رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / آیا پلاسما تراپی برای جوانسازی اطراف چشم موثر است؟

آیا پلاسما تراپی برای جوانسازی اطراف چشم موثر است؟

ظرافت پوست اطراف چشم آن را مستعد به انواع آسیبها میکند بطوری که ناحیه اطراف چشم اولین نشانه های افزایش سن را نشان میدهند؛ از همین رو روشهای جوانسازی پوست اطراف چشم مختلفی ابداع شده اند تا شادابی و نشاط را به چشم ها بازگردانند. در کنار روشهای تاییدشده مانند تزریق ژل، بلفاروپلاستی، بوتاکس و ... روشهای نوینی مانند پلاسماتراپی نیز ابداع شده است در مقیاس محدود به کار گرفته میشوند و مسیری طولانی برای تاییدپذیری خود نیاز دارند. در این مطلب به معرفی پلاسماتراپی پرداخته و روشهای جوانسازی چشم را معرفی خواهیم کرد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن های 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

پلاسما جت چیست؟

پلاسما جت یکی از ابزاری است که اساس تاثیر آن با پلاسما است. پلاسما را حالت چهارم ماده در کنار مایع، جامد و گاز می نامند. برخی مراکز زیبایی از پلاسماتراپی برای جوانسازی پوست استفاده میکنند و ادعا میکنند این روش با تصعید سلولها میتواند به ایجاد پوسته ضعیفی در سطح پوست منجر شود. اگرچه بیان میشود که حذف تدریجی این پوسته ها در نهایت به شفافیت و سفت تر شدن پوست منجر میشود اما امروزه در مورد ایمنی و تاثیرات مثبت و منفی این روش تردیدهایی وجود دارد و نیاز است تا مطالعات بیشتری برای تایید این روش بعنوان یک روش پزشکی برای جوانسازی پوست صورت بگیرد.

پلاسما جت پلک

پلاسما جت پلک که بلفاروپلاستی بدون جراحی هم نامیده شده است روشی است که در آن از پلاسما برای افتادگی پلک استفاده می شود. در این روش جریان پلاسما به نواحی مشخص شده در پلک برخورد کرده و سوختگی جزئی در پلک ایجاد می کند. بهبود جای زخم ها منجر سفت شدن پلک و رفع افتادگی های خفیف پلکی میشود. اگرچه عنوان میشود که این روش عوارض کمتری نسبت به لیفت پلک با جراحی دارد اما باید توجه داشت که هنوز تمام جنبه های لیفت پلک با پلاسما درمانی بررسی نشده است و چنین ادعاهایی کمی شتابزده است.

پلاسما تراپی برای جوانسازی اطراف چشم

آیا پلاسما تراپی برای جوانسازی اطراف چشم موثر است؟

تاثیر یک روش درمانی باید بر اساس تاثیر مثبت یا سود نهایی آن روش در درمان و رفع مشکلات موجود در نظر گرفته شود. بنابراین اگر یک روش درمانی بتواند منجر به رفع بخشی از مشکلات موجود شده و تاثیرات منفی و خطرناکی ایجاد کند استفاده از آن در نهایت میتواند به آسیبهای بیشتر منجر شود. در مورد تایید پلاسماتراپی بعنوان یک روش موثر و مفید برای اطراف چشم نیاز به بررسیها و مطالعات بیشتر وجود دارد زیرا خطرات پنهان، تاثیرات و نیز مزایای این روش به خوبی شناخته نشده است. امروزه سازمانهای معتبر بهداشتی جهان، از جمله سازمان غذا و داری آمریکا (FDA) استفاده از پلاسما برای جوانسازی هیچ بخشی از پوست، از جمله اطراف چشم را تایید نمی کنند. بهتر است برای جوانسازی اطراف چشم از روشهای جوانسازی دیگر استفاده کرد.

عوارض پلاسما

همانگونه که اشاره گردید، پلاسما درمانی برای جوانسازی پوست تاییدیه سازمانهای معتبر جهانی را ندارد، با این حال بصورت محدود ممکن است در برخی مراکز زیبایی و حتی درمانی به کار گرفته شود. علاوه بر اینکه پلاسما درمانی از جمله در بلندمدت ممکن است عوارض ناشناخته ای به همراه داشته باشد در کنار این عوارض احتمالی ناشناخته عوارض جانبی شناخته شده ای نیز به همراه دارد، ازجمله:

همچنین افرادی که شرایط زیر را دارند به دلیل خطرات جدی احتمالی نباید از پلاسماتراپی استفاده کنند:

  1. افرادی که از ضربان ساز قلب استفاده میکنند
  2. افراد باردار
  3. افراد مبتلا به صرع
  4. افرادی که ایمپلنت فلزی در بدن خود دارند
  5. افراد مبتلا به سرطان
  6. افرادی که مبتلا به یک بیماری حاد التهابی هستند
  7. افرادی که پوست آسیب دیده آنها جهت ترمیم با پلاسما زیاد است.

روشهای زیبایی چشم

روشهای مختلف زیبایی چشم وجود دارند که سالها آزموده شده اند و عوارض، مزایا و خطرات احتمالی هر یک مشخص شده است. استفاده از انواع روشهای زیر برای زیبایی چشم میتواند علاوه بر جوانسازی چشم، راهکاری ایمن و مناسب برای افراد مختلف با شرایط گوناگون باشد. از جمله روشهای زیبایی چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله عمل زیبایی چشم بادامی ، جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپیمقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465