رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / بالا کشیدن دائمی ابرو با چه روشهایی انجام می شود؟

بالا کشیدن دائمی ابرو با چه روشهایی انجام می شود؟

یکی از مشکلاتی که افراد با گذشت زمان و افزایش سن با آن روبرو می‌شوند افتادگی ابرو است. لیفت ابرو یک روش مرسوم برای رفع افتادگی ابرو و جوانسازی ناحیه‌ پیشانی و ابرو است که روشی مناسب و ایده‌آل برای افرادی به شمار می‌رود که به دلیل افزایش سن دچار افتادگی ابرو شده‌اند. لیفت ابرو نه تنها موجب بالاکشیدن ابرو می‌شود، بلکه می‌تواند با تغییر شکل ناحیه‌ اطراف چشم ظاهری جوان در چشمان و خطوط ابروها ایجاد کند.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت ابرو و پیشانی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

روش‌های بالاکشیدن ابرو شامل چه مواردی است؟

بصورت کلی روش‌های بالاکشیدن ابرو را می‌توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد:
1. روش‌های غیرجراحی برای بالاکشیدن ابرو
2. روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو

روش‌های غیرجراحی برای بالاکشیدن ابرو بصورت کلی روش‌هایی موقتی هستند که نیاز به تجربه‌ی بالای پزشک نداشته و در صورتی که در هنگام اعمال آنها خطایی از سمت پزشک صورت بگیرد امکان رفع آن ساده‌تر است. با این حال روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو شامل روش‌هایی هستند که برخی از آنها تاثیر موقتی و برخی از آنها تاثیراتی طولانى دارند. روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو نیاز به امکانات و تجهیزات پزشکی و نیز پزشک مجرب دارند و عوارض احتمالی آنها نیز، در صورت بروز، ساده نخواهندبود.

جراحی بالا کشیدن ابرو

روش‌های غیرجراحی برای بالاکشیدن ابرو شامل چه مواردی است؟

1. تزریق بوتاکس:

بوتاکس روشی در جوانسازی پوست است که تاثیرات موقتی داشته و در آن از سم نوعی باکتری برای فلج موقتی عضلات استفاده می‌شود. از تزریق بوتاکس در ناحیه‌ی گلابلا(پوست پیشانی در ناحیه‌ی بین دو ابرو و بالای بینی) و پنجه کلاغی می‌توان در لیفت ابرو استفاده نمود. نتایج تزریق بوتاکس معمولا منجر به لیفت جانبی ابرو می‌شود. نتایج این روش نیز بین 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد.

2. تزریق فیلر:

فیلرها می‌توانند منجر به بهبود وضعیت ابرو از نظر جایگاه قرارگیری و حجم بافتی شوند و زمانی که استفاده از بوتاکس پاسخگوی نیاز فرد نباشد می‌توان از تزریق فیلر برای لیفت بخش دم یا عقبی ابرو استفاده نمود. ژل‌های هیالورونیک اسید فیلرهایی هستند که بیشترین کاربرد را در جوانسازی دارند.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

روشهای جراحی برای بالاکشیدن ابرو شامل چه مواردی است؟

روش‌های جراحی برای بالاکشیدن ابرو را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد:

  1. لیفت ابروی ترنس بلفاروپلاستی (trans-blepharoplasty eyebrow lift)
  2. لیفت ابروی مستقیم (direct eyebrow lift)
  3. لیفت ترنس فرهد (پیشانی) (trans-forehead eyebrow/forehead lift)

از میان این انواع روش‌های جراحی روش لیفت ابروی مستقیم و لیفت پیشانی تاثير بيشترى دارند

روش‌های بالابردن ابروی ترنس بلفاروپلاستی:

از روش‌های ترنس بلفاروپلاستی می‌توان به بروپکسی اینترنال (Internal browpexy) و میوپلاستی گلابلار (Glabellar myoplasty) اشاره نمود.

لیفت ابروی مستقیم:

این روش بالابردن ابرو معمولا زمانی استفاده می‌شود که پتوز ابرو پس از یک آسیب فیزیکی ایجاد شده باشد. روش لیفت ابروی مستقیم مناسب مردانی است که خط رویش موی آنها پسرفت کرده بنابراین کاندید مناسبی برای لیفت ابرو-پیشانی نیستند. همچنین این روش در خانم‌هایی که تنها نیاز به بالابردن قسمت دم ابرو دارند و سابقه تتو دارند نتایج مناسبی دارد. لیفت ابروی مستقیم روشی است که نتایج آن تقریبا دائمی است.

لیفت ابروی ترنس پیشانی:

این دسته خود شامل انواع جراحی زیر می‌باشد:

این روش‌ها نیز به طور کلی روش‌هایی با تاثیر دائمی در رفع افتادگی ابرو به شمار می‌روند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

برای بالاکشیدن دائمی ابرو کدام روش بهتر است؟

همانگونه که اشاره شد برخی روش‌های بالاکشیدن ابرو تاثیرات موقتی داشته و برخی از آنها تاثیرات تقریبا دائمی دارند. البته باید توجه داشت که هیچ کدام از روش‌های بیان شده نمی‌توانند روند پیری پوست را متوقف کنند بنابراین تضمینی قطعی برای دائمی‌بودن آنها وجود ندارد با این حال روش‌های لیفت ابروی مستقیم و ترنس پیشانی از روش‌هایی هستند که نتایج آنها ماندگاری بیشتری دارد. برای اینکه نتایج این روش‌ها پایداری بیشتری داشته باشد بهتر است سبک زندگی سالم شامل استفاده از کرم‌های مناسب برای پوست از جمله کرم‌های ضدآفتاب در فضای باز و استفاده از عینک آفتابی استاندارد رعایت شود. انتخاب بهترین روش برای بالاکشیدن دائمی ابرو به نظر پزشک، شرایط پوست فرد، سبک زندگی و انتظارات فرد از روند درمانی وابسته است.

هزینه‌ جراحی لیفت ابرو چقدر است؟

هزینه‌ جراحی لیفت ابرو به عوامل مختلفی مانند نوع روش استفاده شده، دلایل جراحی و ... بستگی دارد. برای آگاهی از هزینه‌ی جراحی لیفت ابرو بهتر است ابتدا با پزشک مشورت کرده و بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی برای لیفت ابرو انتخاب شود. پس از انتخاب روش درمانی می‌توان هزینه‌ی آن را نیز مشخص نمود.

در برخورد با تومورهای چشم تنها گروه کوچکى از متخصصين داراى تجربه و صلاحيت کافى مى باشند که با توجه به گستردگى انواع تومورها برنامه ريزى دقيق لازم است و درمانها مى تواند شامل پيگيرى ، جراحى ، شيمى درمانى و يا راديوتراپى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فاطمه احمدی [ 1402-09-18 ]
سلام من یک طرف بدنم با طرف دیگه بدنم قرینه نیست. صورتم هم همینه. یک ابروم صافه و دیگری افتاده هستش.دوست دارم ابوهام رو بدم بالا، واقعا اذیتم میکنه، قیافم همیشه خسته و افسرده هستش. یک طرف لب بالام هم موقع حرف زدن به سمت بالا میره، نمیدونم این رو میشه با جراحی درست کرد یا نه؟ اگر میشه میتونم همزمان هر دوتا رو با هم عمل کنم هم ابروهام و هم لبم رو؟

مریم کرمانی [ 1402-06-23 ]
میخوام ابروهام بالابرن

باران [ 1402-03-22 ]
سلام میخواستم ببینم در عمل جراحی اندوسکوپیک ابرو چند سانتی متر حداکثر ابرو می تواند بالا کشیده شود ؟ و اینکه هزینه آن چقدر است؟ دوم میخواستم ببینم هزینه لیفت تمپورال چقدر است؟ نوبت دهی هایتان به چه صورت هست؟ ممنون

حمید حسنی [ 1401-12-21 ]
سلام میخوام لیفت ابرو انجام بدم

عزت اله سرابی [ 1401-11-26 ]
جهت مشاوره برای افتادگی ابرو

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465