بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / عمل زیبایی چشم بادامی چگونه انجام میشود؟

عمل زیبایی چشم بادامی چگونه انجام میشود؟

چشم بادامی به شکلی از چشم گفته می شود که در آن گوشه بیرونی کانتوس چشم کمی بالاتر بوده و پلک پایینی در لبه پایینی عنبیه قرار میگیرد. چشم بادامی ممکن است بصورت طبیعی در افراد وجود داشته باشد که علت آن توارث یا همان ژنتیک است و از والدین به فرزندان منتقل می شود.

عمل زیبایی چشم بادامی نوعی از جراحی زیبایی چشم است که در آن سعی می شود تا افتادگی و کشیدگی کانتر پلک پایین چشم اصلاح شود. به طور کلی کانتر چشم (eye contour) به ناحیه قرارگیری چشم گفته می شود که از گوشه داخلی چشم شروع شده و تا گوشه بیرونی چشم و زیر ابرو را شامل می شود و کانتر پلک پایین چشم به ناحیه اطراف پلک پایین چشم گفته میشود. این نواحی به علت اینکه دارای حساس ترین و ظریف ترین بخش پوست در کل بدن هستند نیاز به توجه و مراقبت های ویژه دارند.

یکی از آسیب ها یا ناهنجاری های ساختاری در پوست اطراف چشم، افتادگی و شل شدن پلک است که میتواند منجر به ایجاد ظاهری خسته، ناراحت و نامطلوب کند. یکی از انواع جراحی های زیبایی چشم، عمل زیبایی چشم بادامی است که میتواند با رفع افتادگی پوست پلک و کشیدن پلک به سمت بالا منجر به ایجاد ظاهری جذاب در چشم ها شود. عمل زیبایی چشم بادامی در حقیقت از عمل بلفاروپلاستی منشا گرفته و میتوان عمل چشم بادامی را شکل تخصصی تری از عمل بلفاروپلاستی عنوان کرد. این جراحی نیاز به تخصص و تجربه بالا دارد بنابراین توصیه میشود تا برای انجام آن از بهترین جراحان چشم پزشک بهره گرفته شود.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله عمل زیبایی چشم بادامی ، جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

چرا عمل زیبایی چشم بادامی انجام می شود؟

عمل بلفاروپلاستی پلک برای رفع بافت اضافی در اطراف پلک بسیار کاربردی است اما این عمل تاثیری در ظاهر یا شکل طبیعی چشم ندارد. در حقیقت پس از جراحی بلفاروپلاستی پلک، بافت اضافی حذف می شود و چشم به حالت طبیعی و سابق خود بازگردانده می شود (نه این که شکل جدیدی به خود بگیرد). این در حالی است که عمل زیبایی چشم بادامی بر روی تغییر شکل چشم تمرکز دارد و هدف اصلی آن کاهش بافت اضافی اطراف چشم نیست. بنابراین جراحی بلفاروپلاستی پلک در افرادی با سنین بالاتر که دچار افتادگی پلک در اثر افزایش سن هستند کاربرد دارد در حالی که جراحی چشم بادامی در افراد جوانتر طرفدار بیشتری کسب کرده است. با اینکه انواع جراحی زیبایی چشم وجود دارند که می توانند باعث تغییراتی در شکل و ظاهر چشم شوند اما یکی از جراحی های دشوار، رفع افتادگی پلک پایین است که نیاز دارد تا در طی روند درمانی، به سمت بالا کشیده شود. این کار با عمل زیبایی چشم بادامی صورت میگیرد که میتواند نتایجی ایمن و بسیار موثر ایجاد کند.

عمل زیبایی چشم بادامی یا اپی کانتال

انواع عمل های زیبایی چشم

جراحی زیبایی چشم یا جراحی پلاستیک چشم به هر نوعی از جراحی گفته می شود که هدف اصلی آن ایجاد تغییر شکل در چشم ها برای زیباتر و جوانتر شدن آنها باشد. این نوع جراحی ها معمولا هدف درمانی ندارند؛ اگرچه گاهی ممکن است تاثیرات درمانی نیز داشته باشند. برای داشتن چشمانی زیبا و جذاب با عمل جراحی زیبایی چشم لازم است تا ابتدا مشکل موجود و نیاز فرد مشخص شوند، سپس بر اساس نیاز فرد میتوان از انواع عمل های زیبایی چشم استفاده کرد. به طور کلی انواع عمل های زیبایی چشم را میتوان به صورت زیر نام برد:

عمل درشت شدن چشم

عمل اپی کانتوپلاستی نوعی از جراحی است که هدف آن بزرگتر کردن چشم ها است. یکی از مشکلاتی که ممکن است چشم برخی افراد با آن درگیر باشد، وجود چین اپی کانتال است. چین اپی کانتال بافتی است که کانتوس داخلی چشم را می پوشاند و منجر به ایجاد چشم مغولی می شود. در بخش جانبی چشم تاندونی به نام تاندوم کانتال (canthal) وجود دارد که همچون قلابی پلک پایین را نگه داشته گوشه‌ی بیرونی چشم را بالا می برد. شکل قرارگیری این تاندون منجر به فرمهای مختلف چشم می شود. زمانی که چشم فرد به شکل آسیایی یا مغولی باشد، منجر به ایجاد ظاهری کوچکتر و خسته تر در چشم میکند و زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار میدهد. در این حالت میتوان از جراحی اپی کانتوپلاستی برای درشت شدن چشم استفاده نمود. اگرچه این جراحی در ابتدا برای افراد آسیای شرقی که از شکل و اندازه چشم های خود ناراضی بودن به کار گرفته میشد اما امروزه سایر افراد نیز میتوانند برای درشت شدن چشم خود از این جراحی استفاده کنند.

عمل زیبایی چشم گربه ای

عمل زیبایی چشم گربه ای یا کانتوپلاستی که به نام عمل زیبایی چشم روباهی نیز شناخته می شود، روشی برای زیبایی چشم است که در آن تاندون کانتال دستکاری می شود. کانتال چشم در دو بخش داخلی و خارجی چشم وجود دارد که ارتفاع و شکل قرارگیری آنها تاثیر مستقیمی بر شکل چشم دارد. زمانی که کانتال جانبی از کانتال داخلی بالاتر قرار بگیرد کشیدگی در شکل چشم ایجاد میشود. اگر ارتفاع کانتال جانبی بیش از حد طبیعی بالاتر باشد شکل چشم نیز بیش از حد معمول کشیده می شود و ظاهر نامطلوبی در چشم ایجاد میکند. در عمل زیبایی چشم گربه ای تاندونها در وضعیت مطلوب قرار گرفته و سفت می شوند تا افتادگی گوشه بیرونی چشم رفع شود و شکل چشم تغییر یابد. تفاوت کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی در این است که جراحی اپی کانتوپلاستی منجر به درشت شدن چشم می شود و در افرادی با چشم شرقی یا به اصطلاح چشم بادامی کاربرد بیشتری دارد در حالی که عمل زیبایی چشم گربه ای بر کشیدگی چشم تاثیر بیشتری دارد.

 آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

هزینه عمل زیبایی چشم بادامی

هزینه عمل زیبایی چشم بادامی به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای مثال معمولا هزینه عمل زیبایی در شهرهای بزرگی مانند تهران بیشتر از شهرهای کوچک تر است. همچنین در شهرهای بزرگتر به علت وجود امکانات بیشتر، پزشکان باتجربه تری نیز حضور دارند. علاوه بر این، پوشش بیمه، هزینه معاینات قبل و بعد از عمل جراحی، هزینه عمل های جراحی تکمیلی همراه با عمل زیبایی چشم بادامی و ... بر هزینه نهایی عمل زیبایی چشم بادامی تاثیر دارند بنابراین توصیه میشود تا برای آگاهی از هزینه عمل زیبایی چشم بادامی با مراکز درمانی و پزشکان متخصص مشورت گردد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465