اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراحى زيبايي و پلاستيك / لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

لیفت تمپورال ابرو و چشم یا لیفت شقیقه چیست؟

ایجاد چین و چروک و خطوط، تنها علائم پیری صورت نیستنند. افزایش سن می‌تواند علاوه بر چین و چروک ها موجب افتادگی ابروها نیز باشد و حالتی خسته و مسن در فرد ایجاد کند. لیفت شقیقه که به آن لیفت تمپورال ابرو و چشم نیز گفته می‌شود؛ روشی است که همزمان با لیفت یک سوم خارجی ابرو، شامل فرآیند ایجاد تغییرات در ناحیه پیشانی و تا حدودی باز شدن خطوط پنجه کلاغی گوشه خارجی چشم نیز می‌شود. این عمل با ایجاد تحول در ابروها و پیشانی، جذابیت چشمها را افزایش داده زیبایی خاصی به چهره می‌بخشد.

دکتر بهرام اشراقی، ف وق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم ، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی ابرو و چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش لیفت ابرو و پیشانی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند.

روش انجام لیفت شقیقه

لیفت شقیقه اغلب همراه با جراحی پلک انجام می شود اما می تواند به تنهایی نیز صورت گیرد. جراحی لیفت شقیقه در واقع به صورت سرپایی، و می‌توان تحت بیهوشی یا بی حسی موضعی مراحل عمل را اجرا نمود. پس از اقدامات اولیه جراحی (استریل نمودن محل جراحی و بیحسی یا بیهوشی برای عدم احساس درد)، در زیر خط رویش موها یا روی پوست سر و لابه لای موها( انتخاب محل برش، وابسته به تکنیک جراحی می‌باشد) برشی ایجاد می‌شود و پوست شقیقه به سمت خط رویش موها کشیده خواهد شد. در این مرحله بسته به تشخیص جراح ممکن است پوست اضافی در محل برش برداشته شود (گاهی نیاز به برداشت پوست نخواهد بود). سپس با بخیه زدن پوست، جراحی به پایان می‌رسد.

لیفت تمپورال ابرو

فرآیند بهبودی پس از لیفت شقیقه

پس از جراحی لیفت شقیقه به کمی استراحت نیاز دارید و دو سه روز بعد از جراحی، می‌توانید فعالیتهای روزمره خود را آغاز کنید. فعالیتهای ورزشی پس از این جراحی بهتر است به مدت دو هفته به تعویق افتد و پس از آن هم، طی هفته های اول از ورزشهای سنگین و بلند کردن اجسام با وزن بالا خودداری کنید. پس از جراحی، احساس خفیف درد، کبودی، التهاب و تورم امری طبیعی است که برای کاهش و بهبود تدریجی این عوارض، قرار دادن بالش بلند زیر سر در هنگام خواب، استفاده از کمپرس سرد پس از عمل، خم نشدن، مصرف مسکن و پرهیز از بلند کردن اجسام سنگین می‌تواند مفید باشد.

مزایای جراحی لیفت شقیقه

مقایسه لیفت پیشانی و ابرو با لیفت شقیقه

همانطور که پیش تر توضیح داده شد؛ لیفت شقیقه یا لیفت تمپورال ابرو و چشم، دم ابرو را لیفت می‌کند. در حالی که ليفت آندوسكوپيك پيشانى ، كل ابرو را بالا مى برد. لیفت شقیقه در واقع قسمتی از ليفت كامل ابرو است. در مجموع می‌توان گفت؛ با توجه به اينكه در روند پيرى اغلب كل ابرو پايين مى آيد؛ ليفت آندوسكوپيك كل پيشانى و ابرو در بیشتر موارد روش ارجح است.

ماندگاری لیفت شقیقه

با هیچ روشی (جراحی یا غیر جراحی) نمی‌توان روند تاثیر عوامل گوناگون مانند افزایش سن را بر روی پوست متوقف کرد. به همین دلیل، همه روشهای جوانسازی، پس از چند سال ممکن است تاثیر خود را از دست بدهند. با در نظر گرفتن این قاعده، نتایج جراحی لیفت شقیقه ممکن است تا چندین سال بعد از عمل، مشاهده شود؛ ولی به مرور زمان و پس از گذشت چندین سال، آرام آرام ابروها مجدداً به سمت پایین متمایل می‌گردند. با وجود تمام این توضیحات، ماندگاری لیفت شقیقه تا حد زیادی به روش جراحی و تکنیک جراح، میزان برداشت پوست، و عوامل تعیین کننده دیگر مانند سبک زندگی، بستگی دارد.

اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

آیا انجام لیفت شقیقه رضایت بخش است؟

طبق مطالعات انجام شده، اغلب بیمارانی که عمل لیفت شقیه را توسط یک جراح متخصص و مجرب انجام داده اند؛ از نتایج این عمل راضی بوده و لیفت شقیقه را به دیگران نیز پیشنهاد می‌کنند. این افراد پس از جراحی لیفت شقیقه به دلیل داشتن چهره ای جوانتر که با عوارض ناچیزی همراه است؛ نتایج را بسیار ارزشمند می دانند.

در جراحی بلفاروپلاستی پلک فوقانی ، ابرو و پلک بالایی به عنوان يك واحد در نظر گرفته مى شوند و انجام این جراحی بدون در نظر گرفتن شرايط ابرو، كارى نادرست است. در انجام این روشها جراحان پلاستیک و ترمیمی چشم با ارزيابى دقيق بيمار، در صورت لزوم بهترين تركيب جراحى ممكن را پيشنهاد می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :خاطره [ 1402-07-03 ]
سلام دوران نقاهت لیفت ابرو چند روزه و نیاز به ترمیم داره یا نه ؟

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشمتزریق فیلر برای جوانسازی زیر چشم

تزریق فیلر زیر چشم، یکی از روشهای غیر جراحی جوانسازی در این ناحیه است که با بکارگیری متریالهای مختلف، می‌تواند نتایج بسیار چشمگیری داشته باشد. در این مطلب به ساختار انواع فیلرها، نحوه استفاده از این مواد و تاثیر تزریق آنها در جوانسازی زیر چشم می‌پردازیم ... ادامه مطلب

میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟میوپاتی چشمی چیست و چگونه درمان میشود؟

میوپاتی یا آسیب ماهیچه ای بیماری عضلانی است که به دلیل اختلال در عملکرد عضلات ظاهر می شود ... ادامه مطلب

عوارض و روشهای درمان روماتیسم چشمعوارض و روشهای درمان روماتیسم چشم

روماتیسم چشمی یکی از بیماری های نسبتاً شایع و خطرناکی است که باعث به خطر افتادن سلامت بینایی انسان می شود ... ادامه مطلب

منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

عیوب انکساری چشم در دو دهه اخیر جز بیماری های رایج محسوب شده است که افراد در رنج ‌های سنی مختلف به آن دچار شده اند. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465