رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / پی ار کی و لیزیک / جراحی لازک برای افراد نزدیک بین، دوربین و آستیگمات

جراحی لازک برای افراد نزدیک بین، دوربین و آستیگمات

لازک (LASEK) نوعی جراحی لیزری است که برای بهبود مشکلات انکساری چشم انجام می‌شود. بیماری‌های انکساری چشم بصورت خلاصه به شرایطی گفته می‌شود که در طی آن چشم توانایی انتقال صحیح نور ورودی از اشیاء به شبکیه را ندارد. زمانی که نور به درستی بر روی شبکیه تمرکز نیابد، تصویر ایجادشده نیز تار خواهدشد و کیفیت بینایی فرد کاهش خواهدیافت. استفاده از عینک یک روش متداول در درمان انواع مشکلات انکساری چشم است که عدسی‌های آن منجر می‌شوند تا نور به درستی شکسته شده و بر روی شبکیه تمرکز یابد.

در جراحی لازک، یک لایه‌ی خیلی نازک که ضخامت آن 100 تا 160 میکرومتر است بوسیله‌ی لیزرهای مخصوص از سطح قرنیه جدا می‌شود. سپس لیزر بر روی قرنیه تمرکز یافته و به تغییر شکل انحنای آن می‌پردازد. این تغییر شکل سطح قرنیه باعث می‌شود تا نور به درستی شکسته شود؛ یعنی نوری که قبلا با عینک شکسته می‌شد، پس از جراحی لازک این امکان را دارد تا بصورت طبیعی بوسیله‌ی قرنیه‌ی جراحی‌شده و به طور مناسبی بشکند. نتیجه‌ی جراحی لازک، بی‌نیازشدن فرد از عینک خواهدبود.

جراحی لازک در اصفهان و تهران، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

آیا جراحی لازک می‌تواند مشکلات انکساری چشم را برطرف نماید؟

جواب این سوال بله است. جراحی لازک یک جراحی کم‌خطر و بسیار کاربردی است که می‌تواند مشکلات انکساری مختلفی را در چشم برطرف نماید. این جراحی می‌تواند مشکلات چشم را بدون درد برطرف نماید. در حقیقت این روش نیز دارای عوارض و درد ناچیزی است اما در مقایسه با روش‌های سنتی جراحی چشم قابل چشم‌پوشی هستند. جراحی لازک می‌تواند با تغییر شکل قرنیه به حالتی طبیعی، انواع مشکلات انکساری چشم را با بازده مناسبی برطرف نماید. در نتیجه فرد نیازی به استفاده از عینک نخواهدداشت.

عمل حذف عینک با جراحی لازک

جراحی لازک در چه شرایطی به کار می‌رود؟

در گذشته تنها زمانی جراحی لازک توصیه می‌شد که شماره‌ی عینک فرد بالای 16 باشد. امروزه نیز شماره‌ی عینک تا حدودی در ایجاد یک نتیجه‌ی مثبت پس از جراحی لازک تاثیرگذار است. برای این که بهترین نتیجه از جراحی لازک فراهم شود بهتر است به نکات زیر توجه گردد:

جراحی لازک برای افراد نزدیک‌ بین :

نزدیک‌ بینی یکی از بیماری‌های انکساری معمول در چشم است که در طی آن، نور ورودی به چشم به جای تمرکز بر روی شبکیه، در نقطه‌ای مقابل آن تمرکز می‌یابد. معمولا جراحی لازک توانایی بهبود نزدیک‌بینی تا 10 دیوپتر را دارد بنابرااین اگر میزان نزدیک‌بینی فرد بیش از 10 دیوپتر باشد احتمالا نتیجه‌ی جراحی لازک چندان رضایت‌بخش نخواهدبود.

جراحی لازک برای افراد دوربین :

دوربینی نیز یکی از مشکلات انکساری چشم است که در طی آن نور به جای تمرکز بر روی شبکیه، بر پشت آن تمرکز می‌یابد. جراحی لازک برای افرادی که میزان دوربینی چشم آنها بین 2 و 4 و حتی گاهی تا 6 دیوپتر است می‌تواند نتایج مناسبی به همراه داشته‌باشد.

جراحی لازک برای افراد آستیگمات :

آستیگماتیسم چشم به شرایطی گفته می‌شود که در طی آن قرنیه‌ی چشم ساختار کروی طبیعی خود را از دست داده و شکلی غیرکروی و کشیده‌تر به خود می‌گیرد. در نتیجه نور به درستی نمی‌شکند و فرد دید مناسبی ندارد. جراحی لازک معمولا برای افرادی با چشم آستیگمات با نمره‌ی 4 تا 5 دیوپتر نتایج قابل قبولی دارد.

آیا جراحی لازک فرد را کاملا از عینک بی‌نیاز می‌کند؟

جراحی لازک معمولا یک جراحی با تاثیر دائمی است. با این حال جراحی لازک نمی‌تواند از فرایند پیری طبیعی بدن و سلول‌های چشم جلوگیری کند. معمولا پس از سن 40 سالگی و در اواسط دهه‌ی چهارم زندگی، افرادی که جراحی لازک انجام داده‌اند نیاز به عینک مطالعه دارند زیرا با افزایش سن سلول‌های چشم پیرتر شده و کارایی کمتری پیدا می‌کنند. البته باید توجه داشت که این دو گزاره در تناقض با هم نیستند. جراحی لازک سطح قرنیه را دست‌خوش تغییر می‌کند و این تغییر بصورت دائمی است و از بین نمی‌رود با این حال اگر بخش‌های دیگر چشم مانند عدسی چشم دچار آسیب یا فرایند پیری شوند تاثیر تغییراتی که بر روی قرنیه انجام گرفته است کاهش می‌یابد.

بنابراین معمولا افرادی که جراحی لازک بر روی چشم آنها انجام می‌شود به دلیل پیری بخش‌های دیگر چشم پس از مدتی و طی یک فرایند طبیعی، دچار کاهش دید جزئی می‌شوند که این کاهش دید ارتباطی با از دست‌رفتن تاثیر جراحی لازک ندارد و در صورتی که جراحی انجام نشود نیز رخ خواهندداد.

جراحی لازک بعنوان یک جراحی ایمن شناخته می‌شود که عوارض بسیار کمی دارد. اگر این جراحی برای شخصی با ویژگی‌ها مناسب مانند شماره‌ی چشم مناسب، سن مناسب برای جراحی لازک و نداشتن برخی بیماری‌ها مانند گلوکوم و ... به کار رود می‌تواند فرد را از عینک بی‌نیاز سازد. در عین حال معمولا افرادی که تجربه‌ی جراحی لازک را دارند به دلیل پیری عدسی چشم با افزایش سن، در سنین بالای 40 سالگی نیاز به عینک مطالعه خواهندداشت.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق چربی استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :
برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق ژل اطراف چشمتزریق ژل اطراف چشم

امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است ... ادامه مطلب

آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟آیا بیماران مبتلا به روماتیسم چشمی می توانند عمل لیزیک انجام دهند؟

لیزیک چشم یکی از روش های اصلاح عیوب انکساری چشم است که یک جراحی سرپایی محسوب می شود. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465