اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / تزریق فیلر / تزريق فيلر در صورت و اطراف چشم

تزريق فيلر در صورت و اطراف چشم

يكى از علل پيرى صورت و نزول بافتهاى صورت ، كاهش حجم چربى زير جلدى ،مخصوصا در ناحيه گونه و ميان صورت است. اين نزول به طور مشخص از دهه چهارم شروع مى شود و به تدريج طى دهه هاى بعدى افزايش مى يابد.فيلر يا پركننده به ماده اى گفته مى شود كه مى تواند اين كاهش حجم را جبران نمايد و در مواردى بنا به ميل فرد جهت حجم دادن و يا فرمدهى به بافت ها به كار رود.فيلرها مى توانند قسمتى از بافت خود فرد ( چربى) باشند يا از مواد ساخته شده صنعتى استفاده گردند كه در اين مقاله به گروه دوم خواهم پرداخت.

یکی از روشهای جوانسازی اطراف چشم تزریق ژل یا فیلر است که توسط دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت بالا و بکارگیری تکنیک درست انجام می‌شود. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

كدام فيلر را انتخاب كنيم؟

طى دهه هاى گذشته ازمواد مختلفى به عنوان فيلر استفاده شده است. در ابتدا سعى بر انتخاب موادى بود كه ماندگارى طولانى ترى داشته باشند و تزريقات كمترى مورد نياز باشد مواد مختلفى تحت ازمايش قرار گرفت . متاسفانه برخى از مواد طى سالهاى بعد ، در بافت ،تغيير ماهيت پيدا كردند و ارام ارام عوارضى رخ داد از جمله التهابات بافتى، جا به جايي فيلر و راه پيدا كردن به پوست و عدم تقارن .با توجه به ماندگارى مواد ، درمان و خروج انها بسيار مشكل و پرعارضه بود.

با توجه به اين روند تغيير عمده اى در ساختار مواد ايجاد شد و در نهايت اسيد هيالورونيك به عنوان ماده اى بى خطر و غير التهابى كه در بافتهاى بدن به طور طبيعى وجود دارد ، توليد شد.اين ماده به عنوان فيلر ماندگارى بين شش ماه تا يك و نيم سال دارد. ايجاد التهاب نمى كند و توسط ماده اى به نام هيالورونيداز قابل حل شدن و حذف سريع از بافت است.با توجه به مشخصات فوق به عنوان بهترين و شايعترين فيلر صناعى مورد استفاده قرار مى گيرد. اين ماده در وزنهاى مولكولى مختلف توليد مى شود كه هر يك جهت تزريق در يك محل خاص مناسبند، مثلا مورد تزريقى جهت چين هاى سطحى پوست با عمق ،متفاوت است ياماده مورد نظر جهت تزريق اطراف چشم با تزريق لب فرق دارد.

محل هاى تزريق فیلر در صورت

فيلر در نواحى مختلف صورت قابل تزريق است كه شايعترين انها شامل خط اخم عميق ، خط خنده ، گودى زير چشم ، گونه ، لب و زاويه فكى مى باشد.حجم مورد نياز در محلهاى مختلف متفاوت مى باشد. تزريق با بيحسى موضعى ( به صورت كرم يا تزريق ) قابل انجام است. با تزريق فيلر هم مى توان حجمهاى از دست رفته را جبران نمود و هم در صورت تمايل بيمار مى توان حجم اضافه ايجاد نمود مانند شكل دهى لب و گونه .

صفحه اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

تزريق ژل در برخى بافتها مانند گونه يا چربى زير ابرو مى تواند به صورت موقت مانع نزول بيشتر بافت گردد. بنابراين با يك تزريق مناسب مى توان خط خنده را محو نمود، به گونه فرم داد و نزول ان را به تعويق انداخت.اين تزريقات در اطراف چشم مى تواند باعث كاهش گود اقتادگى زير چشم، محو برخى از انواع تيرگيهاى زير چشم و پر شدگى فضاى زير ابرو گردد.

از كاربردهاى ديگر فيلر در چشم پزشكى ،استفاده جهت رفع گودافتادگى چشم در مواردى است كه فرد از پروتز استفاده نموده و پروتز نسبت به چشم طبيعى در موقعيتى عقبتر قرار گرفته است و حالت گودافتادگى دارد.در اين موارد از ژل هايي با ماندگارى بيشتر مى توان استفاده نمود.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم، با آشنایی به جزييات آناتومى و عملكردى پلکها، عمل جراحی زیبایی پلک را با تکیه بر مهارت و دانش خود، با بهترین نتایج ارائه می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :لیلی [ 1402-06-15 ]
سلام آقای دکتر برای تزریق ژل به گونه و حجم دهی گونه ها چند سی سی ژل نیازه و چه برندی استفاده میکنید ممنونم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
تفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستیتفاوت اپی کانتوپلاستی و کانتوپلاستی

جراحی کانتوپلاستی و اپی کانتوپلاستی روشهایی هستند که برای تغییر، تصحیح یا بهبود شکل و عملکرد چشم ها و پلک ها در رفع مشکلات ناشی از افزایش سن و عوامل دیگر مانند ژنتیک به کار می‌روند ... ادامه مطلب

جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟جراحی پی آر کی و عمل لازک چه تفاوتهایی با هم دارند؟

لازک و پی آر کی دو نوع عمل جراحی برای اصلاح عیوب انکساری چشم محسوب میشوند. ... ادامه مطلب

آشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانیآشنایی با تکنیک های لیفت ابرو و پیشانی

ابروها را مى توان با روشهاى جراحى و غير جراحى بالا برد. شايعترين روش غير جراحى استفاده از بوتاكس (سم بوتولينوم) است كه ليفت شيميايي نام دارد. اين روش در افتادگى خفيف و در افراد جوان مناسب بوده و اثر ان بين سه تا پنج ماه در ناحيه پيشانى طول مى كشد ... ادامه مطلب

آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟آیا لیفت پلک و ابرو به طور همزمان قابل انجام است؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش های بسیار متعددی به وجود آمده اند که می توان به کمک آنها مشکل افتادگی ابرو و پلک را حل کرد. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465