بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / داشتن چشمانی زیبا و جذاب با عمل جراحی زیبایی چشم

داشتن چشمانی زیبا و جذاب با عمل جراحی زیبایی چشم

چشمان زیبا تاثیر فراوانی بر زیبایی چهره دارند؛ از همین رو، برخی افراد تمایل به جراحی زیبایی چشم دارند تا با تغییر در شکل چشم، در چهره خود تغییراتی ایجاد کنند. برای داشتن چشمانی زیبا و جذاب با عمل جراحی زیبایی چشم روشهای مختلفی وجود دارند که هر کدام برای بخشی از چشم کاربرد دارند و افراد بر اساس نیاز و تمایل خود و با مشورت پزشک میتوانند روش موردنیاز خود را انتخاب کنند. در این مطلب انواع روشهای جراحی پلاستیک چشم را بیان خواهیم کرد، بنابراین با ما همراه باشید.

تشخیص و درمان انواع بیماری های چشم و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم ، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

جراحی پلاستیک چشم

جراحی پلاستیک چشم یا جراحی زیبایی چشم یکی از انواع جراحی چشم است که هدف اصلی آن تغییر شکل برای ایجاد شکل دلخواه در چشم ها است. برخی افراد با افزایش سن دچار مشکلات ساختاری در چشم خود می شوند که بر زیبایی و شادابی صورت آنان تاثیر میگذارد. برخی افراد نیز دارای مشکلات توارثی در چشمان خود هستند که برطرف کردن آنها میتواند بر زیبایی صورت افراد تاثیر مثبت فراوانی بگذارد. جراحی زیبایی چشم انواع گوناگونی دارد که بر اساس نیاز و مشکلات موجود در چشم نوع مناسب آن انتخاب میشود. انواع جراحی پلاستیک چشم شامل موارد زیر هستند:

عمل جراحی زیبایی چشم

چه کسانی داوطلب ایده ال برای جراحی زیبایی چشم نمی باشند؟

جراحی زیبایی چشم اگرچه تاثیرات مثبتی بر روی ظاهر افراد دارد اما برای همه افراد مناسب نیست و قبل از اقدام به جراحی لازم است تا افراد از عوارض جراحی زیبایی چشم آگاهی پیدا کنند. برخی عوارض جراحی زیبایی چشم ممکن است تنها افرادی را تهدید کنند که مبتلا به برخی بیماری های چشمی مانند آب سیاه چشم و ... هستند و در سایر افراد به ندرت ایجاد شوند. بنابراین لازم است تا افراد بسته به شرایط سلامت عمومی بدن خود اقدام به درخواست جراحی کنند. همچنین افراد باید انتظار منطقی از کل فرایند جراحی داشته باشند. مشکلاتی همچون ابتلا به بیماری های خونریزی دهنده، خشکی چشم، فشار چشم، بیماری های تیروئیدی، دیابت، بیماری قلبی، گلوکوم و ... ممکن است منجر شود تا پزشک توصیه کند تا از جراحی های غیرضروری دوری شود. عوارض جانبی جراحی ها نیز عامل محدودیت کننده دیگری هستند. برخی افراد ممکن است جای زخم نامناسبی پس از جراحی داشته باشند یا در موارد جدی تر و البته نادرتری احتمال از دست رفتن بینایی نیز وجود دارد. بنابراین افراد بهتر است با در نظر گرفتن تمام این شرایط و مشورت با پزشک متخصص اقدام به جراحی کنند.

مراقبتهای قبل و بعد از جراحی پلاستیک چشم

برای اینکه نتایج جراحی پلاستیک چشم قابل قبول و رضایت بخش باشند لازم است تا برخی نکات قبل و بعد از جراحی توسط خود افراد رعایت شوند. لازم است تا این نکات توسط پزشک جراح به مراجعین گوشزد شوند تا عوارض جراحی به حداقل برسند. از جمله مراقبت های قبل از جراحی پلاستیک چشم میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

پس از جراحی نیز لازم است تا برخی نکات رعایت شوند. برخی از این نکات بسته به نوع جراحی دارند ولی توصیه هایی عمومی وجود دارند که میتوانند در تمام انواع روشهای جراحی زیبایی چشم کمک کننده باشند. از جمله:

جای برش ها در جراحی پلاستیک چشم چگونه است؟

هدف از جراحی زیبایی چشم ایجاد ظاهر زیباتر در صورت است بنابراین لازم است تا جای زخم پس از جراحی به حداقل میزان ممکن برسد. برای اینکه عوارض جانبی پس از جراحی به حداقل برسند پزشکان جراح برش های لازم برای جراحی را بر روی خطوط طبیعی بدن میکشند (مثلا روی خط رویش مژه ها). این کار باعث میشود تا جای زخم ها پس از بهبود بر روی خطوط طبیعی بدن باشند و قابل تشخیص نباشند. همچنین برش ها هر چه ظریف تر و کوچک تر باشند تاثیر منفی کمتری پس از بهبود خواهند داشت. بخیه های ظریف و استاندارد نیز در کنار سایر عوامل منجر میشوند تا جای برش در جراحی پلاستیک در طی زندگی روزمره قابل تشخیص نباشد.

آیا جراحی پلاستیک چشم عوارض دارد؟

هر نوعی از جراحی دارای عوارضی است و جراحی پلاستیک چشم نیز از این امر استثناء نیست. آگاهی از عوارض جراحی پلاستیک چشم منجر میشود تا افراد بتوانند به راحتی آنها را کنترل کنند و در صورتی که مشکلی جدی وجود داشته باشد از آن آگاه شده و فرایند درمانی مناسب را پیگیری کنند. از جمله عوارض جراحی پلاستیک چشم میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

آیا جراحی زیبایی چشم تحت پوشش خدمات بیمه قرار دارد؟

با توجه به اینکه معمولا شرکت های بیمه جراحی های زیبایی را پوشش نمیدهند بنابراین جراحی زیبایی چشم نیز تحت پوشش خدمات بیمه نبوده و هزینه جراحی پلاستیک چشم بصورت آزاد محاسبه میگردد. در برخی موارد ممکن است جراحی پلاستیک چشم دلیل درمانی نیز داشته باشد، برای مثال در صورتی که افتادگی پلک چشم یا افتادگی ابرو ایجاد شود و شدت آن به قدری باشد که منجر به انسداد بخشی از میدان دید شود ممکن است شرکت بیمه، جراحی را از نوع جراحی پزشکی (و نه زیبایی) تشخیص دهد و هزینه جراحی پلاستیک چشم را پوشش دهد.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

هزینه جراحی پلاستیک چشم

هزینه جراحی پلاستیک چشم بسته به نوع جراحی، مرکز درمانی، پوشش بیمه ای، تجهیزات استفاده شده و ... دارد. بنابراین برای آگاهی از هزینه جراحی پلاستیک چشم بهتر است با پزشک و مرکز درمانی مشورت شود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :بهمن جمالی [ 1401-09-29 ]
با سلام. هزینه بلفا رو پلاستی هر دوپلک و لیفت ابر چقدر میباشد ؟؟؟ با تشکر

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟

عمل جراحی چشم به وسیله ی لیزر، به فرایندی گفته می شود که با یک پرتوی متمرکز نور معروف به لیزر، لایه شفاف چشم برای داشتن یک دید بهتر تغییر داده می شود ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465