بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

چشم‌ها پنجره‌ای رو به هستی هستند که علاوه بر نقش حیاتی آنها در زندگی روزمره، نقش مهمی نیز در ظاهر افراد دارند. افراد زیادی وجود دارند که به دلیل افزایش سن و شل شدگی پوست پلک‌ها، دچار افتادگی پلک می‌شوند و به دنبال راهکاری برای بهبود ظاهر چشم خود هستند. در عین حال، افراد دیگری ممکن است دوست داشته باشند تا ظاهر طبیعی چشمان خود را کمی تغییر دهند تا جذابیت بیشتری در آن ایجاد شود.

برای هر کدام از این اهداف، انواع مختلفی از جراحی وجود دارند که بسته به نیاز و خواسته‌ی افراد انتخاب می‌شوند. جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد.

انواع روشهای جوانسازی و درمانی چشم، از جمله بلفاروپلاستی و کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

جراحی کانتوپلاستی چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یک روش جراحی ترمیمی و زیبایی است که با سفت‌کردن عضلات یا رباط‌های مرتبط با چشم و اطراف آن، موجب اصلاح و رفع افتادگی گوشه خارجى چشم یا تغییر شکل آن ‌می‌شود. این جراحی به این دلیل کانتوپلاستی نام دارد که در بخش کانتوس جانبی چشم صورت می‌گیرد. کانتوس جانبی چشم محلی در گوشه‌ی بیرونی چشم است که پلک بالا و پایین به هم مرتبط می‌شوند و به آن کانتوس جانبی نیز گفته می‌شود. به محل اتصال پلک بالا و پایین در بخش داخلی چشم نیز کانتوس داخلی گفته می‌شود. در حالت معمول، از نظر ارتفاع، محل کانتوس جانبی کمی بالاتر از کانتوس داخلی است که شکل کشیده‌ی چشم را ایجاد می‌کند.

در برخی افراد، کانتوس جانبی ممکن است هم سطح یا پایین‌تر از کانتوس داخلی قرار بگیرد که منجر به ایجاد شکل افتاده‌ی پلکی می‌شود و این مسئله می‌تواند در ظاهر افراد تاثیر گذاشته و موجب کاهش اعتماد به نفس آنان شود. در این حالت افراد به دنبال راهکاری برای ایجاد تغییر در شکل چشمان خود هستند که جراحی کانتوپلاستی بعنوان راهکاری پیشنهاد می‌شود. در طی این جراحی، تاندون کانتال برش داده شده و به بالا جابجا شده و یا در محل خود سفت می‌شود. برای انجام این جراحی معمولا لازم است تا برشی در گوشه‌ی بیرونی چشم ایجاد شود که پس از جراحی با بخیه بسته می‌شود. علاوه بر چنین مشکلاتی، کانتوپلاستی با هدف ایجاد شکل چشم گربه‌ای در چشمان نیز به کار می‌رود.

جراحی کانتوپلاستی در افرادی که چشم شرقی یا به اصطلاح چشم بادامی دارند با هدف دیگری ممکن است صورت بگیرد. در این افراد هدف از این جراحی این خواهدبود که چشم‌ها بیشتر باز شده و چشم حالت بزرگتری به خود بگیرد. همچنین جراحی کانتوپلاستی می‌تواند در بهبود بیرون زدگی پلک پایین (اکتروپیون) نیز کارساز باشد.

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی بلفاروپلاستی چیست؟

با افزایش سن، پوست پلک‌ها شل شده، عضلات حمایت‌کننده‌ی پلک‌ها ضعیف شده و در نهایت با تجمع چربی در پشت پلک‌ها منجر به افتادگی پلک می‌شود. جراحی بلفاروپلاستی نوعی از جراحی مرتبط با چشم است که منجر به ترمیم افتادگی پلک‌ها شده و می‌تواند منجر به حذف پوست اضافه، عضلات و چربی گردد. البته باید توجه داشت که افتادگی پلک نه تنها در ظاهر و زیبایی افراد تاثیر می‌گذارد بلکه انسداد مسیر بینایی توسط پلک پایین آمده می‌تواند منجر به کاهش دید جانبی نیز شود. بنابراین بلفاروپلاستی علاوه بر اینکه در پزشکی زیبایی کاربرد دارد، در بهبود وضعیت بینایی نیز مفید خواهدبود.

بطور کلی جراحی بلفاروپلاستی برای موارد زیر کاربرد دارد:

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی چیست؟

همانگونه که بر اساس توضیحات بیان شده می‌توان فهمید، کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دارای تفاوت‌هایی هستند. بطور خلاصه، تفاوت این دو جراحی را می‌توان چنین بیان کرد:
جراحی بلفاروپلاستی نوعی جراحی برای جوانسازی چشم است که با هدف حذف پوست اضافی از پلک بالا یا پایین انجام می‌شود اما در جراحی کانتوپلاستی معمولا بافتی برداشته نمی‌شود.
در جراحی کانتوپلاستی شکل طبیعی چشم تغییر پیدا می‌کند و گوشه‌ی چشم دستکاری می‌شود اما در جراحی بلفاروپلاستی شکل چشم که به دلیل افزایش سن دچار تغییر شده است به حالت طبیعی باز گردانده می‌شود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :حسن بازرگان [ 1402-01-20 ]
هزینه بلفارستی پلک بالا چقدر است دو چشم و اگر پایین چشم هم نیاز باشد جراحی چقدر هزینه دارد مرسی

زهره بهرامی [ 1401-12-12 ]
انجام عمل پلک پایین

میترا حسین پور [ 1401-09-15 ]
سلام من نزدیکه دوساله عمل پلک انجام دادم ولی همان موقع احساس کردم عمل درستی نبود ویکی از پلک هایم هنوز افتاده بود وخوب چربی پلک من برداشته نشده بود الان روزبروز دور چشم من داره افتادگی وچروک میشه خواستم ببینم باید چکار کنم آیا میشه دوباره پلکم رد عمل کنم من عکس نزدیک از چشممم گرفتم واسه ی شما فرستادم خواهش میکنم راهنماییم کنید خیلی اعتماد بنفسم پایین آمده متشکرم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465