رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تزریق ژل اطراف چشم

تزریق ژل اطراف چشم

پوست زیر چشم به دلیل نازک بودن و حساسیت زیاد، اغلب زودتر از دیگر نقاط صورت، دچار فرسایش می‌شود. از طرف دیگر به دلیل تاثیری که چشم و پوست اطراف آن در القای سن و شادابی و نشاط چهره دارند؛ نیاز به جوانسازی در این بخش از صورت، قابل توجیه است. خوشبختانه امروزه روشهای جراحی و غیر جراحی فراوانی برای جوانسازی زیر چشم وجود دارد؛ که یکی از بهترین و موثرترین آنها تزریق ژل یا فیلر زیر چشم است. در ادامه این مطلب، با ما باشید تا شما را با این روش آشنا سازیم و همه جوانب تزریق فیلر زیر چشم را بررسی نماییم. ابتدا به اینکه تزریق ژل یا فیلر چه روشی است و چه تاثیری روی پوست اطراف چشم دارد؛ می‌‌پردازیم.

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل یا فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل روشی برای افزایش حجم و جوانسازی پوست است که با انتقال نوع خاصی از مواد به پوست، انجام می‌شود و طی این پروسه تغییرات به صورت آنی و در لحظه قابل مشاهده خواهد بود. علاوه بر ژل های آماده تزریق موجود در بازار، به عنوان پر کننده و فرم دهنده به پوست (فیلر)، از چربی بدن خود فرد (روش تزریق چربی) نیز می‌توان استفاده کرد که در بحثی مجزا به این روش نیز می‌پردازیم.

تزریق ژل دور چشم

ساختار ژل های قابل تزریق

در گذشته نه چندان دور، اغلب ژل هایی که برای ترمیم، جوانسازی و افزایش حجم پوست مورد استفاده قرار می‌گرفتند؛ با مؤلفه اصلی ماندگاری بیشتر تولید می‌شدند. این ژل ها (ژل های دائمی مثل پاژ) به مرور زمان، با ایجاد عوارض فراوانی مانند عفونت، تخلیه سخت ژل و جابجایی، منسوخ گردیده و امروزه تزریق این مواد رایج نیست. امروزه برای اقدامات زیبایی و جوانسازی، اغلب از ژل هایی استفاده می‌شود که بر پایه هیالورونیک اسید بوده و به دلیل وجود این ماده به طور طبیعی در بدن، سازگاری بسیار بالایی پس از تزریق با بافت پوست ایجاد می‌کند.

عوارض تزریق این قبیل ژل ها بسیار محدود و زود گذر است و در صورت عدم رضایت فرد از ظاهر جدید ایجاد شده، می‌توان با تزریق آنزیم هیالورونیداز (حلال هیالورونیک اسید)، طی چند ساعت آثار ژل تزریق شده را از بین برد. اين ماده در وزنهاى مولكولى مختلف توليد مى شود كه هر کدام جهت تزريق در يك محل خاص مناسب هستند. به عنوان مثال ژل مورد نظر جهت تزريق به اطراف چشم با ماده مناسب برای تزریق به لب متفاوت خواهد بود.

کاربرد تزریق ژل زیر چشم

تزریق ژل زیر چشم اغلب با اهداف زیر انجام می‌شود :

مزایای تزریق ژل زیر چشم

این روش جوانسازی زیر چشم، مزایای زیادی دارد که برخی از آنها عبارتند از :

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

عوارض تزریق ژل زیر چشم

لازم به ذکر است؛ برای اینکه بتوانید از مزایای تزریق ژل زیر چشم و نتایج مطلوب آن بهره مند شوید؛ نیاز است حتما این عمل را توسط پزشک مجرب و با مهارت بالا انجام دهید؛ زیرا در غیر این صورت نه تنها زیبایی و جوانسازی مدنظرتان تامین نمی‌شود؛ بلکه با عوارض غیر منتظره ای مانند عفونت، اصلاح بیش از اندازه به دلیل تزریق بیش از حد نیاز ژل و ... نیز مواجه خواهید شد. در ادامه به عوارض خفیفِ زودگذر و محتمل تزریق ژل زیر چشم اشاره می‌شود :

در نظر داشته باشید که عدم استفاده از داروهای حاوی آسپرین، ایبوپروفن، داروهای مسکن، ویتامین ای و روغن ماهی در ۳ تا ۵ روز قبل از تزریق ژل به زیر چشم، موجب می شود تا احتمال کبودی و خونریزی در حین و پس از تزریق کاهش یابد.

درباره کانتوپلاستی، جراحی چشم گربه ای یا چشم روباهی و چشم آسیای شرقی بیشتر بدانید ...

مراقبتهای پس از تزریق ژل زیر چشم

پس از تزریق ژل زیر چشم رعایت نکات زیر می‌تواند به کاهش عوارض، افزایش ماندگاری و حصول نتایج بهتر کمک نماید :

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم و دانشيار دانشگاه با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو و لیفت پیشانی، پی ار کی، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :نیکتا [ 1402-07-09 ]
آقای دکتر من گودی زیر چشم دارم 17 سالمه تزریق ژل زیر چشم محدودیت سنی ندارد.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟عوارض جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای چیست؟

جراحی کانتوپلاستی یا چشم گربه ای نوعی از جراحی است که در طی آن عضلات و رباط‌های حمایتی پلک در گوشه‌ی چشم جراحی شده و سفت می‌شوند. این جراحی که همراه با تغییر شکل چشم است نباید با جراحی کانتوپکسی اشتباه گرفته شود. در جراحی کانتوپکسی تغییر شکلی در چشم ایجاد نمی‌شود ... ادامه مطلب

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)فیکس کردن غده اشکی در جراحی پف پلک بالا (بلفاروپلاستی)

برای بهبود افتادگی غدد اشکی در جراحی بلفارپلاستی، معمولا جراحی به این صورت انجام می‌شود که ابتدا برشی در پلک بالایی ایجاد می‌شود. سپس غدد اشکی جابجاشده که به دلیل تفاوت رنگ خود با بافت چربی اطراف قابل تشخیص هستند دوباره به جایگاه خود که حفره‌ای در استخوان اطراف کاسه‌ی چشم است منتقل می‌شوند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465