بلفاروپلاستی

عمل پی آر کی (PRK) چیست؟

پی آر کی (PRK) نوعی جراحی چشم است که بر اساس لیزر صورت می گیرد. این نوع جراحی شباهت بسیاری به جراحی لیزیک دارد. عمل پی آر کی برای رفع عیوب انکساری چشم به کار میرود که شامل دوربینی ، نزدیک بینی و آستیگماتیسم چشم میشود. این روش که قدمت بیشتری از لیزیک دارد کاربرد بیشتری در جراحی اصلاح عیوب انکساری چشم نسبت به لیزیک یا لازک پیدا کرده است. اما عمل پی آر کی چیست و چگونه انجام میگیرد؟

پی آر کی نوعی عمل جراحی است که هدف از انجام آن ایجاد تغییر در شکل، انحنا و ضخامت قرنیه است. ساختار قرنیه متشکل از 5 لایه است که هر کدام نقش ویژه ای دارند. شکل و انحنای این لایه ها برای دید شفاف ضروری است، بطوری که اگر کمی انحنای نامناسب ایجاد شود، دید فرد از حالت شفاف خارج شده و مشکلات انکساری چشم مانند نزدیک بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم ایجاد میشوند. خارجی ترین لایه قرنیه اپی تلیوم نام دارد که در طی جراحی پی آر کی بصورت دستی و با ابزار فیزیکی، با محلول الکی و یا با لیزر خارج میشود. پس از این مرحله، لیزر وارد کار شده و بوسیله انرژی آن، تغییراتی در انحنای قرنیه ایجاد میشود و نامنظمی های آن رفع میگردد. لیزر در این مرحله بر اساس ویژگی های چشم بیمار تنظیم شده و کارکرد اختصاصی دارد. لایه اپی تلیوم نیز قابلیت ترمیم خود را دارد و با گذشت زمان لایه اپی تلیوم جدیدی بر روی قرنیه تشکیل میگردد.

عمل لیزیک و پی ار کی در اصفهان و تهران، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

برداشتن لنز پانسمان بعد از پی ار کی

در طی چند روز اول پس از جراحی پی آر کی لازم است تا مراقبت هایی از چشم صورت بگیرد. یکی از این مراقبت های پس از عمل پی آر کی، استفاده از لنز پانسمان است. لنزهای پانسمان استفاده شده بعد از پی آر کی بر روی چشم قرار میگیرند تا لایه اپی تلیوم قرنیه که در طی جراحی حذف شده بود خود را بازسازی کند. این لایه سرعت رشد و ترمیم بالایی دارد و میتواند در طی پنج تا شش روز خود را بصورت کامل ترمیم کند. بنابراین لازم است تا لنز پانسمان بعد از پی آر کی به مدت پنج تا شش روز بر روی چشم عمل شده باقی بماند. معمولا پس از 5 یا شش روز فرد به پزشک مراجعه میکند تا این لنزها برداشته شوند. گاهی نیز ممکن است این مسئولیت به خود فرد واگذار شود. باید به این نکته توجه داشت که برداشتن لنز پانسمان ممکن است درد کمی به همراه داشته باشد اما درد شدید هنگام برداشتن لنز پانسمان نشانگر وجود خطر است. بنابراین در صورتی که خود فرد لنز پانسمان را بر میدارد و درد شدیدی احساس میکند لازم است تا فرایند برداشتن لنز متوقف شده و در سریع ترین زمان به پزشک اطلاع داده شود.

عمل پی آر کی

در طی دورانی که لنزهای پانسمان بر روی چشم قرار دارند باید مراقبت شود تا آب به چشم ها نخورد. استحمام نباید سر را شامل شود و شستشوی صورت تنها با پارچه خیس (و نه آب) باشد.

مراقبت های بعد از عمل پی آر کی چشم

پس از عمل پی آر کی چشم ممکن است فرد کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشد. میتوان دردها را با مسکن های معمول رفع کرد. پزشک جراح قطره های چشمی و آنتی بیوتیک تجویز میکند که لازم است بصورت منظم و بر اساس برنامه تجویز شده مصرف شوند. سایر مراقبت های بعد از عمل پی آر کی شامل موارد زیر است:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

هزینه عمل پی آر کی چشم

عمل پی آر کی نسبت به عمل معروف دیگر، یعنی لیزیک، هزینه کمتری را برای بیمار در پی دارد. با این حال مشخص کردن هزینه عمل پی آر کی دشوار است. هزینه نهایی عمل پی آر کی چشم به عوامل مختلفی وابسته است، از جمله هزینه مرکز درمانی، اینکه این عمل در یک یا هر دو چشم انجام میشود یا خیر، شهر و ... . بنابراین بهترین روش برای آگاهی از هزینه عمل پی آر کی چشم، مشورت با پزشک متخصص است.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله عمل زیبایی چشم بادامی ، جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465