رزرو نوبت

عمل لیزیک چشم چیست؟

کلمه لیزیک به معنی لیزر در ضخامت قرنیه می باشد (Laser Assisted in situ Keratomileusis LASIK). عمل لیزیک که برای درمان دور بینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم چشم انجام می‌شود؛ نوعی جراحی سرپایی است که توسط نور لیزر صورت می‌گیرد. لیزیک نیز مانند پی آر کی بطور کلی موجب حذف دائمی عینک خواهد شد و به فرد کمک می‌کند؛ تا از محدودیت های عینک خلاص شود. روش لیزیک هم مانند انواع روشهای دیگر جراحی درمان بینایی، شکل قرنیه را تغییر می دهد و این کار را با پرتو لیزر انجام میدهد و قرنیه را تصحیح میکند، تا وقتی نور وارد چشم میشود؛ بتواند روی شبکیه به صورت مناسب متمرکز گردد.

روش لیزیک بیش از ۲۰ سال است که در دنیا برای افزایش قدرت بینایی بیماران انجام می‌شود. لیزیک در ابتدا برای درمان بیماران مبتلا به درجات بالایی از نزدیک‌بینی استفاده می‌شد؛ ولی امروزه جراحان چشم برای اصلاح سایر عیوب انکساری نیز از این روش کمک می‌گیرند. در اکثر موارد، عمل جراحی لیزیک بدون درد و بیهوشی انجام می‌شود و در عرض 15 دقیقه برای هر دو چشم صورت می‌گیرد. نتایج آن نیز بهبود بینایی بدون استفاده از عینک و یا لنز بوده و معمولا در طول 24 ساعت، اولین نتایج آن نمایان می‌گردد.

پی ار کی و لیزیک در اصفهان و تهران، جزو خدماتی است که توسط دکتر بهرام اشراقی جراح و متخصص چشم انجام می‌شود. لطفا جهت تعیین نوبت از مطب تهران با شماره تلفن 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره تلفن 36205114 تماس حاصل فرمایید.

کاربرد لیزیک چشم

ليزيك چشم معمولا در مواردی کاربرد دارد كه فرد نزديك بین، از عينك يا لنز استفاده می كند. گاهی نیز این روش برای اصلاح دور بينی به كار گرفته می‌شود. همچنین با عمل لیزیک می‌توان آستيگماتيسم را هم در نمره های خاص تصحيح نمود. این روش برای افرادی با شرایط زیر، کاربرد دارد :

عمل لیزیک چشم

معایب لیزیک چشم

مراقبتهای پس از عمل لیزیک

آدرس اینستاگرام دکتر اشراقی

تفاوت لیزیک و پی آر کی

در پی آر کی از سطح خود چشم بافت برداشته میشود ولی در لیزیک اول یک فلپ از سطح قرنیه بلند میشود و سپس زیر آن فلپ، از قرنیه بافت برداشته خواهد شد. در گذشته برای برداشتن فلپ در روش لیزیک از دستگاهی به نام میکروکراتوم استفاده می‌شد که به دلیل عوارض زیاد، امروزه منسوخ گشته و به جای آن از لیزیک فمتوسکند برای بلند کردن فلپ استفاده می‌شود. لازم به ذکر است؛ این روش (لیزیک) نسبت به پی آر کی کمی پرهزینه تر می‌باشد و در بیش از 90 درصد افراد پی آر کی روش مناسب در نظر گرفته شده و نیاز به انجام جراحی لیزیک نخواهد بود.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم با ارائه بهترین نتایج بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو و پیشانی، پی ار کی، تزريق ژل و بوتاكس، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگی هاى كاسه چشم، درمان افتادگى پلك و كارگزارى پروتزهاى چشمى در اصفهان و تهران پذیرای متقاضیان گرامی می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نیکخواه [ 1402-07-09 ]
سلام آستیگماتیسم بالا را هم میشه با لیزیک عمل کرد و اینکه در صورت برگشت شماره چشم میشه دوباره عمل مجدد کرد؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟آیا عمل پی آر کی باعث خشکی چشم می شود؟

عمل PRK یک نوع جراحی انکساری برای درمان نزدیک بینی، دوربینی و آستیگماتیسم میباشد . ... ادامه مطلب

لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟لازک یا لیزیک، کدام بهتر است؟

عمل جراحی چشم به وسیله ی لیزر، به فرایندی گفته می شود که با یک پرتوی متمرکز نور معروف به لیزر، لایه شفاف چشم برای داشتن یک دید بهتر تغییر داده می شود ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465