رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / عیوب بینایی چشم / سوالات رایج در جراحی لیزیک

سوالات رایج در جراحی لیزیک

لیزیک عمل اصلاح شکل و ساختار سطحی قرنیه است که با استفاده از لیزر صورت میگیرد. قرنیه لایه ای در روی چشم است که ساختار شفافی دارد و در تغییر مسیر نور و دید شفاف تاثیرگذار است. هنگامی که قرنیه به هر علتی دچار تغییر شکل شود، نور نیز به درستی مسیردهی نخواهد شد، در نتیجه بینایی دچار اختلال میگردد. یکی از روشهای متداول و ایمن در زمینه اصلاح شکل قرنیه، استفاده از جراحی لیزیک است. لیزیک برای افرادی که دچار دوربینی ، نزدیک بینی و نیز آستیگماتیسم هستند میتواند نتایج قابل قبولی در پی داشته باشد.

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

عمل لیزیک چشم تا چه سنی انجام میشود

پاسخ این سوال مشروط به وضعیت سلامتی چشم فرد دارد. به طور کلی انجام لیزیک در تمام افراد در سنین بالا ممکن است؛ مگر اینکه دچار شرایط یا بیماریهایی باشند که منجر به تخریب بخش های مختلف چشم میشود. افرادی که در سنین 40 سالگی و بالاتر قرار دارند احتمال بالایی برای بروز بیماری تخریب کننده شبکیه چشم مانند دژنراسیون ماکولار دارند. افرادی که در سنین بالاتر از 60 سال قرار دارند نیز خطر بالایی برای بروز آب مروارید چشم و گلوکوم (آب سیاه) دارند که هر دو از بیماریهای ممانعت کننده از لیزیک به شمار میروند. از همین رو توصیه میشود افرادی که در سنین بالاتر قرار دارند با بررسی کامل چشم و احتیاط نسبت به عمل لیزیک اقدام کنند. بسیاری از افراد وجود دارند که در سنین بالای 50 و شصت سالگی قرار دارند و با توجه به وضعیت سالم بینایی آنها، عمل لیزیک بر روی چشم آنها انجام میشود.

چگونگی عمل لیزیک

عمل لیزیک یک عمل بسیار سریع و ایمن است. این عمل که برای هر چشم حدود 5 دقیقه طول میکشد بدون بیهوشی انجام میشود. در حین عمل لیزیک، ابتدا سطح چشمان فرد با استفاده از قطره های چشمی بی حس میشود. سپس ابزار کوچکی به نام هولدر بر روی چشم قرار میگیرد تا مانع پلک زدن فرد در طی جراحی شود. در مرحله بعد، پزشک از بیمار میخواهد تا به نقطه مشخصی بر روی دستگاه خیره شود و با استفاده از لیزر، سطح قرنیه را تراش داده و تغییر شکل میدهد.

سوالات رایج در جراحی لیزیک

ضعیف شدن چشم بعد از عمل لیزیک؛ آیا نمره چشم برمیگردد؟

عمل لیزیک چشم تاثیرات دائمی دارد، یعنی زمانی که ساختار قرنیه با لیزر تغییر شکل یافت، این تغییر شکل دوباره برنمیگردد. با این حال در کنار جراحی لیزیک، افزایش سن و پیری سلولها نیز وجود دارند که تاثیرات منفی خود را به جای میگذارند. این تاثیرات منفی منجر به تغییر شکل قرنیه به شکل اول خود نمیشوند اما آسیبهایی به قرنیه، عدسی و شبیکه چشم وارد میکنند. از همین رو، اگرچه عمل لیزیک نوعی عمل با تاثیر دائمی به شمار میرود اما نمیتواند تاثیرات افزایش سن بر سلولها را متوقف کند و ممکن است پس از عمل لیزیک، چشم ها دوباره دچار ضعف شوند و نمره چشم برگردد.

عمل لیزیک چشم برای چه کسانی مناسب است

برای اینکه یک فرد کاندید مناسبی برای عمل لیزیک باشد لازم است تا شرایط زیر را داشته باشد:

هزینه عمل لیزیک چشم

هزینه عمل لیزیک به کلینیک درمانی، تبحر پزشک، تجهیزات استفاده شده و برخی عوامل دیگر وابسته است. همچنین گاهی ممکن است هزینه ارائه شده توسط مراکز درمانی تنها برای یک چشم باشد که باید به این مسئله نیز توجه داشت.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

مراقبت های بعد از عمل لیزیک چشم

لازم است تا برای حصول نتایج مناسب پس از عمل لیزیک، برخی نکات مراعات شوند؛ از جمله:

  1. از خیره شدن به صفحه موبایل، تلویزیون و سایر ابزار الکترونیکی در روز پس از جراحی خودداری شود.
  2. از رانندگی تا زمانی که وضعیت بینایی به حالت پایدار برسد و پزشک شما تشخیص دهد خودداری کنید. تاری دید در هنگام رانندگی میتواند خطرآفرین باشد.
  3. رفت و آمد باید با کمک خانواده صورت بگیرد. به علت تاری دید و احتمال آسیب در حین رفت و آمد، بهتر است این کار به تنهایی صورت نگیرد.
  4. دوش گرفتن و شستن سر تا یک روز پس از جراحی ممنوع است.
  5. از ورود آب و نیز مواد آرایشی و بهداشتی مانند اسپری ها و پمادها به چشم خودداری شود.
  6. مالیدن چشم ها تا یک ماه پس از جراحی ممنوع است.
  7. تا سه ماه پس از عمل لیزیک، استفاده از سونا و جکوزی ممنوع است.
  8. تا ده روز پس از عمل از رنگ یا فرکردن موها خودداری کرد.
  9. فعالیت ورزشی شدید و سنگین تا حداقل دو روز پس از عمل لیزیک ممنوع است

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465