اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

روشهای غیرتهاجمی مختلفی برای جوانسازی پوست دور چشم وجود دارد، مانند استفاده از لیزر برای جوانسازی پوست و هایفوتراپی. هایفوتراپی یکی از روشهای غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست دور چشم است که با استفاده از امواج صوتی تمرکزیافته سلولهای پوست را تحریک میکند تا خود را بازسازی و جوانسازی کند. اگرچه هایفوتراپی یک روش ایمن و تقریبا بی خطر است اما لازم است تا برای حصول بهترین نتیجه پس از فرایند درمانی، مراقبت هایی صورت گیرد. در این مطلب قصد داریم تا مراقبت های بعد از هایفوتراپی را بیان کنیم، بنابراین تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم مانند پتوز و انجام روشهای زیبایی و جوانسازی چشم از قبیل هایفوتراپی اطراف چشم، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

اقدامات قبل و بعد از هایفوتراپی

اقداماتی که قبل از هایفوتراپی میتوان انجام داد شامل موارد زیر است:

مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

مراقبتهای بعد از هایفوتراپی

نحوه خوابیدن بعد از هایفو

روش خوابیدن بعد از هایفوتراپی یکی از مراقبتهای مهم پس از هایفوتراپی است. لازم است تا افراد به مدت ۷ تا ۱۰ روز از خوابیدن بر روی شکم و خوابیدن به پهلو خودداری کنند. در صورتی که افراد بر روی شکم یا پهلو بخوابند، نیروی زیادی به پوست وارد میشود. پوست که پس از هایفوتراپی کمی حساس شده است ممکن است ملتهب شود و همین مسئله منجر به آزردگی افراد گردد. بنابراین در صورتی که مشکلی جدی وجود ندارد توصیه میشود از خوابیدن بر روی شکم یا پهلو بعد از هایفوتراپی خودداری شود.

سردرد بعد از هایفوتراپی

در اکثر منابع علمی، سردرد را جزو عوارض جانبی هایفوتراپی به شمار نمی آورند. با این حال در طی پروسه درمان ممکن است برخی افراد به دلایلی غیر از هایفوتراپی مانند خستگی ناشی از پروسه درمان، استرس و ... دچار سردرد شوند. معمولا این سردردها در ناحیه پیشانی هستند. این نوع سردردها معمولا خودبخود رفع میشوند با این حال اگر سردرد ادامه دار بود باید به پزشک مراجعه کرد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

ورزش بعد از هایفوتراپی

اگرچه هایفوتراپی روش درمانی غیرتهاجمی است که نیاز به دوران استراحت پس از هایفوتراپی ندارد، با این حال پس از هایفوتراپی نباید به ورزشهای سنگین پرداخت. از بلندکردن اجسام سنگین پس از هایفوتراپی خودداری شود. در طی ورزش کردن، دمای بدن بالا رفته و پوست شروع به عرق کردن میکند. این حالات میتوانند از جمله در پوست های ملتهب و یا ورم کرده آزاردهنده باشند.
ورزشهایی که به پوست ضربه وارد میکنند و با تماس فیزیکی با پوست درمان شده مرتبط هستند را باید به مدت یک هفته کنار گذاشت. پس از این مدت میتوان به راحتی به زندگی طبیعی بازگشته و ورزشهای دلخواه را انجام داد.

شستن صورت بعد از هایفو

برای شستن پوست پس از هایفوتراپی نیز باید مراقبت های هایفوتراپی را در روزهای اولیه پس از درمان رعایت کرد. برای شستن صورت پس از هایفوتراپی نباید از شوینده های قوی استفاده کرد. همچنین لیف و اجسام زبر نباید با پوست برخورد کنند. برای شستشوی صورت نباید از آب گرم استفاده کرد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرشته احمدی [ 1402-12-02 ]
سلام می خواستم بپرسم سردرد ناحیه پیشانی بعد از هایفو دارم چکار کنم آیا مشکلی هست؟ همچنین اگزما زیر لب پیدا کردم در دو ناحیه

نسرین شهروش [ 1402-07-26 ]
مطالب بسیار مفید و کاربردی بودند با تشکر از آقای دکتر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465