رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / کاربردهای پلاسما جت در زیبایی چشم

کاربردهای پلاسما جت در زیبایی چشم

با پیشرفت علم، روشهای جوانسازی چشم نیز دچار پیشرفت و تحول گردیده است. یکی از روشهای نوین برای بلفاروپلاستی چشم استفاده از پلاسما جت است. بلفاروپلاستی با پلاسما جت روشی برای انجام بلفاروپلاستی پلک است که با استفاده از پلاسما کار میکند. پلاسما حالتی از ماده است که در آن ملکلولها معمولا به شکل یونی هستند. در بلفاروپلاستی با پلاسما جت با استفاده از ابزار ویژه پلاسما تولید شده و به پوست پلک برخورد میکند. این برخورد منجر میشود تا سلولها تحریک به تولید پروتئینی به نام کلاژن کنند. کلاژن یکی از پروتئینهای موثر در جوانسازی پوست است و تولید بیشتر آن میتواند منجر به رفع آسیب های پوست ناشی از افزایش سن شود. دستگاه های پلاسما جت انواعی دارد که روش تولید پلاسما در هر کدام متفاوت است.

بلفاروپلاستی با پلاسما جت بصورت کلی به این صورت انجام میشود که ابتدا دستگاه تولید پلاسما در نزدیکی پوست پلک قرار میگیرد. این دستگاه جریانی از پلاسما تولید میکند که منجر به ایجاد سوختگی های کوچک به صورت خال مانند و نقطه ای بر روی صورت میشود. این مرحله برای کل ناحیه مورد نظر تکرار میشود. پس از انجام بلفاروپلاستی با پلاسما جت و ایجاد زخم های کنترل شده با پلاسما، این زخم ها شروع به بهبود میکنند و بافت جدیدی ایجاد میشود که سفت تر و کشیده تر است و کلاژن بیشتری نسبت به بافت قبلی تولید میکند. بنابراین بدون ایجاد زخم عمیق و جراحی، پوست پلک کشیده شده و شکلی جوان تر و شاداب تر به خود می گیرد.

معمولا انتظار داریم نتایج اولیه بلفاروپلاستی با پلاسما جت پس از انجام آن قابل تشخیص باشد اما برای مشاهده نتیجه ثانویه که شامل رفع عوارض بلفاروپلاستی است معمولا یک هفته زمان لازم است. نتایج نهایی بلفاروپلاستی با پلاسما جت که شامل رفع عوارض، ترمیم بافت و ایجاد بافت جدید است نیز به یک ماه زمان نیاز دارد. گاهی برای اینکه نتایج بلفاروپلاستی با پلاسما جت بهبود یابد میتوان فرایند درمانی را تکرار کرد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593-021 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114-031 تماس حاصل فرمایید.

ماندگاری پلاسما جت افتادگی پلک

ماندگاری بلفاروپلاستی پلک با پلاسما جت به عوامل مختلفی از جمله سبک زندگی فرد و مراقبت از پوست وابسته است. همانگونه که اشاره شد پلاسما جت یکی از روشهای جوانسازی پلک است که بصورت غیرتهاجمی صورت میگیرد بنابراین مدت زمان تاثیر آن به اندازه روش بلفاروپلاستی پلک با جراحی نخواهد بود. به طور معمول پلاسما جت حداقل سه سال ماندگاری دارد که برای افراد مختلف بر اساس سبک زندگی میتواند بیشتر هم باشد. گاهی ممکن است تاثیرات پلاسما جت افتادگی پلک تا آخر عمر نیز باقی بمانند. ماندگاری پلاسما جت از سایر روشهای غیرجراحی جوانسازی چشم مانند تزریق ژل، تزریق بوتاکس، پیوند چربی و ... نیز بیشتر است.

کاربردهای پلاسما جت در زیبایی چشم

عوارض پلاسما جت چیست؟

از جمله عوارض شناخته شده پلاسما جت میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

ورم چشم بعد از پلاسما جت

ورم چشم بعد از پلاسما جت پاسخ طبیعی بدن نسبت به زخم های کنترل شده ناشی از پلاسما است و جای نگرانی ندارد. ورم ممکن است 3 تا 4 روز باقی بماند. برای کاهش ورم پلک پس از بلفاروپلاستی با پلاسما جت میتوان از پک های یخ استفاده کرد و آن را بر روی پلک ورم کرده قرار داد. باید توجه داشت که نباید آب به بافت بخورد و یخ باید در درون یک پک پلاستیکی باشد. همچنین پوسته هایی در محل ورم ایجاد میشوند که نباید به آنها دست زد.

قیمت پلاسما جت

هزینه نهایی پلاسما جت به درمانگاه، پزشک و عوامل دیگری وابسته است بنابراین بین مراکز درمانی و پزشکان مختلف ممکن است هزینه پلاسما جت متفاوت باشد. همچنین مهارت پزشک نیز در تعیین قیمت بلفاروپلاستی با پلاسما جت موثر است بنابراین برای آگاهی از قیمت نهایی پلاسما جت بهتر است با مرکز درمانی یا پزشک متخصص ارتباط برقرار گردد.

جای زخم پلاسما جت

سوالی که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش بیاید این است که آیا پلاسما جت زخم های دائمی ایجاد میکند یا خیر؟ در جواب باید گفت که زخم های ایجادشده در بلفاروپلاستی با پلاسما جت زخم هایی موقتی هستند، در عین حال که نیاز به مراقبت دارند تا وضعیت آنها تشدید نشود. برای اینکه جای زخم پلاسما جت فرایند طبیعی و مناسبی را طی کند و نتیجه پلاسما جت رضایت بخش باشد لازم است تا نکات زیر رعایت شوند:

  1. داروهای تجویز شده به صورت منظم استفاده شوند.
  2. زخم ها دستکاری نشوند و اجازه داده شود تا خودبخود رفع شوند، حتی اگر خارش شدیدی ایجاد میکنند.
  3. هنگام پوشیدن لباس توجه شود که ضایعات زخم ها به لباس گیر نکنند.
  4. پس از افتادن زخم ها، به مدت حداقل یک ماه از کرم های ضدآفتاب استفاده گردد. افتادن زخم ها ممکن است بین 5 تا 10 روز زمان نیاز داشته باشد.
  5. از مشاوره های پزشک متخصص باتجربه استفاده شود زیرا نتایج بلفاروپلاستی با پلاسما جت بسته به نوع پوست میتواند متغیر باشد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق فیلر ، ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟عمل لوله گذاری مجرای اشکی چیست و چگونه انجام میشود؟

مجرای اشکی مسدود شده یا انسداد مجاری اشکی وضعیتی است که در آن مسیر تخلیه اشک در چشم به طور جزئی یا کامل مسدود و منجر به مشکل در تخلیه اشک می شود ... ادامه مطلب

تاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بیناییتاثیر مستقیم افتادگی پلک فوقانی در بینایی

افتادگی پلک یا پتوز به وضعیتی گفته می شود که پلک بالایی به سمت پایین افتاده باشد. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465