رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / درمان چین و چروک و جوانسازی دور چشم با مزوتراپی

درمان چین و چروک و جوانسازی دور چشم با مزوتراپی

پوست اطراف چشم به علت ضخامت پایین خود در مقابل آسیبها به شدت حساس است؛ بطوری که اولین نشانه های پیری پوست در اطراف چشم خود را نشان میدهند بنابراین آگاهی از اهمیت مراقبت از پوست دور چشم تاثیر به سزایی در جوانسازی پوست دور چشم دارد. چین و چروک دور چشم در اثر کاهش پروتئین های استحکام بخش پوست ایجاد می شوند. برخی پروتئین ها هستند که وجود آنها برای یکنواخت ماندن ساختار پوست، استحکام و کشسانی مناسب پوست میشود. با افزایش سن، سلولها به تدریج توان خود برای تولید این پروتئین ها را از دست میدهند و چروک پوستی ایجاد میشود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی و رفع چین و چروک دور و زیر چشم ممکن است از روشهایی مانند تزریق مزوتراپی ، جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، چربی و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

روشهای درمان چین و چروک و جوانسازی پوست متفاوتی وجود دارند که بر اساس نیاز فرد انتخاب میشوند. از جمله روشهای درمان چین و چروک و جوانسازی دور چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یکی از روشهای جوانسازی دور چشم است که لایه های میانی پوست را تحت تاثیر قرار میدهد. در این روش با استفاده از یک سوزن موادی مغذی و ضروری مانند ویتامین ها، آمینو اسیدها، مواد معدنی، آنزیم ها و ... به لایه میانی پوست تزریق میشوند. گاهی هر یک از این مواد به تنهایی و گاهی نیز به صورت ترکیبی از همه مواد تزریق میشوند. مزوتراپی را میتوان بر روی تمام افراد سالم بالای 18 سال انجام داد با این حال برخی بیماری ها هستند که میتوانند مانع انجام مزوتراپی شوند.

برای انجام مزوتراپی یک سوزن بسیار نازک به منبع مواد مغذی متصل میشود. نوک سوزن تا لایه های میانی پوست فرو میرود و فرایند تزریق انجام میگیرد. این روش برای پوست هایی که آسیب دیده اند و یا جریان خون ضعیفی دارند مفید است و میتواند تولید کلاژن را در پوست تحریک کند. ترکیب مواد مغذی تزریق شده به عواملی همچون محل تزریق، هدف تزریق، سن فرد و برخی عوامل دیگر وابسته است و برای افراد مختلف متفاوت است.

درمان چین و چروک و جوانسازی دور چشم با مزوتراپی

ورم بعد از مزوتراپی چشم

مزوتراپی چشم نیز مانند هر روش درمانی دیگری ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد. عوارض مزوتراپی چشم معمولا ماندگاری بالایی ندارند و در طی چند روز پس از مزوتراپی از بین میروند. شدت و میزان بروز عوارض نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است برخی افراد هیچ عارضه ای را تجربه نکنند.

یکی از عوارض مزوتراپی، ورم بعد از مزوتراپی چشم است. این عارضه خطر جدی محسوب نمیشود و معمولا خودبخود رفع میگردد. برای جلوگیری از ورم بعد از مزوتراپی چشم و نیز رفع کبودی و قرمزی بافت اطراف چشم میتوان از کمپرس یخ استفاده کرد. میتوان از کمپرس یخ عصاره چای یا بابونه یا ژلهای سرد نیز بر روی موضع استفاده کرد. البته باید از برخورد مستقیم آب با زخم های بافتی خودداری کرد. برای انواع مزوتراپی در بافتهای مختلف بدن انتظار داریم پس از دو روز ورم، قرمزی و کبودی محل مزوتراپی دور چشم رفع شده باشد که این زمان برای بافتهای اطراف چشم ممکن است بیشتر از سایر بافتها باشد.

تعداد جلسات مزوتراپی دور چشم

مزوتراپی دور چشم در بار اول ممکن است ۴ یا ۵ ماه طول بکشد و هر ماه بین ۴ تا ۵ جلسه (بطور متوسط یک جلسه در هفته) مزوتراپی لازم باشد. پس از طی شدن مراحل مورد نیاز برای مزوتراپی، از حدود یک سال بعد از آخرین جلسه مزوتراپی نیاز به تکرار فرایند است تا اثرات آن ماندگارتر شود. جلسات تکمیلی ممکن است یک یا دو جلسه در سال باشند.

مراقبت بعد از مزوتراپی زیر چشم

با اینکه مزوتراپی زیر چشم یک روش ایمن است با این حال عوارضی جزئی نیز ممکن است به همراه داشته باشد که برای کاهش این عوارض لازم است تا مراقبت های بعد از مزوتراپی چشم صورت بگیرد. از جمله:

  1. از مالش، خاراندن و ماساژ محل مزوتراپی خودداری کنید.
  2. فعالیت های شدید مانند ورزشهای سنگین را به مدت حداقل ۲۴ ساعت کنار بگذارید.
  3. پوست خود را از گرما و تابش مستقیم نور آفتاب محافظت کنید. اگر نیاز به بیرون رفتن دارید استفاده از عینک آفتابی در طی روزهای اول ضروری است.
  4. از مصرف غذای شور و یا مواد حاوی الکل خودداری کنید. این مواد میتوانند ورم موضع را تشدید کنند.
  5. استفاده از کمپرس یخ برای کاهش کبودی، ورم و درد موضع مفید است.
  6. در صورت درد میتوان از مسکن های معمولی یا تایلنول نیز استفاده کرد
  7. برای کاهش میزان تورم بهتر است ارتفاع سر کمی بالاتر از سایر بخشهای بدن باشد. در هنگام خواب میتوان بالشت اضافه زیر سر گذاشت.

رفع کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی

کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی عارضه ای خطرناک یا نادر نیست و تاثیرات بلندمدتی نیز ندارد. همچنین کبودی زیر چشم بعد از مزوتراپی نتیجه آن را نیز تحت تاثیر قرار نمیدهد و بهتر است به چشم یه پاسخ طبیعی از طرف بدن به آن نگریسته شود. کبودی پس از هر نوع جراحی زیبایی چشم مانند تزریق ژل، لیفت ابرو و ... ممکن است رخ بدهد و نباید نگرانی جدی بابت آن داشت.

با این حال بهتر است به دلیل ایجاد کبودی و تاثیر آن در چهره‌ افراد، مهمانی یا تجمعات را به مدت چند روز پس از مزوتراپی کنار بگذارند.

کبودی پس از مزوتراپی از یک ربع تا دو ساعت پس از مزوتراپی ممکن است خود را نشان دهد و با گذشت چند ساعت، شدت آن بیشتر شود. طی ۶ تا ۷۲ ساعت بعد از مزوتراپی انتظار میرود تا کبودی و ورم زیر چشم به بیشترین حد خود برسد. برای رفع این کبودی لازم است تا نکات زیر رعایت شوند:

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

ماندگاری مزوتراپی دور چشم

ماندگاری مزوتراپی چشم را عوامل مختلفی تعیین میکنند و زمان ماندگاری آن بین افراد مختلف متفاوت است. نوع تزریق مزوتراپی و مواد استفاده شده، محلول تزریق شده، شرکت تولید کننده مواد، نوع پوست فرد، شدت آسیب پوست، سبک زندگی افراد، مراقبت های پس از مزوتراپی و حتی مهارت پزشک نیز در مدت ماندگاری مزوتراپی دور چشم موثر هستند. با در نظر گرفتن همه این عوامل، میتوان ماندگاری مزوتراپی را بطور متوسط یک سال در نظر گرفت.

قیمت مزوتراپی چشم

هزینه مزوتراپی چشم به چندین عامل وابسته است. نوع مواد تزریق شده، مقدار مواد تزریق شده و تعداد جلسات از مهم ترین عوامل تعیین کننده هزینه مزوتراپی هستند. همچنین میزان تخصص پزشک و محل انجام مزوتراپی نیز میتوانند در هزینه نهایی موثر باشند. لازم به ذکر است که انجام مزوتراپی دور چشم زمانی بهترین نتیجه را در پی دارد که توسط پزشک متخصص انجام شود.

لیزیک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟

جراحی لیفت ابرو اغلب خطوط اخم از بین می برد و موجب لیفت کل ابرو می‌شود (بر خلاف جراحی لیفت شقیقه که تنها یک سوم خارجی ابرو ها را لیفت می‌نماید) . اگرچه این روش به شما کمک می کند تا ابروهای بالاتر و زیباتری داشته باشید؛ اما پوست پلک را درگیر نمی کند و تاثیر مستقیم بر روی افتادگی پلک و فرم چشمها ندارد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465