اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / عینک آنتی رفلکس چیست؟

عینک آنتی رفلکس چیست؟

عینک ها بعنوان ابزاری برای بهبود وضعیت چشم هنگام وجود مشکلات انکساری چشم به کار میروند. عینک های آنتی رفلکس عینک هایی هستند که با لایه ای به نام لایه ضد رفلکس یا ضدبازتابش پوشانده میشوند. این عینک ها میتوانند راحتی بیشتری را برای افراد در پی داشته باشند. در این مطلب قصد داریم تا شما را با عینک های آنتی رفلکس و مزایا و معایب آن آشنا کنیم.

آنچه در این مطلب میخوانید

عینک آنتی رفلکس چیست؟

زمانی که نور به عدسی عینک برخورد میکند بخشی از آن از عدسی عبور میکند و بخش دیگر آن که عبور نکرده به شکل نور بازتاب مشاهده میشود. عینک های آنتی رفلکس دارای لایه ای به نام لایه ضد رفلکس در سطح خود هستند. این لایه با ساختار ویژه خود منجر میشود تا نور بیشتری از عدسی های عینک عبور کنند و میزان نور بازتابی از عدسی کاهش یابد. عینک های آنتی رفلکس دارای نور بازتابی بسیار کمتری در سطح خود هستند و تفاوت آن با عینک های معمولی را میتوان با کاهش درخشش نور بازتابی در عینک های آنتی رفلکس مشاهده کرد. برای مثال زمانی که افراد با عینک معمولی از گوشی خود استفاده میکنند میتوان تصویر گوشی را در عینک آنها مشاهده کرد که در اثر بازتاب نور ایجاد میگردد. در صورتی که از عینک های آنتی رفلکس استفاده شود این بازتاب نور بسیار کم یا صفر میشود. علاوه بر این، در نتیجه استفاده از عینک های آنتی رفلکس، درخشش آزاردهنده اجسام نورانی مانند لامپ کمتر شده و هاله های اطراف آنها کاهش می یابد و این مسئله میتواند به دید بهتر کمک کند. این مسئله هنگام رانندگی در شب بسیار مفیدتر و ملموس تر خواهد بود.

تشخیص عینک آنتی رفلکس

برای تشخیص اینکه عینک شما آنتی رفلکس است یا نه، روشهای ساده ای وجود دارد. تشخیص عینک آنتی رفلکس از این جهت مهم است که در روش مراقبت از عینک و نیز عینک هایی که فرد در آینده میتواند استفاده کند موثر است. بنابراین بهتر است روشهای تشخیص عینک آنتی رفلکس را بلد باشیم.
روش تشخیص عینک آنتی رفلکس به سادگی و با گرفتن آن در مقابل نور ملایم مشخص میشود. برای این کار میتوان عینک را بصورت مورب در دست گرفت. در صورتی که عدسی های عینک دارای لایه آنتی رفلکس باشد با تکان دادن آرام عینک در سطح عدسی، در یک زاویه مشخص میتوان یک درخشش ضعیف سبز، آبی یا بنفش را مشاهده کرد. همچنین این عینک ها نسبت به عینک های معمولی درخشش یا بازتاب نور کمتری را در سطح عدسی خود نشان میدهند. در عدسی های بدون پوشش آنتی رفلکس به راحتی میتوان بازتاب نور در محیط های نه چندان روشن را مشاهده کرد.

عینک آنتی رفلکس

معایب عینک آنتی رفلکس

اگرچه عینک های آنتی رفلکس مزایای خود را دارند اما بدون عیب و نقص نیز نیستند. اولین عیب عینک آنتی رفلکس قیمت بالاتر آن نسبت به عینک های معمولی است. سایر معایب عینک آنتی رفلکس شامل موارد زیر است:

تفاوت عینک آنتی رفلکس و بلوکات

عینک های بلوکات (Blue Cut) نوع دیگری از عینک ها هستند که سطح عدسی آنها با لایه ای به نام لایه بلوکات پوشیده میشود. نور آبی از جمله نور ساطع شده از ابزارهای دیجیتالی مانند لپتاپ و تلفن همراه میتواند منجر به آسیب چشم شود. نور آبی نوری مرئی و با طول موج کم است و از این رو انرژی بالایی دارد. پوشش بلوکات به شیوه ای طراحی میشود که میتواند مانع عبور نور آبی بین 10 تا 90 درصد شود. بنابراین عینک بلوکات برای مراقبت از چشم در مقابل نور مضر آبی مفید خواهد بود. عینک آنتی رفلکس همانگونه که اشاره شد میتواند کیفیت دید را با کاهش نور بازتابی سطح عدسی افزایش دهد و عملکرد محافظتی ندارد.

شیشه عینک آنتی رفلکس سبز

عینک های آنتی رفلکس را در رنگهای مختلفی میتوان مشاهده کرد. با توجه به اینکه چند لایه آنتی رفلکس بر روی عدسی ها نشانده میشود بنابراین رنگ خفیفی ایجاد میکنند که معمولا سبز یا بنفش هستند. این رنگها به شرکت سازنده و نوع مواد استفاده شده نیز وابسته است اما به طور کلی از روی رنگ عدسی آنتی رفلکس میتوان به کیفیت آنها پی برد. شیشه آنتی رفلکس سبز یکی از انواع عدسی های آنتی رفلکس است که میتواند خاصیت آنتی رفلکسی بالایی داشته باشد. این نوع عدسی ها از 9 لایه آنتی رفلکس ساخته میشوند و میتوانند در کاهش رفلکس نور بسیار موثر باشند و از فشار چشم بکاهند.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

شیشه عینک آنتی رفلکس آبی

شیشه آنتی رفلکس آبی و بنفش یکی دیگر از انواع شیشه های آنتی رفلکس هستند که از 6 لایه تشکیل شده اند. همین مسئله باعث میشود تا این نوع شیشه ها در مقایسه با شیشه های آنتی رفلکس سبز توان کمتری برای کاهش رفلکس های نور داشته باشند. مزیت شیشه آنتی رفلکس آبی نسبت به شیشه آنتی رفلکس سبز قیمت کمتر آن است.

قیمت عینک آنتی رفلکس

قیمت نهایی عینک آنتی رفلکس به عوامل مختلفی وابسته است. جنس و شرکت سازنده شیشه های آنتی رفلکس و نوع شیشه آنتی رفلکس از جمله عوامل موثر در قیمت عینک آنتی رفلکس هستند.

عمل جراحی لیفت شقیقه یکی از روشهایی است که تاثیر زیادی در فرم ابروها و جوانسازی ناحیه ابرو و شقیقه خواهد داشت. شما می توانید برای انجام این عمل به دکتر بهرام اشراقی فوق تخصص پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران دکتر اشراقی با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

عیوب انکساری چشم در دو دهه اخیر جز بیماری های رایج محسوب شده است که افراد در رنج ‌های سنی مختلف به آن دچار شده اند. ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465