بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / درباره بلفاروپلاستی بیشتر بدانید

درباره بلفاروپلاستی بیشتر بدانید

بلفاروپلاستی یکی از جراحی‌های متداول مرتبط با چشم در سنین بالا است. افراد در هنگام مراجعه به پزشک ممکن است با سوالات مختلفی در مورد این جراحی روبرو شوند. در این مطلب سعی شده است تا به بخشی از این سوالات پاسخ داده شود.

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

جراحی بلفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است؟

جراحی بلفاروپلاستی برای افرادی که دارای پوست شل یا بافت چربی انباشته در پلک هستند مناسب است. برخی افراد ممکن است از اینکه پلک‌های آنها در پایان روز احساس سنگینی دارد شکایت کنند. با برش پوست اضافی پلک در این افراد می‌توان پلک را در محل طبیعی و مناسب خود قرار داده و شکلی جوان به آن بخشید. بلفاروپلاستی پلک پایین بیشتر برای حذف توده‌های چربی انباشه در زیر و پشت پلک به کار می‌رود. این مشکل که معمولا بصورت ژنی بوده و در اوایل سن 40 سالگی خود را نشان می‌دهد می‌تواند با ایجاد ساختاری پف کرده در زیر چشم، فرد را خسته نشان دهد. با انجام جراحی بلفاروپلاستی می‌توان ظاهری جوان و شاداب در چنین افرادی ایجاد کرد.

آیا جراحی بلفاروپلاستی دردناک است؟

بلفاروپلاستی با بیحسى موضعى يا بيهوشى انجام می‌شود که ممکن است تزریق داخل رگ مواد ارامبخش هم طى بيحسى صورت بگیرد. نبابراین در طی جراحی فرد معمولا احساس درد چندانى مخصوصا در جراحى پلك بالا نخواهد داشت. با این حال درد جزئی پس از کاهش مواد بیهوش کننده امری طبیعی است. همچنین در دوران بهبود ورم موضع جراحی، کبودی و احساس ناراحتی در محل جراحی شده مشکلاتی معمول هستند که می‌توان با برخی داروها، کمپرس یخ، کرم‌های مرطوب کننده و قطره‌های چشمی آنها را برطرف نمود.

دوران بهبود جراحی بلفاروپلاستی چقدر طول می‌کشد؟

افراد می‌توانند یک تا دو روز پس از جراحی به کارهای سبک مانند کارکردن با کامپیوتر بپردازند. با این حال بازگشت به کار فیزیکی نسبتا سنگینتر نیاز به چند روز زمان خواهد داشت اما این بدان معنی نیست که افراد به کار سنگین در سه روز پس از جراحی بپردازند. زمان لازم براى شروع فعاليتهاى ورزشى در حد چند هفته مى باشد . بهبود کامل محل جراحی و شکل‌یابی طبیعی بافت‌های اطراف و زیرین محل جراحی نیاز به 3 تا 6 ماه زمان دارد. به صورت کلی توصیه می‌شود تا افراد حداقل یک هفته از کارهای سنگین و کارهای مرتبط با شغل خود دوری کنند. بخیه‌ها نیز معمولا یک هفته پس از جراحی برداشته می‌شوند. در صورتی که کبودی یا جای زخم جراحی تاثیر منفی در ظاهر فرد دارد می‌توان از عینک آفتابی مناسب برای پوشش دادن ظاهری آنها استفاده کرد.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

آیا بلفاروپلاستی پلک بالا شکل چشم را تغییر می‌دهد؟

بلفاروپلاستی پلک بالا می‌تواند بصورت جزئی شکل چشم را تغییر دهد؛ به این صورت که چشم‌ها کمی بزرگتر و بازتر شده و شکل آن بصورت جزئی تغییر کرده و ظاهری شاداب‌تر و جوان‌تر می‌گیرد.

برای جراحی بلفاروپلاستی پلک بالا برش‌ها در کجای صورت ایجاد می‌شوند؟

برش‌های ایجادشده در پلک در چین‌های پلک ایجاد می‌شوند و گاهی نیز ممکن است این برش‌ها به سمت بیرون چشم در محل چین پنجه کلاغی چشم ایجاد شود. پس از بهبود محل برش، معمولا جای زخم آنها معمولا تنها زمانی که فرد چشمان خود را ببندد مشخص خواهندبود. در صورتی که فرد بصورت طبیعی و بدون آرایش باشد ممکن است محل برش‌ها کمی تیره‌تر از نواحی کناری خود به نظر بیایند. با این حال تشخیص این برش‌ها در طی زندگی روزمره سخت است. در صورتی که تیره بودن محل زخم‌ها آزاردهنده باشد فرد می‌تواند با لیزرتراپی آنها را به رنگی متناسب با پوست اطراف آن در بیاورد.

تفاوت نتایج بلفاروپلاستی با سفت کردن پوست بوسیله‌ی لیزر نتایج مشابهی دارند؟

لیزر می‌تواند پوست را سفت کند اما نه به اندازه‌ی بلفاروپلاستی! با این حال لیزر می‌تواند خطوط و چین و چروک جزئی موجود در صورت را برطرف نماید که بلفاروپلاستی چنین تاثیری نمی‌تواند داشته باشد. بنابراین بهترین رویکرد، استفاده از این دو روش در کنار هم است.

بلفاروپلاستی

خطرات جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

اگرچه بلفاروپلاستی بصورت کلی یک جراحی ایمن است اما مانند هر جراحی دیگری، بلفاروپلاستی با احتمال کمی با عوارض و خطراتی همراه است. از جمله عوارض جانبی احتمالی بلفاروپلاستی می‌توان به ایجاد عفونت و خونریزی اشاره نمود. ایجاد کبودی و ورم در اطراف پلک‌ها از جمله‌ی سایر مشکلاتی است که همه‌ی افراد جراحی‌شده اما با میزان متفاوتی بروز می‌دهند. افرادی که داروهای رقیق‌کننده‌ی خون مانند وارفارین یا آسپرین مصرف می‌کنند خطر بیشتری برای ایجاد خونریزی پس از جراحی دارند و احتمال دارد کبودی محل جراحی زمان بیشتری برای بهبودی نیاز داشته باشد. به منظور جلوگیری از خونریزی پس از جراحی توصیه می‌شود تا یک هفته قبل از جراحی مصرف داروهای رقیق کننده‌ی خون قطع شود.

علاوه بر عوارض بیان شده ممکن است مشکلاتی مانند جراحی نانوموفق، عدم تقارن پلک‌ها، برامدگی ناشی از بخیه و نیاز به جراحی تکمیلی نیز پس از جراحی به وجود بیایند.

پس از جراحی بلفاروپلاستی چه مراقبت‌هایی باید انجام داد؟

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

مقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپیمقایسه جراحی بلفاروپلاستی با روش غیر جراحی بلفارو با پلکسر یا پلاسما تراپی

بلفاروپلاستی یا جراحی زیبایی پلک یکی از انواع جراحی های زیبایی صورت می باشد که به منظور جوانسازی یا بهبود ظاهر پلک های بالا یا پایین انجام می گیرد. ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به فشار چشم می توانند جراحی زیبایی پلک انجام دهند؟

در صورتی که فشار چشم فرد از حالت طبیعی خارج شده و بیشتر از 21 میلی متر جیوه شود، به آن فشار چشم بالا می گویند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465