اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

فیلرها چه موادی هستند؟

فیلر یا پرکننده ها موادی هستند که برای افزایش حجم و جوانسازی در نقاط مختلف پوست تزریق می‌گردند. این مواد به دو گروه اصلی تقسیم می‌شوند که عبارتند از :

  1. گروه اول فیلرهایی هستند از جنس چربی بدن خود فرد که از طریق استخراج سلولهای چربی از بدن تامین می‌گردند.
  2. گروه دوم فیلرهایی با عنوان رایج ژل که از برندهای مختلف، و مواد تشکیل دهنده گوناگون تهیه شده و با انتقال آنها به لایه های مختلف پوست، می‌توان شاهد نتایج آنی شگفت انگیزی در نقاطی مانند زیر چشم بود.

لازم به ذکر است؛ به روشی که از چربی بدن خود فرد برای جوانسازی استفاده می‌شود؛ تزریق چربی گفته می‌شود. تزریق ژل هم شیوه ای است که با استفاده از ژل های آماده تزریق در بازار،انجام می‌شود. در بین عامه تصور می‌شود ژل همان فیلر است در صورتی که ژل نوعی فیلر است و فیلر شامل همۀ حجم دهنده های پوستی می‌گردد.

تزریق چربی زیر چشم چیست؟

در اغلب موارد برای جوانسازی زیر چشم، نیاز به انجام روشهای جراحی مانند بلفاروپلاستی پلک تحتانی نمی‌باشد و تنها با تزریق پرکننده، می‌توان نتایج مطلوبی ایجاد نمود. تزریق چربی زیر چشم یکی از روشهای غیر جراحی سرپایی است که اگر توسط پزشک مجرب صورت گیرد؛ می‌‍تواند با نتایج بسیار خوب و ماندگاری همراه باشد. در این روش (تزریق چربی زیر چشم) سلولهای چربی از مناطقی مانند کناره ران، شکم، پهلوها و ... (ترجیحا نقاطی که چربی های مقاوم تری در برابر کاهش وزن و تحرک دارند) برداشته می‌شود و طی فرآیند آماده سازی، سلولهای چربی از سایر مواد تفکیک شده و مهیای تزریق می‌گردند. در مرحله آخر سلولهای آماده سازی شده از طریق سرنگ های بسیار ریز به ناحیه زیر چشم تزریق می‌گردند و موجب رفع تیرگی و سیاهی، گودی و چین و چروک های این ناحیه خواهند شد.

در بکارگیری تزریق چربی برای جوانسازی زیر چشم، نکته حائز اهمیت آن است که این روش نسبت به تزریق ژل با نتایج پر ریسک تری همراه است؛ ضمن اینکه معمولا از تزریق چربی برای یک ناحیه خاص در صورت (مانند زیر چشم) استفاده نمی‌شود. اغلب تزریق چربی در مواردی صورت می‌گیرد که نیاز به انتقال فیلر به چند ناحیه مختلف باشد. مانند مواردی که قرار است جوانسازی و افزایش حجم در گونه ها، خطوط اخم، خطوط پیشانی، زیر چشم و ... به طور همزمان صورت گیرد.

تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم چیست؟

با افزایش سن پوست زیر چشم‌ها خاصیت کشسانی خود را از دست می‌دهد و پوست رفته رفته دچار چین و چروک می‌شود. علاوه بر افزایش سن، مواردی دیگری نیز موجب می شود که چین و چروک زیر چشم، در سنین جوانی به وجود آید. این عوامل، قرار گرفتن در معرض آفتاب، سیگار کشیدن و … هستند. چین و چروک زیر چشم تاثیر نامطلوبی در ظاهر افراد دارد. تزریق ژل زیر چشم یک راه موثر برای رفع سیاهی، گودی و چین و چروک زیر چشم و خط اشک می‌باشد. همچنین ژل ها می توانند به پوست آبرسانی کنند و باعث بهبود کیفیت پوست و تولید کلاژن بیشتر شوند.

صفحه اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

معمولا با افزایش سن چین و چروک و نیز گودی زیر چشم به وجود می آید.در جوانسازی زیر چشم با تزریق ژل، پس از اینکه ناحیه‌ مورد نظر با کرم بی‌حس کننده کاملاً بی حس شد، تزریق ژل زیر چشم با استفاده از یک کانولا بسیار ریز انجام می‌شود تا با عوارض کمتری مانند کبودی و تورم همراه باشد و درد کمتری هم ایجاد نماید. این روش حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد. نتایج بلافاصله قابل مشاهده بوده و ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر پس از تزریق ژل زیر چشم ایجاد می‌شود. ماندگاری تزریق ژل زیر چشم بین 9 الی 18 ماه است که بسته به مراقبتهای پس از تزریق ژل، سبک زندگی فرد و نوع ژلی که مورد استفاده قرار گرفته است ؛ تغییر می‌کند.

مقایسه تزریق ژل و تزریق چربی زیر چشم

هر دو روش بسته به شرایط و تشخیص پزشک متخصص می‌توانند مناسب و موثر درنظر گرفته شوند. ضمن اینکه دقت در انتخاب پزشک برای تزریق فیلر زیر چشم، از اهمیت ویژه ای در موفقیت جوانسازی زیر چشم برخوردار است. به باد داشته باشید؛ تزریق فیلر زیر چشم، نمی‌تواند جایگزین روشهای جراحی مانند بلفاروپلاستی باشد و در شرایطی که پزشک متخصص انجام جراحی را لازم بداند؛ تزریق فیلر راهگشا نخواهد بود.

جراحى افتادگى پلک نياز به مهارت و تجربه فراوان داشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام شود. با اينهمه نتايج آن به صورت پاسخ عالى کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد قابل بيان می‌باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لعیا مرادی [ 1402-07-09 ]
ماندگاری تزریق چربی زیر چشم بیشتره یا تزریق ژل عوارض کدوم یک کمتره

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟پروپتوز یا بیرون زدگی کره چشم چیست؟

برون ‌چشمی یا اگزوفتالمی با عنوان پروپتوز نیز شناخته می شود که اصطلاحی پزشکی برای برجستگی یا بیرون زدگی کره چشم است. ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟جراحى پلک فوقانى ( بلفاروپلاستى) چگونه انجام میشود؟

جراحى بلفاروپلاستی پلک بالایی شامل برداشت پوست اضافه، برداشت قسمتهايی از چربى پلک در صورت نياز ، بالا بردن ابرو و تقويت عضله بالابرنده پلک است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465