اسلاید اصلی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / بيماريهاي سيستم اشكى / درمان اشک ریزش چشم با جراحی مجرای اشکی به روش اندوسکوپی

درمان اشک ریزش چشم با جراحی مجرای اشکی به روش اندوسکوپی

اشک‌ریزش چشم یکی از مشکلات مربوط به چشم است که در طی آن اشک بیش از اندازه‌ی طبیعی بر روی چشم وجود داشته و در نتیجه‌ی آن از چشم سرازیر می‌شود. اشک‌ریزش چشم دلایل مختلفی دارد که یکی از متداول‌ترین دلایل اشک‌ریزش چشم، انسداد مجراهای اشکی است. مجراهای اشکی مسیرهای انتقال اشک هستند که به صورت مسیرها و منفذهای کوچکی در پایین و بالاى گوشه‌ی داخلى چشم در کنار بینی قرار دارند و اشکی که از سطح چشم زدوده می‌شود را جمع‌آوری کرده و به بینی انتقال می‌دهند. در صورتیکه این مجراها مسدود شوند، اشک از سطح چشم جمع‌آوری نشده و موجب اشک‌ریزش چشم می‌شود. روش‌های درمان انسداد مجراهای اشکی با توجه به دلایل ایجاد آن متفاوت هستند. بنابراین ابتدا لازم است تا دلایل انسداد مجرای اشکی به درستی تشخیص داده شود.

اشک ریزش چشم ممکن است با دلایل بسیار جزئی یا علل پیچیده تر اتفاق افتد. شما می‌توانید برای بررسی و تشخیص علت اشک ریزش چشم، و در صورت نیاز اقدامات درمانی لازم جهت رفع این عارضه، به دکتر بهرام اشراقی فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم مراجعه نمایید. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

دلایل انسداد مجرای اشکی:

معمول‌ترین دلایل انسداد مجرای اشکی شامل موارد زیر می شوند:

اشک ریزش چشم

علائم انسداد مجرای اشکی

معمول‌ترین علائم انسداد مجرای اشکی، آبریزش چشم است. سایر علائم شامل موارد زیر هستند:

روش‌های درمان انسداد مجرای اشکی

همانگونه که اشاره شد روش‌های درمان انسداد مجرای اشکی وابسته به علت ایجاد آن هستند. روش‌های زیر به عنوان روش‌های اولیه که کمتر تهاجمی هستند پیشنهاد می‌شوند:

در صورتیکه روش‌های کمترتهاجمی نتوانند موجب رفع انسداد مجرای اشکی شوند استفاده از روش‌های تهاجمی‌تر، یعنی جراحی، انتخاب بعدی خواهدبود.

روش جراحی اندوسکوپی برای درمان انسداد مجرای اشکی:

از مزایای روش اندوسکوپی در درمان انسداد مجرای اشکی این است که ضرورتی به ایجاد برش و ایجاد زخم برای دسترسی به مجرای اشکی نیست. در روش‌های كلاسيك جراحی مجرای اشکی، برای رفع انسداد آن ابتدا در کناره‌ی بینی یک بریدگی ایجاد می‌شود اما در روش اندوسکوپی، وسیله‌ای به نام اندوسکوپ پزشک را از این برش بی‌نیاز می‌کند. اندوسکوپ یک لوله‌ی نازک و انعطاف‌پذیر است که یک دوربین بسیار ریز در انتهای آن قرار دارد. این دوربین وظیفه دارد تا از مجراهای بینی وارد شده و تصاویری را از محلی که نیاز به جراحی دارد در اختیار پزشک قرار دهد.

سپس پزشک ابزار جراحی دیگری را به محل جراحی وارد می‌کند و با استفاده از تصاویر اندوسکوپ و بدون نیاز به برش می‌تواند به رفع انسداد مجرای اشکی اقدام کند یا در صورت لزوم مجرای جدیدی را ایجاد کند که برای تخلیه اشک سطح چشم مسیر جدیدی بین چشم و بینی حاصل ‌کند. در این حالت معمولا یک استنت کوچک در مجرا قرار می‌گیرد که به مدت چند هفته تا ماه در مجرا باقی می‌ماند تا پزشک از بازماندن آن در طی گذر زمان اطمینان حاصل کند. در برخی موارد که انسداد مجرای اشکی قابل رفع نیست ممکن است است لوله‌های ریزی به نام لوله‌های جانز در محل مجرای اشکی وارد شوند که می‌توانند به صورت دائمی، مجرای اشکی را باز نگه دارند.

مزایای جراحی اندوسکوپیک مجرای اشکی:

معایب جراحی اندوسکوپیک مجرای اشکی:

آدرس اینستاگرام دکتر بهرام اشراقی

مراقبت پس از جراحی:

دكتر بهرام اشراقى فوق تخصص پلاستيك و ترميمى چشم، با دانش علمى و عملى و چاپ مقالات متعدد و كتاب در مورد بيماريهاى اين ناحيه، در زمينه بلفارپلاستى پلك فوقانى و تحتانى جهت رفع پف الودگى پلكها ، ليفت آندوسکوپی پیشانی و ابرو، تزريق بوتاكس و ژل، درمان افتادگى پلك، درمان انسداد مجراى اشكى شيرخواران و بالغين، بيمارى تيروئيد چشمى، شكستگي هاى كاسه چشم و كارگزارى پروتزهاى چشمى در خدمت شما مى باشد.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



نظرات کاربران درباره این مطلب :ندا شیراری [ 1402-08-04 ]
سلام وروزبخیر. هروقت ازکرم ضد آفتاب استفاده میکنم دچارآبریزش چشم میشم. ازهربرندکرمی هم استفاده کردم بازهمینطوربود. میشه لطف بگیدچطورمیتونم این مشکل وحل کنم. ممنون میشم.

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
روش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستیروش نوین جراحی زیبایی پلک تحتانی بدون برش پوستی

جراحی زیبایی پلک پایین بدون برش یک روش انقلابی است که دنیای جراحی پلاستیک را تغییر داده است. ... ادامه مطلب

جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیهجراحی بلفاروپلاستی پلک پایین بدون بخیه

بلفاروپلاستی پلک پایین یا جراحی پلک پایین بدون بخیه روشی نوین در جراحی پلک است که برای برطرف کردن پف زیر چشم یا کیسه‌های چربی زیر چشم مؤثر است. ... ادامه مطلب

منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟منظور از عیوب انکساری چشم چیست و چگونه درمان می شود؟

عیوب انکساری چشم در دو دهه اخیر جز بیماری های رایج محسوب شده است که افراد در رنج ‌های سنی مختلف به آن دچار شده اند. ... ادامه مطلب

بلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جتبلفاروپلاستی پلک پایین بدون جراحی با پلکسر یا پلاسما جت

بلفاروپلاستی پلک پایین یک عمل جراحی است که به اصلاح افتادگی پوست چربی اضافه و چین پلک پایین کمک می‌ کند ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465