بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / بعد از انجام تزریق ژل زیر چشم چه کنیم؟

بعد از انجام تزریق ژل زیر چشم چه کنیم؟

تزریق ژل یا فیلر زیر چشم یکی از روش‌های متداول جوانسازی است که برای حل مشکلات مختلف مرتبط با افزایش سن به کار می‌رود. فرایند تزریق ژل زیر چشم یک فرایند ایمن است و معمولا عوارض جدی ایجاد نمی‌کند. با این حال لازم است تا برای اینکه بهترین نتیجه از تزریق ژل حاصل شود نکاتی رعایت شوند. رعایت این نکات علاوه بر جلوگیری از ایجاد عوارض منجر به افزایش طول عمر ژل و رضایت از نتیجه‌ی تزریق می‌گردد.

از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل و بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل زیر چشم

هر پزشکی بر اساس ویژگی‌ها و شرایط مراجعین خود ممکن است توصیه‌های مختلفی را ارائه کند اما برخی توصیه‌ها عمومی هستند که از جمله‌ی آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مراقبت های بعد از تزریق ژل زیر چشم

عفونت بعد از تزریق ژل

عفونت ناشی از تزریق فیلر شایع نیست و با احتمال بسیار پایینی در برخی افراد ممکن است بروز کند. هر گاه سوزنی در پسوت فرو برود، احتمال عفونت وجود دارد، حتی اگر آن سوزن کاملاداستریل باشد. ممکن است عفونت دقیقا پس از تزریق فیلر ایجاد شود یا اینکه برای ایجاد آن چند هفته زمان گذشته باشد. علائم عفونت شامل قرمزی، سوزش، ورم و درد است و معمولا فقط در یک ست صورت ایجاد می‌شود. برخی مطالعات نشان می‌دهند افرادی که سابقه‌ی جوش صورت و جای زخم صورت دارند احنمال بروز عفونت در آنها بیشتر است.

برای جلوگیری از ففونت پس از تزریق فیلر باید به نکات زیر توجه کرد:

نحوه خوابیدن بعد از تریق ژل لب

برخی افراد عادت دارند تا به شکم بخوابند. اما زمانی که تزریق فیلر به زیر چشم، لبها، گونه‌ها و سایر اجزای صورت انجام گرفته باشد این وضعیت بسیار نامناسب است.

برای خواب پس از تزریق فیلر توصیه می‌شود تا فرد به پشت خود و بصورت طاق باز بخوابد. همچنین توصیه می‌شود تا ارتفاع بالشت را کمی بالاتر از حالت معمول قرار دهند. این‌کار را با افزایش تعداد بالشت زیر سر می‌توان انجام داد. با توجه به اینکه برای ایجاد شکل‌ مناسب فیلر پس از تزریق لازم است تا چند روز زمان بگذرد بنابراین در صورتی که فر بصورت اتفاقی بر روی صورت خود بخوابد، احتمال ایجاد عدم تقارن افزایش می یابد. برای جلوگیری از چنین اتفاقات ناخواسته‌ای، توصیه می‌شود تا قبل از خواب، اطراف سر را با بالشت پر کرد تا امکان چرخش سر در هنگام خواب وجود نداشته باشد. معمولا این کار برای چند شب اول پس از تزریق است و پس از آن افراد به راحتی می‌توانند در شکل دلخواه خود بخوابند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

کبودی بعد از تزریق ژل

شایع‌ترین عارضه‌ی تزریق فیلر را می‌توان کبودی پس از تزریق نام برد؛ از جمله زمانی که فیلر به زیر چشم یا لب‌ها تزریق می‌شود. علت ایجاد کبودی پس از تزریق، آسیب عروق خونی است و پس از هر نوع تزریقی، زیبایی یا درمانی، قابل انتظار است. انتظار می‌رود تا کبودی بعد از تزریق ژل پس از 5 تا 7 روز از بین برود، بنابراین جای نگرانی ندارد. همچنین برخی توصیه‌ها می‌توانند احتمال ایجاد کبودی بعد از تزریق ژل را کاهش دهند:

جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی افتادگی پلک ، جراحی لیفت شقیقه و روشهای غیر جراحی مانند تزریق چربی ، فیلر و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟

جراحی لیفت ابرو اغلب خطوط اخم از بین می برد و موجب لیفت کل ابرو می‌شود (بر خلاف جراحی لیفت شقیقه که تنها یک سوم خارجی ابرو ها را لیفت می‌نماید) . اگرچه این روش به شما کمک می کند تا ابروهای بالاتر و زیباتری داشته باشید؛ اما پوست پلک را درگیر نمی کند و تاثیر مستقیم بر روی افتادگی پلک و فرم چشمها ندارد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465