رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / هایفوتراپی دور چشم روشی برای رفع چین و چروک دور چشم

هایفوتراپی دور چشم روشی برای رفع چین و چروک دور چشم

هایفو (HIFU) روش نسبتا نوین در جوانسازی پوست است که در چند سال اخیر، یعنی از سال ۲۰۰۸ میلادی، پا به عرصه پزشکی زیبایی گذاشته و از آن برای کشیدن پوست و رفع شل شدگی آن استفاده می شود. این روش به علت غیرتهاجمی بودن، نیاز نداشتن به برش بافت و بدون درد بودن طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است. هایفوتراپی بر اساس امواج صوتی کار می‌ کند، به این صورت که پس از برخورد موج صوتی، انرژی آن به سلولها منتقل شده و تولید کلاژن را تحریک میکند. کلاژن یکی از اصلی ترین پروتئین ها در جوانسازی پوست و رفع شل شدگی آن است. هایفو بعنوان روشی ایمن شناخته شده است که تاییدیه های لازم از سازمانهای معتبر بهداشتی جهان از جمله سازمان غذا و داروی آمریکا را دارد. استفاده از هایفو در سال ۲۰۰۹ برای لیفت خفیف ابرو و ۵ سال بعد برای رفع چین و چروک سینه و خط دور گردن تایید شد و امروزه برای رفع چین و چروک خفیف و نه چندان زیاد بخش های مختلف صورت به کار میرود که البته برای چنین کارکردهایی نیاز به مطالعات بیشتر وجود دارد. اگرچه افراد مختلفی میتوانند از مزایای هایفوتراپی بهره مند شوند اما این روش در افراد جوانتر کاربرد و تاثیر بیشتری از خود نشان داده است زیرا شل شدگی و افتادگی پوست در افراد جوانتر خفیف تر بوده و همین مسئله منجر به برتری هایفو به جراحی در افراد جوانتر میشود. توصیه میشود تا افرادی که شل شدگی پوست خفیف تا متوسط دارند و در سنین بالای سی سال هستند از روش هایفوتراپی استفاده کنند.

از آنجا که امواج هایفو بخش خاصی از زیرلایه های پوست را هدف قرار میدهند، بنابراین اثری از خود بر سطح پوست باقی نمیگذارد، در حالی که در روشهای جراحی رفع چین و چروک دور چشم لازم است تا برشهایی بر روی پوست ایجاد شوند. این روش در کنار روشهای جوانسازی غیرتهاجمی یا کمتر تهاجمی پوست مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس و ... میتواند یک انتخاب مناسب برای رفع چین و چروک دور چشم باشد.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم مانند پتوز و انجام روشهای زیبایی و جوانسازی چشم از قبیل هایفوتراپی اطراف چشم، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

روش هایفو برای رفع چه نوع مشکلاتی کاربرد دارد؟

از هایفوتراپی میتوان برای رفع مشکلاتی همچون موارد زیر استفاده کرد:

هایفوتراپی

مزایای هایفوتراپی چیست؟

هایفوتراپی ویژگی هایی دارد که باعث برتری آن بر روشهای تهاجمی رفع چین و چروک دور چشم میشود. از جمله مزایای این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هایفوتراپی روشی غیرتهاجمی است و در طی آن، زخم یا برشی در سطح پوست ایجاد نمیشود.
  2. هایفوتراپی بدون نیاز به بیهوشی انجام میگیرد.
  3. هزینه هایفوتراپی از جراحی کمتر است.
  4. هایفوتراپی تاثیرات خود را سریع تر بروز میدهد.
  5. به دلیل غیرتهاجمی بودن هایفوتراپی، عوارض جانبی مشاهده نیز کمتر است.
  6. پس از هایفوتراپی عوارض ظاهری وجود نداشته و فرد میتواند چند ساعت پس از هایفوتراپی به زندگی روزمره خود بازگردد.
  7. هایفوتراپی مدت تاثیرگذاری مناسبی دارد.

هزینه هایفوتراپی دور چشم

بصورت کلی هزینه هایفوتراپی دور چشم کمتر از روشهای جراحی است. هزینه نهایی هایفوتراپی به عوامل مختلف و متغیری وابسته است که همین مسئله امکان تعیین هزینه نهایی مشخص برای آن را دشوار میکند. برای آگاهی از هزینه هایفوتراپی میتوان با پزشک متخصص مشورت نمود.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

ماندگاری هایفوتراپی دور چشم

شاید بتوان گفت تنها ایراد وارد بر هایفوتراپی چین و چروک دور چشم نسبت به جراحی، ماندگاری پایین تر آن نسبت به جراحی باشد. بصورت کلی پس از هایفوتراپی پوست به تدریج شروع به بهبود و نوسازی ساختار خود میکند و در طی ساعات اول پس از هایفوتراپی، افراد احساس کشش در پوست خود دارند و تا سه ماه اول پس از هایفوتراپی شاهد بهبود تدریجی وضعیت پوست و رفع چین و چروک دور چشم هستیم. معمولا تا پایان ماه سوم، تاثیر هایفوتراپی به اوج خود رسیده و تثبیت میشود. تاثیر بیشینه هایفوتراپی حداقل تا ماه ششم پس از جلسه هایفوتراپی ماندگاری دارد و پس از این دوره ممکن است وضعیت پوست به تدریج به وضعیت گذشته برگردد. ماندگاری هایفوتراپی چین و چروک دور چشم به سبک زندگی افراد نیز وابسته است و هر چه سبک زندگی و مراقبت های افراد از پوست بیشتر باشد، ماندگاری هایفوتراپی نیز بیشتر خواهد بود. با این حال هایفوتراپی روشی برای جلوگیری از پیری سلولهای پوست نیست و با گذشت زمان به تدریج سلولها پیر شده و تاثیرات منفی آنها بر جوانی و شادابی پوست نمایان میشود.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله عمل زیبایی چشم بادامی ، جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465