رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

شکل چشم‌ها یکی از فاکتورهای مهم در زیبایی صورت است. از طرفی با افزایش سن، مشکلات مرتبط با پلک‌ها مانند افتادگی پلک و تغییر شکل چشم‌ها نیز بروز می‌کند. در کنار این مشکلات، جراحی های مختلفی وجود دارند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها به کار می‌روند که از جمله‌ی آنها می‌توان به جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی اشاره نمود. اگرچه این دو جراحی دارای شباهت‌هایی با یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی نیز دارند. در این مطلب به معرفی این دو جراحی پرداخته و به تفاوت این دو جراحی اشاره خواهیم کرد.

انواع جراحی های زیبایی و درمانی چشم، از جمله کانتوپلاستی جزو اقداماتی هستند که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شوند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

جراحی کانتوپلاستی چیست؟

در بخش جانبی چشم تاندونی به نام تاندوم کانتال (canthal) وجود دارد که مانند قلابی پلک پایین را نگه داشته و منجر به بالا نگه داشته شدن گوشه‌ی بیرونی چشم می‌شود. جراحی کانتوپلاستی نام یک جراحی مرتبط با پلک است که در طی آن سعی می‌شود تا تاندون جانبی کانتال و بافت‌های مرتبط اطراف آن کشیده شده و تقویت شوند. در حقیقت جراحی کانتوپلاستی نوعی از جراحی است که عضلات گوشه‌ی بیرونی در پلک پایین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند منجر به لیفت كانتوس افتاده شود. علاوه بر این، در مواردی نیز می‌توان از جراحی کانتوپلاستی برای تغییر شکل گوشه‌ی بیرونی چشم استفاده نمود. در این جراحی ابتدا یک برش در گوشه‌ی بیرونی پلک ایجاد می‌شود تا تاندون ضعیف شده یا کشیده شده بازسازی شود.

کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی برای درمان چه مشکلاتی کاربرد دارد؟

ممکن است جراحی کانتوپلاستی برای درمان انواع مشکلات چشمی و یا زیبایی و هدف غیردرمانی به کار برود. از جمله‌ی مواردی که از جراحی کانتوپلاستی در آنها استفاده می‌شود می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

جراحی اپیکانتوپلاستی چیست؟

چین اپیکانتال یا چین مغولی یکی از ویژگی‌های ظاهری بارز در اهالی آسیای شرقی است. چین اپیکانتال بافتى را تشکیل می دهد و کانتوس داخلی را می پوشاند. این چین خوردگی می‌تواند زیبایی پلک ها را مختل کرده و چشم ها را کوچکتر و خسته‌تر نشان دهد. در حقیقت جراحی اپی کانتوپلاستی از نظر ظاهری منجر به ایجاد ظاهری بزرگ‌تر و هوشیارتر در چشم‌ها مى شود و باعث حذف چين اسياى شرقى مى شود.

جراحی اپی کانتوپلاستی در چه مواردی به کار می‌رود؟

این جراحی برای موارد زیر به کار میرود:

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

بنابه موارد ذکر شده، هر دو عمل کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی برای اصلاح زاویه چشم به کار می‌روند. این جراحی‌ها در زبان عامه ممکن است به نام جراحی بزرگتر یا درشت کردن چشم نیز نامیده شوند.از جمله تفاوت‌های جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در جراحی کانتوپلاستی، برش ایجادشده در گوشه‌ی بیرونی چشم است که منجر به ایجاد فاصله بین دو پلک بالا و پایین می‌گردد. این فرایند منجر به ایجاد ظاهری درشت در چشم‌ها می‌شود. در جراحی اپی کانتوپلاستی، زاویه‌ی داخلی چشم دستکاری می‌گردد. برای کشیدن چشم (ایجاد حالتی در چشم که به نام چشم گربه‌ای نیز شناخته می‌شود) می‌توان از جراحی کانتوپلاستی استفاده نمود اما جراحی اپی کانتوپلاستی برای درشت کردن چشم در افرادی با چشم شرقی (یا به اصطلاح چشم بادامی) کاربرد بیشتری دارد.

معمولا جراحی اپی کانتوپلاستی همراه با جراحی بلفاروپلاستی انجام می‌شود. بنابراین باید توجه داشت که اگرچه هر دو جراحی دارای شباهت‌هایی هستند اما تفاوت این دو روش جراحی و تاثیر متفاوت آنها بر ساختار چشم منجر به کاربرد متفاوت آنها شده است. بنابراین برای ایجاد بهترین نتیجه در ظاهر یا عملکرد چشم لازم است تا بررسی‌های بیشتر همراه با استفاده از مشاوره‌های یک پزشک متخصص برای انتخاب نوع مناسب جراحی انجام گیرد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سارا [ 1400-10-10 ]
با عرض سلام و خسته نباشید،من ب طور ارثی افتادگی پلک و پف پشت پلک دام و الان ۲۵ سالمه میخواستم بدونم میتونم عمل جراحی پلک بالا انجام بدم؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟درد بعد از جراحی بلفاروپلاستی چقدر است؟

جراحی بلفاروپلاستی می تواند نقش مهمی در هماهنگی صورت و از بین بردن آثار پیری بر چشم داشته باشد. این جراحی برای از بین بردن پف و افتادگی پلک موثر است ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465