اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاى چشم
علائم تومورهای حدقه چشم چیست؟

تومورهای حدقه‌ی چشم ممکن است خوش‌خیم یا بدخیم باشند. همچنین تومورهای حدقه ممکن است از انتشار مستقیم تومورها از بافت های مجاور، مانند بافت سینوس یا بافتهای داخل جمجمه به حدقه گسترش پیدا کنند

روشهای درمانی تومورهای حدقه

در برخورد با تومورهاى حدقه تنها گروه کوچکى از متخصصين داراى تجربه و صلاحيت کافى مى باشند که با توجه به گستردگى انواع تومورها برنامه ريزى دقيق لازم است و درمانها مى تواند شامل پيگيرى ، جراحى ، شيمى درمانى و يا راديوتراپى باشد

علائم اولیه پیرچشمی چیست؟

روند پير شدن تمام اعضاى بدن را در بر مى گيردو منجر به اختلال عملکرد اعضاى بدن مى شود . اين اثرات در اطراف چشمها نيز واضح است و اختلالات عملکردى متعددى را شامل مى شود مثل شل شدن پلکها، خشکتر شدن سطح چشمها ، ايجاد اب مرواريد ، تغييرات شبکيه ناشى از افزايش سن که منجر به افت ديد شديد مى شود

بررسی انواع تومورهای بدخیم پلک

بدخيمى واژه ايست که همواره براى ما ترسناک مى باشد. اغلب ، توده را هم معادل بدخيمى در نظر مى گيريم هرچند اغلب توده ها خوش خيم هستند . بدخيمى در هر بافتى مى تواند رخ دهد

ضربه ها و شکستگى کاسه چشم

کاسه چشم داراى هفت استخوان مختلف است . برخى ضخیم هستند و برخى نازک . در واقع نازکترین استخوان بدن ،دیواره داخلى کاسه چشم را تشکیل مى دهد . کاسه چشم داراى چهار دیواره مى باشد که در مجاورت سه دیواره ان به جز دیواره خارجى، فضاى سینوسهاى بینى قرار دارد

انحراف چشم ، از علل تا درمان

حتما تابحال به افرادى كه دچار انحراف چشم يا لوچى مى باشند برخورد كرده ايد . لوچى به معناى خروج يكى از چشمها از جهت موازى با چشم ديگر است . اين انحراف، درهر جهتى مى تواند رخ دهد يعنى چشم مى تواند به بالا، پايين ، سمت بينى يا خارج منحرف شود كه دو مورد اخر شايعتر است

گل مژه چگونه درمان میشود؟

مى توان گفت گل مژه يا ماشک يکى از شايعترين بيماريهاى پلک مى باشد . ضايعه به صورت مشخص با درد موضعى در يک ناحيه مشخص پلک شروع مى شود . ممکن است در اطراف ان بافت پلک متورم و قرمز شود .ضايعه، اغلب طى چند روز به صورت خودبخود يا با تخليه ترشحات، بهبود مى بابد

همه چیز درباره آب سیاه چشم

داخل چشم مايعى به نام زلاليه توليد مى شود که باعث حفظ شکل کروى کره چشم مى شود ، اين مايع از قسمتى به نام جسم مژگانى توليد مى شود و از قسمتى به نام زاويه چشم خارج مى شود.حال مى توانيد چشم را شبيه توپى ،فرض کنيد که در حال باد شدن است . کمبود هوا يا مايع باعث مچاله شدن ان مى شود

تاثیر دیابت بر بینایی چشم

ديابت بيمارى مزمنى است که اين روزها به دليل عدم تحرک، تغذيه نامناسب و پاره اى عوامل محيطى و ژنتيکى در کشور ما بسيار شايع مى باشد.اين بيمارى در دراز مدت باعث تنگى عروق در تمام نقاط بدن شده و به بافتهاى مختلف اسيب مى رساند

نکاتى در رابطه با تخليه چشم و نگهدارى پروتز

تخليه چشم و استفاده از پروتزهاى چشمى ،از قديمى ترين اعمال جراحى محسوب مى گردد. گاه تخليه ،حکم تنبيه را داشته و جراحى محسوب نمي شده است، همانند انچه اغا محمد خان قاجار انجام داد. در شهر سوخته ،گوى شيشه اى که به عنوان پروتز چشمى استفاده شده ، يافت شده است که نشانگر قدمت اين روش مى باشد

بیماری تیروئید چشمی چیست و چه علائمی دارد؟

غده تيروييد ، غده کوچکى در جلوى گردن است که با ترشح هورمونهاى خاص ، سوخت و ساز پايه بدن راتنظيم مى کند. کم کارى اين غده باعث کاهش سطح انرژى ، احساس خستگى و افزايش وزن مى شود

آشنایی با آب مرواريد

آب مرواريد فاقد درد چشمى ، سردرد يا هر علامت چشمى ديگرى است. تنها علامت ان كاهش ديد تدريجى مى باشد . در اغلب موارد، جراحى اب مرواريد اورژانس نمى باشد. در واقع تا زمانى كه كاهش ديد بيمار باعث اختلال در كيفيت زندگى بيمار نشده باشد ، ضرورتى جهت جراحى وجود ندارد

آب مروارید چیست؟