بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / افتادگی ابرو چیست و به چه علت ایجاد میشود؟

افتادگی ابرو چیست و به چه علت ایجاد میشود؟

افتادگی ابرو که گاهی پتوز ابرو نیز نامیده میشود به پایین آمدن ابرو نسبت به حالت طبیعی گفته میشود که منجر به تاثیرات منفی از نظر زیبایی شود و یا با محدود کردن میدان دید، وضعیت بینایی را تحت تاثیر قرار دهد. علت اصلی افتادگی ابرو این است که بافت نرم و اضافی در بالای پلک تجمع یافته و ابرو را به سمت پایین میکشد. افتادگی ابرو به طور معمول در افراد مسن مشاهده میشود که به علت ضعف عضلات ناشی از افزایش سن، امکان بالا نگه داشتن بافت اضافی وجود ندارد. با این حال در سایر افراد نیز امکان ایجاد افتادگی ابرو وجود دارد. برای مثال اگر در اثر سانحه یا تصادف، آسیبی به ناحیه قدامی اعصاب صورت وارد شود، پیامرسانی عصبی به عضلات بخشی از صورت با اختلال مواجه شده در نتیجه عضلات نمی توانند بافتهای مرتبط با ابرو را در ناحیه صحیح و طبیعی نگه دارند.
زمانی که افتادگی ابرو ایجاد شود، منجر به نزول بافت نرم ابرو شده و پلک را نیز به سمت پایین فشار میدهد. در این حالت معمولا شاهد تجمع پوست اضافی بر روی پلک، نزدیک خط مژه ای و بالای مژه ها هستیم. این حالت را پتوز کاذب هم میگوییم. در پتوزِ معمول، افتادگی پلک به علت مشکل در عضلات یا ساختار خود پلک ایجاد میشود اما در پتوز کاذب، مشکل به وجود آمده در ابرو و افتادگی آن منجر به افتادگی پلک میشود. تشخیص این دو حالت اگرچه از نظر ظاهری دشوار است اما با بررسی ابرو به راحتی میتوان بین این دو حالت تمایز برقرار شد و روش درمانی مناسب را انتخاب کرد. در صورتی که با بالابردن ابرو ارتفاع پلک نیز دچار تغییر میشود و افتادگی پلک رفع میگردد بنابراین این نوع افتادگی ابرو از نوع پتوز کاذب است. در غیر اینصورت معمولا افتادگی پلک بخاطر مشکل در خود پلک است. البته امکان اینکه هم پلک و هم ابرو بصورت همزمان دچار افتادگی شوند نیز وجود دارد.

شما می‌توانید برای درمان افتادگی ابرو به دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

علت افتادگی ابرو

تقریبا تمام افتادگی های ابرو اکتسابی هستند، به این معنی که از والدین به فرزندان منتقل نمیشوند بلکه در اثر سبک زندگی و عوامل محیطی ایجاد میگردند. در موارد انگشت شماری ممکن است افتادگی ابرو به علت توارث ایجاد شود، مانند تکامل نیافتن سلولهلی عصبی صورت و عضلات مرتبط با آنها به دلیل مشکلات ژنتیکی.
علت افتادگی ابرو را میتوان به شرح زیر بیان کرد:

افتادگی ابرو

درمان افتادگی ابرو

درمان افتادگی ابرو به علتِ ایجاد، شدت و موضع افتادگی آن وابسته است. با توجه به اینکه اکثر افتادگی های ابرو در اثر افزایش سن ایجاد میشوند روش درمانی مشخص و آزمون شده ای نیز دارند. روشهای درمانی برای افتادگی ابرو شامل روشهای غیرجراحی مانند لیفت ابرو با بوتاکس و نیز روش لیفت ابرو با جراحی است.

لیفت ابروی دائم که لیفت ابرو با جراحی یا لیفت پیشانی نیز نامیده میشود روشی برای جوانسازی پوست و چشم است که در طی آن میتوان ابرو را بالاتر برده و در محل طبیعی و مناسب قرار داد. این روش جراحی میتواند نواحی پیشانی، ابرو و اطراف چشم را تحت تاثیر قرار داده و جوانتر کند. همچنین میتوان جراحی لیفت ابرو را با جراحی های زیبایی دیگر بصورت همزمان نیز به کار برد تا تاثیر آن دو چندان شود. برای سایر انواع لیفت ابرو که به علت آسیب عصب، تخریب عضلات و ... ایجاد میشوند لازم است تا روشهای درمانی با توجه به شرایط فرد و وضعیت بیماری زمینه ای اتخاذ شوند.

آدرس اينستاگرام دکتر بهرام اشراقي

هزینه عمل افتادگی ابرو

قیمت و هزینه عمل افتادگی ابرو ، وابستگی مستقیم به روش جراحی، مهارت و تخصص پزشک، محل انجام عمل و شاخص های دیگری دارد که در مشاوره و معاینات اولیه پس از برآورد، به فرد اطلاع داده میشود. به همین دلیل برای همه افراد یک هزینه ثابت و مشخص را نمیتوان در نظر گرفت.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو ، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك ، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين ، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :امیررجبی [ 1402-11-03 ]
سلام هزینه افتادگی ابرو چقدر هست

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465