رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / لیفت ابرو و معرفی روشهای غیرجراحی لیفت ابرو

لیفت ابرو و معرفی روشهای غیرجراحی لیفت ابرو

افزایش سن که با آسیب و پیری سلول‌های بدن همراه است می‌تواند منجر به افتادگی ابرو و پلک‌ها شود. هر چه سن افزایش می‌یابد و پوست و بافت‌های زیرین آن خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهند، فاصله‌ی بین ابرو و پلک نیز کاهش می‌یابد. این کاهش فاصله می‌تواند موجب شود تا چهره‌ی فرد عصبی، ناراحت یا خسته به نظر بیاید. لیفت ابرو بعنوان روشی برای بالابردن جایگاه ابرو و تصحیح محل قرارگیری آن شناخته می‌شود که سالیانه افراد زیادی به آن نیازمند می‌شوند.
روش‌های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارند که بصورت کلی به دو دسته‌ی روش‌های جراحی و روش‌های غیرجراحی تقسیم می‌شوند. در این مطلب به معرفی روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو پرداخته و مزایا و معایب آنها نسبت به روش‌های جراحی را بیان خواهیم نمود.
روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو شامل چه مواردی است؟

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت ابرو و پیشانی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

روشهای غیرجراحی لیفت ابرو شامل چه مواردی است؟

روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو شامل تزریق بوتاکس، تزریق فیلر (ژل) و یا هر دو بصورت همزمان است. مهم‌ترین مزیت این روش‌ها این است که کمتر تهاجمی بوده و برای انجام آنها نیاز به ایجاد برش در پوست نیست. همین مسئله باعث می‌شود تا زمان بهبود پس از تزریق بوتاکس یا ژل بسیار کمتر از روش‌های تهاجمی (جراحی) باشد.

لیفت ابرو با ژل

فیلرها موادی ژل مانند هستند که توسط سوزنی به محل مورد نظر تزریق می‌شوند. ژل ها انواع مختلفی داشته و ممکن است منشا طبیعی یا سنتزی داشته باشند. این مواد در لایه‌ی درم در زیر پوست تزریق می‌شوند. با توجه به اینکه تزریق ژل ها می‌تواند حجم از دست رفته‌ی بافتی که منجر به افتادگی ابرو شده است را جبران کند بنابراین از این مواد در لیفت ابرو استفاده می‌شود. تزریق ژل ممکن است در شقیقه یا پیشانی باشد که بسته به وضعیت افتادگی ابرو مشخص می‌شود.

لیفت ابرو بدون جراحی

مزیت تزریق ژل برای لیفت ابرو چیست؟

عوارض ژل لیفت ابرو چیست؟

استفاده از فیلرها یک روش ایمن است با این حال عوارض جانبی مختلفی نیز ممکن است ایجاد شوند. از جمله:

تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو

بوتاکس نیز ماده‌ی شیمیایی است که در دوز بسیار پایین برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود. نحوه‌ی استفاده از بوتاکس نیز مانند ژل ها است اما مکانیسم عملکرد بوتاکس و وضعیت‌هایی که بوتاکس می‌تواند بر آنها موثر باشد با فیلرها متفاوت است. اساس عملکرد ژلها بر ایجاد حجم در بافت است در حالی که بوتاکس با فلج‌کردن عضلات بصورت موقت منجر به از دست رفتن عملکرد آنها می‌شود. بنابراین زمانی که بوتاکس تزریق می‌شود عضلاتی که انقباض آنها منجر به افتادگی ابرو شده است به حالت استراحت در می‌آیند و در نتیجه افتادگی ابرو رفع می‌شود.
تفاوت دیگر بوتاکس با فیلرها در لیفت ابرو در مدت زمان تاثیر آن است. تاثیر بوتاکس به مدت 3 تا 6 ماه و گاهی کمتر باقی می‌ماند و پس از گذشت این زمان وضعیت صورت به حالت قبلی خود باز می‌گردد بنابراین پس از مدتی لازم است تا تزریق بوتاکس تکرار شود.

مزیای تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چیست؟

بوتاکس می‌تواند خطوط صورت و چین و چروکی که در اثر انقباض عضلات ایجاد شده‌اند را رفع نماید.
تزریق بوتاکس فرایندی غیرتهاجمی است و نیازی به برش پوست ندارد
تزریق بوتاکس می‌تواند با فلج عضلات هدف، از ایجاد چروک پوستی جدید جلوگیری نماید.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

عوارض تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو چیست؟

اولین عیب بوتاکس مانند فیلرها، موقتی بودن تاثیر آن است که منجر می‌شود تا فرد برای داشتن تاثیر دائمی این روش، نیازمند تکرار آن باشد.
گاهی ممکن است فرد پس از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ دهد. این کار به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا ممکن است منجر شود تا بوتاکس به سایر بخش‌های صورت نیز منتقل شده و فلج موقتی در آن بخش‌ها را ایجاد کند.
سایر عوارض جانبی تزریق بوتاکس برای لیفت ابرو شامل موارد زیر است:

در موارد نادری نیز ممکن است بوتاکس به سایر بخش‌های بدن گسترش یافته و منجر به ایجاد علائم شبه بوتولیسم شود. در صورتی که تنگی نفس، مشکل بلع، سستی عضلات و ناتوانی در سخن گفتن ایجاد شود لازم است تا به اورژانس مراجعه شود. برای جلوگیری از رخداد چنین خطراتی می‌توان از پزشکان باتجربه بهره برد.

امروزه استفاده از بوتاکس و ژل ها در کنار هم به روشی محبوب برای رفع انواع مشکلات پوستی و جوانسازی پوست تبدیل شده است. علت این مسئله خاصیت تکمیل‌کنندگی این دو روش است؛ به این صورت که ژل ها می‌توانند مشکلات مرتبط به از دست رفتن حجم بافت و چین‌های پایدار پوستی را رفع نمایند و بوتاکس نیز می‌تواند چین‌های دینامیک که در اثر انقباض عضلات بصورت لحظه‌ای ایجاد می‌شوند را از بین ببرند . با این حال مشکل این دو روش این است که موقتی هستند و در صورتی که فرد نیازمند روشی با تاثیر نسبتا دائمی باشد می‌تواند از روش‌ جراحی برای لیفت ابرو استفاده نماید.

روش‌های مختلفی برای لیفت ابرو وجود دارند که بصورت کلی به دو دسته‌ی روشهای غیر جراحی و روشهای جراحی لیفت ابرو تقسیم می‌شوند. در این مطلب به معرفی روش‌های غیرجراحی لیفت ابرو پرداخته و مزایا و معایب آنها نسبت به روش‌های جراحی را بیان خواهیم نمود.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى اطفال و بالغين، شكستگی هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
علت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آنعلت جدا شدن و پارگی شبکیه چشم و درمان آن

زمانی که شبکیه چشم دچار پارگی شود به اصطلاح جدا شدگی شبکیه رخ می دهد. ... ادامه مطلب

انواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آنانواع عفونتهای چشمی و روشهای درمان آن

عفونت چشم وقتی اتفاق می افتد که باکتری ها، ویروس ها یا قارچ ها به بخشی از چشم یا نواحی اطراف آن حمله کنند. ... ادامه مطلب

جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465