رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / جوانسازی زیر چشم با تزریق چربی

جوانسازی زیر چشم با تزریق چربی

یکی از روشهای جوانسازی زیر چشم تزریق چربی است. تزریق چربی به عنوان فیلر یا پرکننده، می‌تواند برای رفع چین و چروک و خطوط زیر و گوشه خارجی چشم، همچنین رفع گودی و سیاهی زیر چشم بکار رود و نتایجی فوری و ماندگار داشته باشد. برای اینکه بدانيد جوانسازی زیر چشم با تزریق چربی چگونه انجام می‌شود و چه کاربردها، مزایا و عوارضی دارد؛ می‌توانید به مطالعه ادامه مطلب بپردازید و اطلاعات مفیدی در این زمینه کسب نمایید.

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق چربی است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

تزریق چربی زیر چشم چیست؟

پوست زیر چشم به دلیل حساسیت و ظرافت، بیش از نقاط دیگر پوست در معرض آسیبها و عوامل متاثر از افزایش سن قرار می‌گیرد و دچار عوارضی مانند چین و چروک، گودی و سیاهی می‌شود. جراحی بلفاروپلاستی پلک تحتانی یکی از روشهایی است که می‌تواند در جوانسازی زیر چشم موثر باشد؛ با این وجود در صورت صلاحدید پزشک متخصص، می‌توان از تزریق ژل یا تزریق چربی نیز برای بهبود ظاهر پوست در این قسمت استفاده نمود.

تزریق چربی روشی چند مرحله ای است که با اهداف افزایش حجم و جوانسازی پوست انجام می‌شود. در این روش که از چربی بدن خود فرد به عنوان پر کننده استفاده می‌گردد؛ می‌توان با هزینه ای مناسب تر و دوران نقاهتی کوتاه و آسان تر، نسبت به شیوه های جراحی، اقدام به جوانسازی پوست از جمله جوانسازی زیر چشم نمود.

جوانسازی زیر چشم با تزریق چربی

مراحل تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم، روشی سه مرحله ای است که عبارتند از :

1. مرحله برداشت چربی

در این مرحله ابتدا با مشارکت فکری پزشک متخصص و بیمار، محلی که قرار است مورد برداشت چربی قرار گیرد مشخص می‌شود (در این روش به طور معمول چربی از شکم، پهلو، کناره خارجی ران، باسن و ... برداشت می‌گردد). سپس با ضدعفونی کردن آن نقطه و اِعمال بی‌حسی موضعی، با بهره‌گیری از ابزار ساکشن یا به صورت دستی با سرنگ‌های مخصوص، به میزان مورد نیاز، چربی از آن قسمت برداشته می‌شود.

2. مرحله جداسازی سلولهای چربی

به منظور جداسازی سلولهای چربی، با قرار دادن محلول استخراج شده در سانتریقیوژ، خون و سایر ناخالصی‌ها از سلول‌های چربی جدا شده و چربی خالص استخراج می‌گردد. نکته قابل توجه در انجام این روش آن است که اگر چربی به طور صحیح و کامل تصفیه نشود تاثیر مستقیم بر میزان موفقیت و ماندگاری این روش خواهد داشت. به این گونه که با تزریق چربی خالص و پالایش شده، میزان ماندگاری این روش، به مراتب بالاتر خواهد بود.

3. مرحله تزریق چربی به زیر چشم

در مرحله تزریق چربی به زیر چشم، پزشک متخصص پس از ضد عفونی و بی‌حس نمودن زیر چشم، با استفاده از سرنگ یا کانولا مخصوص اقدام به تزریق چربی می‌نماید و چربی را در لایه‌های پوست زیر چشم تزریق می‌کند. توجه داشته باشید که به دلیل جذب مقادیری از سلول‌های چربی تزریق شده و کاهش تورم ناشی از انجام این عمل پس از گذشت زمان کوتاهی، معمولا حجمی بیش از آنچه مطلوب است باید تزریق گردد؛ تا به مرور زمان و پس از کاهش تورم، نتایج دلخواه به دست آید.

کاربرد تزریق چربی زیر چشم

در این روش می‌توان به رفع مشکلات زیر پرداخت :

مزایای تزریق چربی زیر چشم

برخی از مزایای این روش به شرح زیر می‌باشند :

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

عوارض تزریق چربی زیر چشم

تزریق چربی زیر چشم نسبت به تزریق چربی به سایر نقاط پوست صورت و بدن، دشوارتر می باشد؛ زیرا پوست پلک پایین نازک و ظریف است و تزریق در این ناحیه نیازمند دقت و ظرافت بیشتری است. بنابراین حتما برای تزریق چربی زیر چشم، به پزشک متخصص و حاذق مراجعه نمایید تا با عوارض کمتر و نتایج مطلوب تر مواجه شوید. با این وجود این روش نیز مانند سایر روشهایی که در حیطه زیبایی و جوانسازی انجام می‌شوند؛ با عوارضی همراه است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد :

در پايان بايد دقت نمود كه تزريق چربى جايگاه خود را دارد و بلفاروپلاستى نيز جايگاه خود و اين دو جايگزين يكديگر نيستندعلاوه بر اين موضوع نتايج تزريق ژل نسبت به چربى بيشتر قابل پيش بينى مى باشد .

جراحی بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو پیشانی، پی ار کی و روشهای جرای و غیر جراحی درمان افتادگى پلك از جمله اقداماتی هستند که توسط فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، قابل انجام می‌باشند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نیلی میرزاده [ 1402-07-09 ]
سلام آقای دکتر من 18 سالمه و زیر چشم هام گوده آیا تزریق چربی زیر چشم محدودیت سنی داره ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟آیا بلفاروپلاستی پلک فوقانی بدون عمل جراحی امکان پذیر است؟

در برخی از موارد با تشخیص پزشک، میتوان عمل بلفاروپلاستی پلک بالایی را بدون نیاز به جراحی و با لیزر انجام داد. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟بلفاروپلاستی پلک شرقی چگونه است؟

بلفاروپلاستی پلک شرقی یکی از جراحی‌های زیبایی پلک چشم است که به دلیل تفاوت ساختاری بین پلک افراد متفاوت ابداع شده است. این جراحی در کشورهای شرق آسیا مانند کره‌ی جنوبی و تایوان طرفداران زیادی دارد و در سایر کشورها نیز بر اساس نیاز کاربردهایی پیدا کرده است. برای آشنایی بیشتر با این جراحی ابتدا بهتر اس ... ادامه مطلب

جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. با جراحی بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، لیفت ابرو و پیشانی،تزریق فیلرها و بوتاکس، همچنین بکارگیری برخی از لیزرها می‌توان به جوانسازی دور چشم پرداخت ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465