رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / درمان گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق هیالورونیک اسید

درمان گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق هیالورونیک اسید

گودی و سیاهی زیر چشم از جمله مشکلات مرتبط با افزایش سن هستند که می‌توانند اعتماد به نفس افراد را کاسته و احساس ناخوشایندی در افراد ایجاد کنند. با این حال روش‌های مختلفی برای رفع چنین مشکلاتی ایجاد شده است که می‌توانند با رفع گودی و سیاهی زیر چشم، منجر به بازگرداندن شادابی و نشاط پوست شده و جوانسازی چهره را در پی داشته باشند. یکی از روش‌های درمان گودی و سیاهی زیر چشم استفاده از فیلرهای هیالورونیک اسید است. در این مطلب قصد داریم تا شما را با دلایل ایجاد گودی و سیاهی زیر چشم آشنا کرده و درمان آن‌ها با تزریق هیالورونیک را معرفی نماییم.

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل یا فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

عوامل ایجاد گودی زیر چشم چیست؟

گودی وسیاهی زیر چشم می‌توانند بصورت طبیعی و در اثر افزایش سن ایجاد شوند و با سبک زندگی در ارتباط هستند. از جمله دلایل ایجاد گودی و سیاهی زیر چشم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تزریق ژل زیر چشم

دلایل تیرگی زیر چشم‌ها چیست؟

مشکلات خواب: کمبود خواب می‌تواند منجر به ضعف پوست منجر شود. این مسئله منجر می‌شود تا رگ‌های خونی زیر پوست بیشتر از قبل نمایان شوند و ظاهری تیره در زیر چشم‌ها ایجاد شود.
افزایش سن: هر چه سن افراد بیشتر شود بافت اطراف چشم‌ها شروع به نازک‌تر شدن کرده و منجر به ایجاد شکلی پف‌کرده و ورم کرده می‌شود.
حساسیت: حساسیت و خشکی چشم می‌تواند منجر به ایجاد تیرگی در زیر چشم‌ها شود. حساسیت با افزایش خارش در چشم‌ها می‌تواند منجر شود تا افراد با انگشتان خود چشم‌های خود را مالش دهند که این مسئله می‌تواند منجر به ایجاد ورم و تیرگی در زیر چشم‌ها می‌شود.
توارث: مانند گودی زیر چشم، تیرگی زیر چشم نیز می‌تواند بصورت توارثی از والدین به فرزندان منتقل شود.

کمبود آهن بدن و کم خونی: کم خونی که به کاهش تعداد سلول‌های قرمز خون گفته می‌شود می‌تواند یکی از دلایل ایجاد تیرگی زیر چشم‌ها باشد. کمبود آهن در رژیم غذایی می‌تواند منجر به کم خونی گردد.
مصرف سیگار و مشروبات الکلی: هم سیگار و هم مشروبات الکلی می‌توانند منجر به کاهش آب بدن شوند. علاوه بر این، الکل با گشادکردن رگ‌های زیر چشم منجر به آشکارشدن بیشتر آنها می‌شود. همچنین می‌تواند منجر به اختلال در خواب نیز شده و سیاهی زیر چشم را تشدید نماید. دود سیگار نیز با آسیب به سلول‌های پوست، منجر به تشدید سیاهی زیر چشم‌ها می‌شود.

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

درمان گودی و سیاهی زیر چشم با تزریق هیالورونیک اسید چگونه انجام می‌شود؟

هیالورونیک اسید یک ماده‌ی طبیعی است که در مایعات بدن و در بخش‌هایی مانند چشم‌ها و مفاصل یافت می‌شود. این ماده تولید ساختارهایی بالشتک مانند کرده و باعث حرکت راحت‌تر مفاصل و سایر بافت‌ها می‌شود. انواع مختلفی از هیالورونیک اسید وجود دارد که بصورت تجاری توسط شرکت‌های آرایشی و بهداشتی تولید می‌شوند و کاربردهای مختلفی مانند رفع چین و چروک صورت، آب مروارید، درمان آرتروز و ... کاربرد دارد.

یکی از کاربردهای هیالورونیک اسید در رفع سیاهی و گودی زیر چشم است، بصورتی که می‌توان گفت تزریق هیالورونیک اسید مرسوم ترین روش برای رفع گودی زیر چشم است. تزریق هیالورونیک اسید می‌تواند با جذب آب و نیز ایجاد حجم در زیر چشم منجر به رفع گودی و سیاهی زیر چشم شود. با توجه به اینکه هیالورونیک اسید بصورت طبیعی در بدن یافت می‌شود بنابراین حساسیت جدی به آن به ندرت گزارش می‌شود. همچنین تزریق هیالورونیک اسید نیاز به جراحی ندارد بنابراین روشی ایمن و کم خطر نیز به شمار می‌آید.
استفاده از هیالورونیک اسید برای پلک زیرین ایمن‌تر از پیوند چربی است.

با اینکه پیوند چربی از جمله بخاطر اینکه جزوی از چربی بدن خود فرد است روشی ایمن به نظر می‌آید اما تزریق آن به زیر چشم خطراتی به همراه دارد. از جمله مزایای تزریق هیالورونیک اسید به زیر چشم نسبت به تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

با این حال دوام هیالورونیک اسید معمولا کمتر از تزریق چربی است. پس از تزریق هیالورونیک اسید برای درمان گودی و سیاهی زیر چشم، این ماده بصورت طبیعی و تدریجی توسط بدن تجزیه شده و جذب می‌شود (فرایند جذب یک فرایند ایمن است). بنابراین مانند سایر روش‌های تزریق فیلر، تزریق هیالورونیک اسید نیز نیاز به تکرار پس از مدتی خواهد داشت.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

عوارض تزریق هیالورونیک اسید به زیر چشم

تزریق هیالورونیک اسید یک فرایند ایمن است و در صورتی که توسط پزشک باتجربه انجام گیرد احتمال ایجاد عوارض به حداقل می‌رسد. از جمله عوارض تزریق هیالورونیک اسید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى در مورد بيماريهاى و اشکالات چشم و اطراف آن، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، لیفت ابرو، کشیدن گوشه چشم با بوتاکس، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى پذیرای مراجعین محترم می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
انواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آنانواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آن

عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها به بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن حمله کنند. ... ادامه مطلب

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465