رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / عوارض جراحی زیبایی درشت کردن چشم

عوارض جراحی زیبایی درشت کردن چشم

چشم ها علاوه بر عملکرد بسیار مهم خود در بدن، در زیبایی چهره انسانها نیز نقش بسیار مهمی دارند. از همین رو بسیاری از افراد به دنبال روشهای جوانسازی یا زیباتر کردن چشمان خود هستند. درشتی چشم ها یکی از فاکتورهای مهم در زیباترشدن چشم است. جراحی اپی کانتوپلاستی بعنوان عمل زیبایی چشم شناخته میشود .
عمل درشت کردن چشم یا عمل اپی کانتوپلاستی نوعی از جراحی زیبایی چشم است که با هدف بزرگتر و کشیدن بخش های داخلی چشم انجام میشود و میتواند منجر به درشت شدن چشم ها گردد. جراحی درشت کردن چشم را علاوه بر اپی کانتوپلاستی با اسامی دیگری مانند جراحی اصلاح چین مغولی و جراحی برش چین داخلی نیز میشناسند.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

عمل درشت کردن چشم با جراحی

یکی از ویژگی های چشم از جمله در افراد آسیای شرقی وجود چین مغولی است که چین اپی کانتال نیز نامیده میشود. چین اپی کانتال که در که در گوشه چشم قرار میگیرد شبکه ای را در چشم تشکیل میدهد و بخش کانتوس میانی را می پوشاند. به بیان ساده تر، وجود چین اپی کانتال منجر به ایجاد شکل چشم شرقی میشود و علاوه بر ایجاد شکل خسته در چشم ها، اندازه چشم ها را نیز کوچکتر میکند. عمل درشت کردن چشم با جراحی برای ایجاد تغییر در چشم هایی با ظاهر شرقی به کار میرود و منجر به ایجاد ظاهری درشت تر، هشیارتر و زیباتر در چشم ها میشود. در جراحی هایی مانند جراحی پتوز یا جراحی بلفاروپلاستی تغییری در ساختار طبیعی چشم ایجاد نمیشود. در عمل اپی کانتوپلاستی تغییر در ساختار طبیعی چشم رخ میدهد و از این نظر با جراحی های نام برده شده تفاوت دارد.

عوارض جراحی زیبایی درشت کردن چشم

انواع عمل های زیبایی چشم

زیبایی چشم یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در ارتباط با دیگران است. چشم های درشت تر فرد را هشیارتر نشان میدهند، در حالی که چشم های کوچک یا افتادگی ابرو منجر به القای پیام خستگی به فرد مقابل میشود. از این رو بسیاری از افراد به دنبال روشهای زیبایی و جوانسازی چشم هستند. انواع عمل های زیبایی چشم وجود دارند که هر کدام بسته به نیاز افراد کاربرد پیدا کرده اند. از جمله عمل های زیبایی و جوانسازی دور چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

عوارض جراحی زیبایی درشت کردن چشم

عمل های زیبایی دور چشم اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام گیرند به ندرت عوارض جدی ایجاد میکنند. با این حال هر نوعی از جراحی، حتی ایمن ترین آنها نیز همراه با عوارضی هستند. جراحی زیبایی درشت کردن چشم ممکن است عوارض زیر را در پی داشته باشد:

عوارض دیگری نیز وجود دارند که معمول تر بوده و خطر جدی در پی ندارند. این عوارض بصورت خودبخودی رفع میشوند. از جمله:

دارو برای درشت شدن چشم

درشت شدن چشم نیاز به تغییرات ساختاری در چشم دارد. از این رو تاکنون دارویی که منجر به درشت شدن دائمی چشم شود در بازار پزشکی وجود ندارد. برای درشت شدن چشم لازم است تا افراد از مصرف داروهای مضر و خطرناک خودداری کنند و از مشاوره های یک پزشک متخصص بهره بگیرند.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

درشت شدن چشم بعد از عمل لیزیک

عمل لیزیک بعنوان پرکاربردترین جراحی برای چشم نامیده میشود. این جراحی که به رفع عیوب انکساری چشم مانند دوربینی ، نزدیک بینی و آستیگماتیسم می پردازد نیز دارای عوارضی جزئی است. یکی از عوارض نسبتا شایع عمل لیزیک ورم قرنیه یا ادم قرنیه است که در دوران بهبود پس از جراحی بروز میکند. در این حالت ممکن است چشم افراد درشت تر به نظر بیاید. درشت شدن چشم بعد از عمل لیزیک موقتی بوده و پس از چند هفته بصورت خودبخودی رفع میشود. در برخی موارد ممکن است ورم چشم برای یک یا دو ماه ادامه داشته باشد اما ادم چشم به ندرت تا هفته هشتم پس از جراحی ادامه دار میشود. با این حال، در صورت ادامه دار شدن ادم چشم تا هفته هشتم لازم است تا با پزشک متخصص مشورت گردد و فرایندهای درمانی ضروری از پی گرفته شود.

هزینه عمل درشت کردن چشم

هزینه عمل درشت کردن چشم بسته به عوامل مختلفی دارد که امکان تعیین یک مقدار مشخص برای همه افراد را ناممکن میکند. برای آگاهی از هزینه عمل درشت کردن چشم بهتر است با پزشک متخصص یا مرکز درمانی تماس گرفته شود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا [ 1402-12-28 ]
درود چطور میتونم جهت مشاوره با شما تماس داشته باشم؟ باسپاس

مهسا امیری [ 1402-11-15 ]
سلام مهساامیریم من چشام میخام عمل کنم درشت بشه چون خیلی ریزه هزینه اش چقد میشه وامکانش هس عمل کنم

ماریا کریمی [ 1402-10-30 ]
من 18سالمع و چشم آسیایی میخام عمل انجام بدم میتونم ؟هزینه ی کلی چقد میشع؟بازگشت هم دارع؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

انواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آنانواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آن

عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها به بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن حمله کنند. ... ادامه مطلب

عوارض و روشهای درمان روماتیسم چشمعوارض و روشهای درمان روماتیسم چشم

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود ... ادامه مطلب

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465