار بالا است بطوری که حدود 97 درصد افرادی که تحت این جراحی قرار میگیرند پس از یک سال میتوانند بینایی 20 از 20 یا بهتر را به دست بیاورند. با این حال، در برخی موارد ممکن است بعد از عمل پی آر کی چشم ها شروع به ضعیف شدن کنند. از جمله عواملی که منجر به ضعیف شدن چشم بعد از عمل پی آر کی میشوند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

عوارض عمل پی آر کی در پیری

برخی افراد ممکن است این تصور را داشته باشند که عمل پی آر کی در پیری با عوارضی جدی تر همراه است یا سن مشخصی وجود دارد که پس از آن عمل پی آر کی قابل انجام نیست اما این تصورات اشتباه است. در حقیقت تنها محدودیت عمل پی آر کی از نظر سنی این است که فرد باید بیش از 18 و یا 20 سال سن داشته باشد زیرا قبل از این سنین هنوز وضعیت بینایی در حال تغییر است و تثبیت بینایی پس از این سنین ایجاد میشود. بنابراین عمل پی آر کی در سنین بزرگسالی و پیری نیز میتواند انجام شود. آکادمی چشم پزشکی آمریکا نیز به این نکته اشاره میکند که بسیاری از افراد بالای 50 سال تمایل به انجام عمل پی آر کی یا لیزیک دارند.
اگرچه سن بالا محدودیتی برای انجام پی آر کی ایجاد نمیکند اما شرایط مرتبط با سن بالا میتوانند منجر به ایجاد عوارض شوند. برای مثال برخی بیماری ها مانند آب مروارید، گلوکوم یا آب سیاه چشم و دژنراسیون ماکولار از جمله بیماری هایی هستند که در سنین بالاتر شایع هستند و وجود آنها مانعی برای انجام پی آر کی است. در صورتی که این بیماریها در افراد وجود داشته باشد و آنها جراحی پی آر کی انجام دهند ممکن است عوارضی برای آنان ایجاد گردد. پیرچشمی نیز که از سن 40 سالگی به بالا معمولا خود را بروز میدهد نیز با عمل لیزیک تداخل داشته و نتیجه آن را به خطر می اندازد.
بنابراین باید بر اساس شرایط فرد و وضعیت سلامت عمومی در سنین بالاتر تصمیم گرفت تا از ایجاد خطرات جدی جلوگیری کرد. ممکن است عوارضی همچون خشکی چشم که در افراد جوانتر ناراحتی زیادی ایجاد نمیکنند در سنین بالاتر فرد را با دشواری بیشتری مواجه کنند. برای آگاهی از وضعیت چشم ها و امکان عمل پی آر کی در سنین بالاتر بهترین راه، مشورت با پزشک متخصص است.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله عمل زیبایی چشم بادامی ، جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465