اسلاید اصلی

جوانسازى اطراف چشم

از دیرباز بشر در پى جوانتر ماندن بوده و اکسیر جوانى در کنار عمر جاودان ،همواره منشا داستانها و افسانه هایی بوده است.تغییراتى که حکایت از روند پیرى دارند به طور معمول از اطراف چشمها شروع مى شوند یعنى ناحیه اى که در نظر اول به عنوان نقطه مرکزى و اصلى صورت توجه بیننده را به خود جلب مى کند.این تغییرات با چینهاى پوستى پیشانى ، بین ابروها و اطراف چشم ،در حین حرکات ابرو، اخم کردن و خندیدن در اواخر دهه سوم اغاز شده و به مرور تبدیل به خطوطى ثابت مى شوند .

در مراحل اولیه با تزریق بوتولینوم،این خطوط قابل کنترل هستند ولى وقتى تبدیل به چینهاى دائمى و پایدار شدند ، دیگر پاسخ مناسبى به درمان نخواهند داد.به همین دلیل اولین درمانى که جهت جوانسازى اطراف چشم اغاز مى شود، تزریق بوتولینوم مى باشد . بوتولینوم نوعى سم است که با نام عمومى بوتاکس شناخته مى شود.این ماده باعث فلج موقت عضلات شده و از عمیقتر شدن شیارهاى اطراف چشم جلوگیرى مى کند.

نکته مهم این است که انواع داروهاى تایید نشده به عناوین مختلف در بازار موجود است و با قیمتى ارزان تزریق مى گردد. این موارد مى توانند با عوارضى همراه گردند . لازم است متقاضیان نام داروى تزریق شده را بدانند و از تایید ان توسط وزارت بهداشت مطمئن باشند .از طرف دیگر به مرور با افزایش سن حجم بافتها در گونه ها و اطراف چشم کم مى شود و تمام بافتهاى صورت شروع به نزول به سمت پایین مى کنند . این روندها باعث افتادگى ابرو ، پایین امدن گونه ، عمیق شدن خط خنده و ایجاد شیارهایى زیر چشم مى شود که به مرور عمیقتر مى شوند .همزمان پوست صورت نیز شل شده و افزایش پوست پلک فوقانى و تحتانى مشهود مى شود . در همین زمان چربیهاى داخل حدقه نیز به سمت جلو برجسته مى شوند و به صورت پف الودگى پلک فوقانى و تحتانى خود رانشان مى دهند .

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی و جوانسازی اطراف چشم را بررسی نموده، مناسب ترین روش را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

حال سوال این است که با این مجموعه تغییرات چه کنیم ؟

در واقع جوانسازى صورت با تکنیکها و روشهاى مختلفى قابل انجام است و در برخى موارد لازم است ،متخصصان مختلفى در این امر مشارکت کنند . کاهش حجم بافتهاى اطراف چشم با تزریق حجم دهنده ها از جمله چربى بدن خود فرد یا انواع ژلها قابل بهبود است . هیچکدام از این روشها ایده ال نیستند و هر کدام مزایا و معایب مربوط به خود را دارد که بیش از حجم دهى باید توسط پزشک توضیح داده شوند .در مورد تزریق فیلر یا ژل، مجددا کیفیت دارو و مورد تایید بودن مهم مى باشد.فیلرها از مواد مختلفى تهیه مى گردند و در مجموع بهتر است از اسید هیالورونیک استفاده شود که با بافت بدن همخوانى دارد و طول اثر کوتاهترى دارد .بهتر است از سایر موادى که ماندگارى طولانى دارند پرهیز گردد زیرا به طور معمول عوارض دیررس بیشترى را به ارمغان خواهند داشت مانند ژل پاژ (PAAG) که در گذشته به طور وسیع استفاده شده و امروز شاهد عوارض ان هستیم.

برخى از تغییرات جنس پوست و چروکهاى ریز با انجام لیزر پوست یا امواج رادیویی قابل بهبود مى باشد. اخیرا از امواج ماوراى صوت نیز جهت بهبود کیفیت بافت و سفت شدن ان استفاده مى شود .نکته اى که اغلب بسیار بارز مى باشد ،افتادگى بافتها و بیرون زدگى چربى زیر چشم است. در این موارد جراحى روش ارجح است و عملا روشهاى ذکر شده قبلى ،صرفا مکمل جراحى هستند و جایگزین ان نمى شوند . جراحى اطراف چشم ،ترجیحا باید توسط متخصص چشمى که دوره پلاستیک و ترمیمى چشم را گذارنده است، انجام شود و ورود افراد غیر متخصص یا تخصصهاى غیر مربوطه به این حیطه مى تواند با افزایش عوارض و گاها عوارضى برگشت ناپذیر بینایی و وضعیت پلک بیمار همراه گردد.

جراحی زیبایی پلک یا بلفاروپلاستی

جراحى زیبایی پلکها، بلفاروپلاستى نامیده مى شود که با برداشت پوست، چربى ، اصلاح افتادگى پلک ، تصحیح بیرون زدگى غده اشکى، جابه جایی چربى و تصحیح موقعیت ابروها مى تواند همراه گردد . در بلفاروپلاستى پلک تحتانى ،جابه جایی چربى تکنیک نسبتا جدیدى است که به رفع گودى زیر چشم نیز کمک فراوانى مى کند . از موارد دیگر در جوانسازى افتادگى ابرو مى باشد .

موقعیت ابروها تا حدودى از طریق برش بلفاروپلاستى قابل تصحیح است ولى در افتادگى شدید ابرو، بهتر است لیفت پیشانى از طریق پوست سر انجام شود که مى تواند با یا بدون اندوسکوپ و با چندین تکنیک مختلف صورت پذیرد. امکان لیفت بافت میانى صورت نیز جهت بهبود ظاهر فرد وجود دارد .در مجموع مى توان گفت اقدامات جوانسازى اطراف چشم ، طیفى از روشهاى مختلف را در بر مى گیرد و از اواخر دهه سوم زندگى قابل اغاز هستند .

صفحه اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

به مرور و با افزایش سن اقدامات تکمیلى اضافه مى گردند . در این میان انتخاب صحیح روش درمانى که محصول تعامل بین پزشک و متقاضى و وجود دانش لازم جهت این اقدامات مى باشد ، ضرورى است تا با حداقل عارضه و عدم تحمیل هزینه اضافى ، بهترین نتیجه حاصل گردد.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم، با آشنایی به جزييات آناتومى و عملكردى پلکها، عمل های زیبایی مربوط به لیفت ابرو، و لیفت شقیقه را با تکیه بر مهارت و دانش خود، با بهترین نتایج ارائه می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :مبینا محمدزاده [ 1402-06-22 ]
من تزریق بوتاکس برای دور چشم انجام دادم و خیلی راضیم ..

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟چه زمانی بعد جراحی پلک میتوان عمل ترمیمی پلک را انجام داد؟

عمل پلک ترمیمی به عنوان جراحی برای اصلاح نتیجه به دست آمده از عمل بلفاروپلاستی انجام می شود که می تواند ظاهر زیباتری به پلک و نواحی اطراف چشم بدهد. ... ادامه مطلب

تفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستیتفاوت کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و بلفاروپلاستی دو نوع از جراحی هستند که اگرچه هر دو بر روی چشم و بافت‌های مرتبط با آن انجام می‌شوند اما اهداف و تاثیرات متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی هر کدام از این جراحی‌ها پرداخته و کاربرد و تفاوت هر کدام با دیگری را بیان خواهیم کرد ... ادامه مطلب

پاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلکپاسخ به مهمترین سوالات درباره عمل جراحی زیبایی پلک

در این مطلب به سولاات رایج و شایعی که درباره جراحی پلک توسط کاربردان و مراجعه کنندگان پرسیده شده است پاسخ داده می شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465