رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / روشهای جراحی و غیر جراحی لیفت شقیقه

روشهای جراحی و غیر جراحی لیفت شقیقه

امروزه ایجاد ظاهری مطلوب به بخشی از دغدغه‌های انسان‌ها تبدیل شده‌است. مردان و زنان زیادی وجود دارند که به دنبال حفظ یا بازگرداندن ظاهر دوران جوانی خود هستند. مشکلات مربوط به ظاهر صورت مانند افتادگی ابرو، افتادگی پلک و چین‌وچروک صورت از جمله دغدغه‌های برخی افراد در سنین بالاتر هستند که با گذشت سن و وخامت بیشتر آنها معمولا روش‌های غیرتهاجمی بعنوان راه حل اصلی برای رفع آنها شناخته نمی‌شوند و استفاده از روش‌های تهاجمی‌تر مانند تزریق ژل، تزریق چربی و روش‌های جراحی در اولویت قرار می‌گیرند. در این مطلب به معرفی بخشی از روش‌های جراحی لیفت شقیقه خواهیم پرداخت.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت شقیقه را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه (temporal lift) به روش جراحی زیبایی گفته می‌شود که هدف نهایی آنها بالاکشیدن انتهای ابرو و ایجاد شکل و ارتفاع دلخواه در آنها است. در این نوع فرایندها با تغییر ارتفاع ابرو، شکل چشم و ابرو تغییر می‌یابد. این روش جراحی نسبت به روش لیفت ابروی مرسوم کمتر تهاجمی است. در روش لیفت شقیقه یک برش کوچک در زیر موهای ناحیه‌ی شقیقه ایجاد می‌شود. پس از ایجاد برش این امکان ایجاد می‌شود تا یک‌سوم ابرو که در سمت شقیقه است دچار تغییر وضعیت شود. هدف از این لیفت می‌تواند موارد زیر باشد:

لیفت شقیقه

باید به این نکته توجه داشت که لیفت شقیقه قسمتى از لیفت ابرو مى باشد . اگرچه در هر دو جراحی ارتفاع ابرو دچار تغییر می‌شود اما روش لیفت ابروی مرسوم یک روش تهاجمی تر به حساب می‌آید که کل پیشانی و ابرو را دچار تغییر ارتفاع و تغییر شکل می‌کند. در روش جراحی لیفت ابروی مرسوم که از طریق برش در پیشانی ایجاد می‌شود می‌توان نشانه‌های بیشتری از افزایش سن مانند چین‌وچروک و خطوط پیشانی و بین ابرو را از بین برد. بنابراین روش جراحی لیفت ابروی مرسوم تهاجمی‌تر بوده و تاثیر بیشتری در پیشانی و ابروها دارد. از طرف دیگر، جراحی لیفت شقیقه تاثیر خود را تنها به بخش کناری صورت، ابروها و پیشانی اعمال می‌کند و تاثیری در بخش میانی پیشانی و بین ابروها ندارد.

جراحی اندوسکوپیک لیفت پیشانی:

جراحی اندوسکوپیک به نوعی جراحی گفته می‌شود که در آن از وسیله‌ای به نام اندوسکوپ استفاده می‌شود. اندوسکوپ وسیله‌ای لوله ‌شکل و نازک است که در سر خود دارای یک دوربین بسیار کوچک را حمل می‌کند. در روش جراحی اندوسکوپیک ابتدا یک یا چند برش بسیار کوچک ایجاد می‌شوند. این برش‌ها معمولا در داخل موها قرار دارند و این امکان را فراهم می‌کنند تا اندوسکوپ به درون بافت موردنظر وارد شود. با استفاده از تصاویر اندوسکوپ و نیز ابزار ریز دیگری که از سایر برش‌های کوچک به درون بافت وارد می‌شوند می‌توان به دستکاری بافت مورد نظر پرداخت و لیفت را انجام داد. این روش مزایایی نسبت به روش جراحی ليفت كرونال كلاسيك دارد که از جمله‌ی این مزایا می‌توان به دوران نقاهت کوتاه، آسیب کمتر به بافت‌ها، کاهش خطر عفونت و نیز آشکارنبودن جای برش‌ها و بخیه‌ها اشاره کرد.

تزریق ژل برای لیفت شقیقه:

استفاده از ژل و پرکننده‌ها در مورد گونه، لب و پیشانی بسیار مرسوم است اما آیا از این مواد در لیفت شقیقه هم می‌توان استفاده کرد؟
کاهش حجم بافت در شقیقه می‌تواند تاثیر زیادی بر سایر بخش‌های صورت داشته‌باشد. در صورتی که نواحی فرورفته‌ی شقیقه را با ژل یا فیلرها بتوان پر کرد می‌توان تاثیر این آسیب‌ها در زیبایی را کاهش داد. استفاده از فیلرها یا ژل‌هایی مانند هیالورونیک اسید (HA) می‌تواند با افزایش جذب آب توسط آن باعث رفع فرورفتگی‌های شقیقه شود. در این حالت، کشیدگی شقیقه می‌تواند در بافت‌های مجاور نیز تاثیر داشته و به جوانسازی آنها کمک کند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

تزریق چربی برای لیفت شقیقه :

این روش نیز مانند روش تزریق ژل است با این تفاوت که از مواد شیمیایی مانند ژل استفاده نمی‌شود. در این روش ابتدا بخشی از بافت چربی اضافی خود فرد جدا شده و سپس به محل مورد نظر تزریق می‌شود. در این روش با توجه به اینکه بافت چربی از بدن خود فرد است معمولا پاسخ ایمنی و حساسیت نسبت به مواد تزریقی ایجاد نمی‌شود. گاهی نیز ممکن است این بافت چربی از یک اهداکننده دریافت شود. بافت چربی تزریق‌شده به دلیل اینکه معمولا حاوی سلول‌های بنیادی است تاثیر مثبت و طول عمر بیشتری نسبت به تزریق ژل یا فیلرها دارد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. با جراحی بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، لیفت ابرو و پیشانی،تزریق فیلرها و بوتاکس، همچنین بکارگیری برخی از لیزرها می‌توان به جوانسازی دور چشم پرداخت ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465