رزرو نوبت
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چگونه انجام میشود؟

ابروها در ارتقاء زیبایی و جذابیت صورت نقش ویژه ای ایفا می‌کنند. در واقع می‌توان گفت؛ چهره ای دلنشین، جوان و جذاب، مستقیماً تحت تأثیر چشم و ابروها قرار دارد. در زیبایی این عضو از صورت، مهمتر از مدل و حجم ابروها، محل و موقعیت قرارگیری آنها است که اهمیت دارد. موقعيت ابروها به تعادل عضلات پايين كشنده و بالا برنده ابرو و پيشانى بستگى دارد.

عضله بالا برنده ابرو در قسمت خارجی ، ضعيف تر بوده و به همین دليل با افزايش سن ، يكى از اولين قسمتهايي كه دچار افتادگى مى شود؛ ناحيه دم ابرو است که با افتادگی در این قسمت، حالتی شبیه به پوست اضافه در كناره خارجى پلكها دیده خواهد شد. برای اصلاح موقعیت ابرو، روشهای جراحی و غیر جراحی وجود دارد که رایج ترین روش غیر جراحی، تزریق بوتاکس می‌باشد. تزریق بوتاکس، روشی است که اغلب در افراد جوانتر با افتادگی های خفیف ابرو بکار برده می‌شود و در موارد حادتر، معمولا توصیه به جراحی لیفت ابرو می‌گردد. ماندگاری تزریق بوتاکس در حدود سه ماه است كه در عضلات پيشانى تا پنج ماه هم ممكن است ادامه يابد. همچنین مراقبتهای پس از تزریق بوتاکس، متغیر می‌باشد.

در مورد روشهای جراحی لیفت ابرو نیز باید گفت؛ متدهای متفاوتی برای این کار وجود دارد که در این مقاله به لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی پرداخته می‌شود.

شما می‌توانید برای انجام لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی به دکتر بهرام اشراقی فلوشیپ جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی چیست و چگونه انجام می‌شود؟

لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی یک روش جراحی زیبایی سرپایی و نسبتا کم تهاجمی است که تحت بیهوشی عمومی انجام می‌شود و طول مدت این عمل حدود 1 الی 3 ساعت است. در این روش معمولا سه الی پنج برش کوچک در ناحیه شقیقه ها و قسمت میانی پوست سر ایجاد می شود. پس از ایجاد برشها، آندوسکوپ (ابزاری که با فراهم نمودن امکان مشاهده مستقیم بافتها و عضلات، پزشک را در انجام اقدامات تشخیصی _ درمانی یاری می‌نماید.) وارد برشها شده و تصاویر از طریق دوربین هایی که به آندوسکوپ متصل است به مانیتور ارسال می‌شود؛ و به این وسیله جراح می تواند عضلات بالابرنده ابرو را شناسایی و با جدا كردن كامل پوست پيشانى و ابرو از بافت زيرين، اين نسوج را لیفت نماید.

لیفت آندوسکوپی ابرو

جراحی لیفت آندوسکوپی ابرو و پیشانی نسبت به جراحی غیر آندوسکوپی ابرو به دلیل برش های محدود با عوارض کمتری همراه است و معمولا در افتادگی های خفیف تا شديد ابرو ، قابل انجام می‌باشد. از این روش به منظور کاهش خطوط اخم در بین دو ابرو نیز استفاده می‌شود.

ماندگاری لیفت ابرو با آندوسکوپی:

این روش جراحى در حدود 5 تا 7 سال ماندگاری دارد و می‌‌تواند فرم مناسب ابروها و پیشانی را حفظ کند. پس از گذشت این زمان، به دلیل عدم توقف علائم افزایش سن در پوست، مجدداً و به مرور زمان عوارض افتادگی در ابروها و همچنین خطوط اخم مشهود می‌گردد.

عوارض لیفت آندوسکوپی ابرو

بیماران معمولاً بعد از لیفت ابرو درد کمی را تجربه می کنند ، اما احساس ناراحتی جزئی و همچنین احساس گرفتگی در سراسر پیشانی امری بدیهی است. پس از چند روز تورم و کبودی به تدریج فروکش می کند. برای به حداقل رساندن تورم ، یک الی دو هفته پس از جراحی زمان خوابیدن و استراحت زیر سر خود را با بالش بلند تر از شبها دیگر قرار دهید. درهفته هاى اول پس از جراحی ، به نظر می رسد که ابروها بیش از حد لیفت شده و بالا رفته اند؛ ولی نگران نباشید؛ با گذشت زمان ابروها در موقعیت طبیعی و مناسب خود قرار می گیرند.

عوارض بالقوه لیفت ابرو

اغلب عوارض فوق ناشايع است.

در چه مواردی از جراحی لیفت ابرو استفاده می‌شود؟

جراحی لیفت ابرو اغلب خطوط اخم از بین می برد و موجب لیفت کل ابرو می‌شود (بر خلاف جراحی لیفت شقیقه که تنها یک سوم خارجی ابرو ها را لیفت می‌نماید) . اگرچه این روش به شما کمک می کند تا ابروهای بالاتر و زیباتری داشته باشید؛ اما پوست پلک را درگیر نمی کند و تاثیر مستقیم بر روی افتادگی پلک و فرم چشمها ندارد. شما می‌توانید براى ليفت پلک از روشهای جراحی بلفاروپلاستی استفاده نمایید.

سن مناسب برای جراحی لیفت ابرو

افرادی که در سنین 40 تا 65 سال هستند؛ می‌توانند برای این روش مناسب در نظر گرفته شوند. اما این روش ممکن است در افراد جوان تری که از نظر ژنتیکی ابروهای افتاده ای دارند یا خطوط اخم و پیشانی آنها عمیق است؛ نیز انجام شود.

لیفت ابرو یا بلفاروپلاستی؟

تقریبا در همه افراد میانسال و مسن، همزمان با افزایش پوست و پف آلودگی پلک، افتادگی ابرو هم وجود دارد که در این شرایط افتادگی ابرو مانع پاسخ کامل بلفاروپلاستی خواهد شد.بنابراين بر اساس میزان افتادگی ابروها جراح تصمیم خواهد گرفت که آیا بلفاروپلاستی به تنهایی کفایت می‌کند یا لازم است لیفت ابرو هم انجام شود. با این وجود اگر افتادگی یا پف آلودگی پلک قابل توجه بوده؛ ولی ابروها در محل مناسب خود قرار گرفته باشند؛ از بلفاروپلاستی سود بیشتری خواهید برد و در بیمارانی که ابروهای افتاده و خطوط بین دو ابرو (خط اخم) دارند؛ لیفت ابرو می تواند به طور قابل توجهی ظاهر آنها را بهبود بخشد.

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

آیا موها بعد از لیفت ابرو دوباره رشد می كنند.

در ليفت اندوسكوپى نيازى به تراشيدن مو نيست و اغلب ريزش مو نيز وجود ندارد .ريزش موقت يا ریزش دائمی مو پس از این جراحی نادر است.

آیا جراحی لیفت ابرو و لیفت پیشانی متفاوت از یکدیگر هستند؟

در حالی که برخی ممکن است بین جراحی لیفت ابرو و لیفتینگ پیشانی تفاوت قائل شوند؛ در حقیقت لیفت ابرو و لیفت پیشانی دو نام برای یک جراحی است و در واقعا این دو جراحی یکی هستند.

جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم با آشنایی به جزييات آناتومى و عملكردى پلکها می‌توانند در روشهای جوانسازی پلک مانند بلفاروپلاستی پلک فوقانی و تحتانی، بسیار موثر و مفید عمل نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :دلارام [ 1402-07-03 ]
آقای دکتر میشه بلفاروپلاستی پلک و لیفت ابرو رو همزمان با بی حسی موضعی انجام داد؟؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

عفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیتعفونت حدقه یا سلولیت اربیت از عوارض سینوزیت

از شایع ترین عفونت هایی که میتوانند پلک و حدقه را درگیر کنند سلولیت اربیت یا عفونت حدقه است. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465