رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق بوتاکس / تزریق بوتاکس برای جوانسازی اطراف چشم

تزریق بوتاکس برای جوانسازی اطراف چشم

اطراف چشمی بدون چین و چروک، پشت پلکی باز و ابروهایی خوش حالت از فاکتورهای زیبایی و جوانی در چهره محسوب می‌شوند که با افزایش سن این قابلیتها دچار افت و کاستی خواهند شد. تزریق بوتاکس یکی از روشهایی است که در برخی موارد می‌تواند به جوانسازی اطراف چشم بپردازد. این روش با توجه به مقرون به صرفه بودن و ایجاد حداقل عوارض، همچنین نتایج بسیار عالی و سریع، یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین روشهای زیبایی و جوانسازی اطراف چشم محسوب می‌شود.

این ماده از سم بوتولینوم ساخته شده است که برای فلج کردن عضلات صورت، زیر چشم و عضلات گوشه بیرونی چشم از آن استفاده می‌شود. در جریان فلج و بی‌حرکت کردن عضلات، چین و چروک‌های فعال، حذف خواهند شد. همچنین در پی تزریق بوتاکس با تکنیکی خاص می‌توان به حد قابل قبولی اقدام به لیفت ابرو نمود. توجه داشته باشید که تزریق بوتاکس در رفع خطوط تثبیت شده ای که حتی بدون حرکت عضله مربوطه دیده می‌شوند اثری ندارد و تنها چروک هایی را برطرف می‌نماید که به عنوان مثال با اخم کردن و خندیدن ایجاد می‌شوند.

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق بوتاکس است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

کاربردهای تزریق بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم

گذشته از موارد دیگری که با تزریق بوتاکس بهبود یافته یا درمان می‌شوند؛ از کاربردهای بوتاکس در جوانسازی اطراف چشم می‌توان به موار زیر اشاره کرد :

1- از بین بردن خطوط اخم :

با تزریق بوتاکس می‌توان خطوط بین دو ابرو را که در حالت حرکت عضله مرتبط، ایجاد می‌شوند؛ با فلج عضله رفع نمود. در این روش با تزریق بوتاکس در نقاطی خاص می‌توان ظرف چند روز خطوط اخم را باز نمود و چهره را از حالت عبوس و ناراحت به فرمی بشاش و جوان تبدیل کرد. با وجود اینکه تزریق بوتاکس روشی است که به طور موقت می‌تواند اطراف چشم را جوانسازی کند؛ ولی به جهت دارا بودن بسیاری از مزایا، امروزه به یکی از مراقبتهای دوره ای دائم پوست تبدیل گردیده است.

2- خطوط پنجه کلاغی کنار چشم و جوانسازی دور چشم با تزریق بوتاکس :

چين‏‌هاى پنجه كلاغى یا پا کلاغی خطوطی هستند كه در اثر انقباض عضله حلقوی دور چشم یا عضله «اربيكولاريس اكولى» به‌ وجود می‌آیند. ترکیبات فلج کننده ( بوتاکس ) با فلج نمودن عضلات گوشه خارجی چشم، اسپاسم آن ناحیه را رفع می‌نماید و مانع از انقباض عضلات می‌شود. همچنین عمق چين‌‏هاى پنجه كلاغى را كم می‌كند و سبب بالا رفتن بخش خارجى ابرو می‌‏شود. ماندگاری تزریق بوتاکس در این روش بین ٢تا ٤ماه است که بسته به تعداد دفعات تزریق (هرچه دفعات تزریق بیشتر باشد، ماندگاری بوتاکس نیز بیشتر است)، مراقبت های پس از تزریق بوتاکس و سیستم بدنی شما تغییر می‌کند.

تزریق بوتاکس برای جوانسازی اطراف چشم

3- لیفت ابرو :

با بکارگیری تکنیک های خاص و انتخاب محل تزریق مناسب بوتاکس، می‌توان تا حدودی ابروها را لیفت (لیفت ابرو) نمود. به ویژه انتهای ابروها (دم ابرو) با این روش تا حد مورد رضایتی لیفت می‌شود و به سمت بالا هدایت میگردد.

مزایای جوانسازی دور چشم با تزریق بوتاکس

1- كم عارضه و قابل برگشت بودن تزریق بوتاکس
2- شروع مشاهده نتایج پس از چند يك روز و ادامه آنها تا حداکثر دو هفته
3- بدون نیاز به بستری شدن و طی دوران نقاهت
4- تا حدی قابل ترمیم بودن این روش
5- در تزریق بوتاکس به ندرت ایجاد آلرژی و حساسیت مشاهده شده است

صفحه اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

معایب جوانسازی اطراف چشم با تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس با توجه به خصوصیاتی که دارد، اصولاً عوارض چندانى نخواهد داشت. از جمله مشکلاتى که در پی تزریق بوتاکس بخصوص در لیفت ابرو ممکن است ایجاد شود؛ عدم تقارن بین دو ابرو و ایجاد ظاهری ناخوش آیند است که با دقت در انتخاب پزشک و ارزیابی مهارت و تکنیک ایشان در امر تزریق بوتاکس،. اين امر كاهش خواهد يافت.
از عواررض مهم ديگر به پتوز يا افتادگى پلك كه گذرا مى باشد بايد اشاره نمود.

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم و دانشيار دانشگاه با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت ابرو و لیفت پیشانی، پی ار کی، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :زیبا سلطانی [ 1402-07-09 ]
سلام خسته نباشبن من ۳ ماه پیش عمل لازک انجام دادم و امروز بوتاکس کردم والان از خواب پریدم چشمام خیلی میسوزه آیا به بوتاکس مربوطه

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟جوانسازی اطراف چشم با چه روشهایی قابل انجام است؟

برخی از روشهای جوانسازی دور چشم به شکل جراحی و برخی دیگر به صورت غیر جراحی و با تهاجم کمتر انجام می‌شوند. با جراحی بلفاروپلاستی، لیفت شقیقه، لیفت ابرو و پیشانی،تزریق فیلرها و بوتاکس، همچنین بکارگیری برخی از لیزرها می‌توان به جوانسازی دور چشم پرداخت ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465