بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / مطالب و مقالات / مقایسه هایفوتراپی با روشهای جراحی جوانسازی پوست

مقایسه هایفوتراپی با روشهای جراحی جوانسازی پوست

روش‌های مختلفی برای بازسازی پوست و جوانسازی آن وجود دارند که هر یک از آنها در موارد خاصی کاربرد بهتری نسبت به سایر روش‌ها از خود نشان می‌دهند. روش‌های سنتی جوانسازی پوست که روش‌هایی تهاجمی و همراه با برش پوست و ایجاد زخم بودند امروزه در موارد خفيفتر در حال جایگزین‌شدن با روش‌های مدرن‌تری هستند که بر اساس امواج مختلفی مانند امواج صوتی یا رادیویی تاثیر می‌گذارند. روش هایفوتراپی یکی از روش‌های نوین در جوانسازی پوست است که از امواج تمرکزیافته‌ی فراصوتی (high intensity focused ultrasound) برای جوانسازی پوست استفاده می‌کند.

تشخیص و درمان انواع بیماریها و مشکلات اطراف چشم مانند پتوز و جراحی های زیبایی و جوانسازی چشم، جزو اقداماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ پلاستیک و ترمیمی چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

هایفوتراپی چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شود؟

در روش هایفوتراپی از امواج فراصوتی یا اولتراسوند تمرکزیافته استفاده می‌شود تا لایه‌ای به نام درمیس و SMAS تحت تاثیر قرار گرفته و دمای آن افزایش یابد. افزایش دمای کنترل‌شده موجب ایجاد آسیب کنترل‌شده در محل شده و این آسیب جزئی به سلول‌ها پیام تولید کلاژن و الاستین را ارسال می‌کند. تولید کلاژن و الاستین در اثر هایفوتراپی افزایش می‌یابد و پوست سطحی یکنواخت و صاف پیدا می‌کند زیرا این پروتئین‌ها از جمله پروتئین‌های ضروری در انعطاف و استحکام پوست هستند.

هایفوتراپی

جراحی‌ها چگونه موجب جوانسازی پوست می‌شوند؟

روش انجام جراحی‌ها بطور کامل با روش هایفوتراپی متفاوت است. در روش جراحی برای جوانسازی پوست، برش‌هایی در سطح پوست ایجاد می‌شود بنابراین این روش یک روش تهاجمی است. اگرچه امروزه روش‌های جراحی کمترتهاجمی برای جوانسازی پوست نیز وجود دارند اما این روش‌ها نیز در نهایت نسبت به هایفوتراپی که بدون هیچ برش یا زخم موجب جوانسازی پوست می‌شود تهاجمی‌تر هستند. در روش جراحی پس از ایجاد برش، پوست بصورت فیزیکی جابجا شده و کشیده می‌شود و سپس پوست اضافی برش خورده و برش ایجادشده با بخیه بسته می‌شود

تفاوت هایفوتراپی با روشهای جراحی جوانسازی پوست چیست؟

روش انجام هایفوتراپی و جراحی متفاوت است:

در روش هایفوتراپی ابتدا محل موردنظر برای جوانسازی مشخص می‌شود سپس وسیله‌ای که مسئول انتقال امواج صوتی به پوست است بر روی پوست قرار می‌گیرد و به آرامی حرکت داده می‌شود. این فرایند بین یک تا یک و نیم ساعت به طول می‌انجامد. در روش جراحی معمولا نیاز به بیهوشی عمومی وجود دارد. پس از بیهوشی یک برش در پوست ایجاد می‌شود که اجازه‌ی کشش پوست را به پزشک می‌دهد.

میزان درد متفاوت است:

در روش هایفو، پوست با دمایی در حدود 65 تا 70 درجه‌ی سلسیوس تحت تاثیر قرار می‌گیرد. این دما می‌تواند کمی آزاردهنده باشد و موجب قرمزی، سوزش و ورم شود. روش هایفو یک روش بدون درد نیست اما تکنولوژی‌های نسل جدید هایفو راحتی بیشتر و درد کمتری ایجاد می‌کنند. در مقابل، روش جراحی یک روش دردناک برای جوانسازی پوست است. به دلیل استفاده از مواد بیهوش‌کننده در طی جراحی، فرد دردی احساس نمی‌کند اما پس از رفع اثر این مواد ناحیه‌ی برش‌یافته دردناک می‌شوند. برای کاهش این دردها که ناشی از ایجاد برش و دوخت پوست است از داروهای مسکّن یا ضددرد استفاده می‌شود.

زمان و شرایط دوره‌ی بازیابی سلامتی یا ریکاوری متفاوت است:

روش هایفو که روشی غیرتهاجمی است نیازی به سپری‌شدن دوره‌ی ریکاوری ندارد و فرد بلافاصله پس از هایفوتراپی می‌تواند به زندگی معمول خود بازگردد. البته قرمزی و برخی علائم پس از هایفوتراپی وجود دارند که با زندگی نرمال فرد تداخل ایجاد نمی‌کنند و پس از یک یا دو روز به صورت خودبخود رفع می‌شوند. این نکته نیز باید در نظر داشته‌باشیم که تاثیر کامل هایفوتراپی ممکن است پس از 2 تا 3 ماه مشاهده شود.

در دوران بازیابی سلامتی روش جراحی، معمولا محل جراحی دارای کبودی و ورم است که به مدت چند هفته باقی می‌مانند. در دوره‌ی بازیابی سلامتی پس از جراحی جوانسازی پوست لازم است تا فرد سر خود را بالا نگه دارد تا وضعیت ورم آن وخیم نشود (در اینجا منظور از جراحی جوانسازی پوست، جراحی لیفت صورت است). رانندگی در طی دوران ریکاوری روش جراحی نیز ممنوع و محدود می‌شود. زمان ریکاوری روش جراحی نیز طولانی و در حد 5 تا 10 روز است. در طی این مدت لازم است تا فرد شرایط خاصی را رعایت نماید.

عوارض جانبی متفاوت است:

با توجه به اینکه روش هایفو روشی غیرتهاجمی است که نیازی به برش پوست ندارد بنابراین عوارض جدی خطرناکی ندارد. عوارض جانبی هایفوتراپی شامل قرمزی محل، احساس سوزش و ورم خفیف است که معمولا پس از یک یا دو روز و بصورت خودبخود رفع می‌شوند.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی
در روش جراحی عوارض جانبی و خطرات زیر قابل انتظار هستند:

هزینه‌ی آنها متفاوت است:

معمولا هزینه‌ی هایفوتراپی از جراحی کمتر است. این هزینه‌ها به نوع جراحی و شرایط پوست فرد نیز وابسته است.

زمان ماندگاری تاثیر این دو روش متفاوت است:

معمولا روش هایفو بین 12 تا 18 ماه تاثیر خود را حفظ می‌کند و پس از آن پوست به حالت قبلی خود بازمی‌گردد. تاثیر روش جراحی معمولا طولانی یا دائمی است ضمن اينكه در موارد افتادگى و شلى شديد پوست عملا روشهاى غير تهاجمى كاربرد ندارند .

میزان تاثیر بر پوست و نتیجه‌ی نهایی دو روش متفاوت است:

نتایج حاصل از جراحی‌های جوانسازی پوست معمولا بهتر از روش هایفوتراپی هستند.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم برای جوانسازی اطراف چشم ممکن است از روشهایی مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، جراحی لیفت شقیقه، جراحی لیفت ابرو و روشهای غیر جراحی مانند تزریق ژل و بوتاکس استفاده نمایند. باید توجه داشته باشید؛ انجام این روشها به ویژه در نواحی اطراف چشم، اگر توسط پزشک متخصص و مجرب انجام نشود، می‌تواند عوارض ناخوش آیندی به همراه داشته باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :سلطانی [ 1402-06-15 ]
آقای دکتر هابفو تراپی برای پوست هایی که جنس پوست شل و نازک هست کاربرد دارد

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465