رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / چگونه از پوست دور چشم خود محافظت کنم؟

چگونه از پوست دور چشم خود محافظت کنم؟

شادابی چهره یکی از عوامل اصلی در زیبایی آن است. پوست دور چشم نیز بعنوان بخش بسیار مهم در زیبایی صورت به شمار می‌رود، از جمله به این دلیل که جزو اولین بخش‌های بدن است که در اولین برخورد و آشنایی بین دو فرد دیده می‌شود. این بخش از پوست جزو اولین بخش‌هایی از بدن است که علائم اولیه‌ی افزایش سن را نشان می‌دهد از جمله در صورتی که مراقبت کافی از آن صورت نگرفته باشد.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

چرا باید به پوست دور چشم توجه بیشتری نسبت به پوست سایر نواحی بدن داشت؟

پوست دور چشم ویژگی‌هایی دارد که اهمیت توجه بیشتر به این بخش از پوست بدن را نشان می‌دهد. از جمله‌ی این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوست دور چشم بیشتر از سایر بخش‌های پوست در معرض عوامل محیطی قرار دارد. عوامل محیطی مانند پرتو فرابنفش خورشید، ضربه‌های فیزیکی و انواع آلودگی‌ها تماس زیادی با این بخش از پوست دارند. این مسئله از آنجا اهمیت دارد که پوست دور چشم بسیار ظریف است و زودتر از سایر بخش‌ها نسبت به عوامل محیطی واکنش نشان می‌دهد.

وجود همه‌ این عوامل موجب می‌شود تا پوست دور چشم دچار مشکلات مختلفی شود که زیبایی و جوانی چهره را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهند. از جمله مشکلات ایجاد شده برای پوست دور چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با این حال برای ایجاد تغییر و جوانسازی پوست دور چشم هرگز دیر نیست و روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانند بسته به مشکل ایجاد شده، راهکار مناسبی ارائه کنند. با این حال پیشگیری بهترین و ارزان‌ترین روش برای جوانسازی پوست دور چشم است.

اهمیت مراقبت از پوست دور چشم

راهکارهای مراقبت از پوست دور چشم

مرطوب نگه داشتن دور چشم:

پوست نیاز بسیاری به رطوبت دارد و زمانی که رطوبت خود را از دست دهد شروع به چروکیدن و ایجاد خطوط ناپسند می‌کند. از آنجا که پوست دور چشم غدد چربی کمتری دارد، نسبت به از دست دادن آب مستعدتر است. چربی سطح پوست محافظ طبیعی در برابر از دست رفتن آب بدن است. برای حفظ رطوبت پوست می‌توان از انواع کرم‌های مرطوب‌ کننده استفاده کرد.

تامین مواد معدنی مناسب پوست:

پوست نیاز به انواع مواد معدنی دارد. این مواد از ایجاد تیرگی زیر چشم، پف آلود شدن چشم و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کنند. از جمله مواد معدنی مورد نیاز می‌توان به ویتامین آ، انواع پپتیدها، ویتامین ث، ویتامین ای، ویتامین ب3 و ..و اشاره کرد.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

با پوست خود مهربان باشید:

همانگونه که اشاره شد پوست دور چشم‌ها نازک‌ترین و ظریف‌ترین بخش پوست در کل بدن هستند بنابراین لازم است تا برای مالش پوست این نواحی با آرامش و احتیاط برخورد کرد. در هنگام استفاده از انواع کرم‌ها یا مواد آرایشی بر روی پوست این ناحیه بهتر است تا این کار به آرامی انجام گیرد تا نیروی اضافی موجب آسیب آن در طولانی مدت نشود. در هنگام پاک کردن مواد آرایشی بهتر است ابتدا پاک کننده‌ی موردنظر را بر روی یک پارچه‌ از جنس پنبه ریخته و آن را به آرامی بر روی محل موردنظر کشید. توصیه می‌شود به جای اینکه با نیروی زیاد و تعداد کمتر پارچه بر روی پوست مواد آرایشی پاک شوند، تعداد حرکات پارچه بر روی پوست بیشتر و نیروی هر کشش کمتر شود.

ماساژ برای رفع مشکلات پوست دور چشم:

در صورتی که پف زیر چشم‌ها تکرار می‌شود و زمانی که فرد خسته است بیشتر از سایر شرایط مشاهده می‌شود توصیه می‌شود تا به آرامی پوست زیر چشم ماساژ داده شوند. این کار با افزایش جریان خون در زیر چشم منجر به رفع پف زیر چشم می‌شود.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

سبک زندگی مناسب:

خواب مناسب، ورزش کردن، تغذیه‌ی مناسب و چک کردن منظم شرایط بدن از جمله فشار خون توسط پزشک از جمله راهکارهایی هستند که می‌توانند به داشتن پوستی شاداب منجر شوند.

دوری از دخانیات:

دخانیات، از جمله سیگار ردپای خود را در بسیاری از مشکلات ایجادشده در بدن به جا می‌گذارند. دود دخانیات به خشک کردن پوست منجر به آسیب پذیرتر شدن آن می‌شود. همچنین با اختلال در سیستم گردش خون، منجر به تسریع پیری سلول‌ها می‌شوند. بنابراین یکی از بهترین توصیه‌ها برای جوان ماندن پوست، دوری از دخانیات است.

در نهایت باید توجه داشت که اگرچه موارد ذکرشده می‌توانند به مراقبت از پوست دور چشم منجر شوند و پیری سلول‌ها را به تاخیر بیندازند اما نمی‌توانند فرایند پیری را به طور کامل متوقف کنند. این روش‌ها با مراقبت از پوست، منجر به کاهش نیاز به روش‌های مختلف جوانسازی پوست در سنین بالاتر خواهندشد.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى در مورد بيماريهاى و اشکالات چشم و اطراف آن، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، لیفت ابرو، کشیدن گوشه چشم با بوتاکس، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى پذیرای مراجعین محترم می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465