بلفاروپلاستی
صفحه اصلی / مطالب و مقالات / جراح پلاستیک و ترمیمی چشم / بلفاروپلاستی روشی برای درمان مشکلات عملکردی و اختلال در زیبایی پلک

بلفاروپلاستی روشی برای درمان مشکلات عملکردی و اختلال در زیبایی پلک

بلفاروپلاستی که به آن جراحی زيبايى پلک نیز گفته می شود ، روشی برای بهبود ظاهر پلک ها است. این جراحی با قابلیت انجام بر روی پلک بالا و پایین، می‌تواند مشکلات مربوط به زیبایی و اختلالات عملکردی پلک را رفع نماید. در ادامه این مطلب به موارد انجام این جراحی پرداخته میشود.

دکتر بهرام اشراقی، فوق تخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم، با مهارت و دانش کافی، راهکارهای زیباسازی پلک را بررسی نموده، مناسب ترین روش جراحی پلک یا بلفاروپلاستی را برای حصول بهترین نتایج انتخاب و اجرا می‌نمایند. لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین نوبت از مطب تهران با شماره های 88713593 - 09309095800 و مطب اصفهان با شماره 03136205114 تماس حاصل فرمایید.

افتادگی پلک و ایجاد اشکال در زیبایی

افتادگی پلک عمده ترین دلیلی است که بسیاری افراد برای از بین بردن پوست اضافی پلک به جهت دست یابی به چهره ای بشاش، هوشیار و جوان، به سمت جراحی پلک یا بلفاروپلاستی می‌روند. جراحی زیبایی پلک (بلفاروپلاستی) یک عمل کم تهاجمی بوده که از نظر پزشکی الزامی برای انجام آن وجود ندارد و اغلب در جهت تامین اهداف زیبایی و برای بهبود ظاهر فرد صورت می‌گیرد؛ مگر در مواردی که افتادگی پلک موجب انسداد و کاهش میدان دید شده باشد.

در جریان افتادگی پلک، پلک بالا و در مواردی پلک پایین به عنوان بخشی از روند پیری، دچار افتادگی می‌شوند. همچنین در جریان این روند پوست پلك شل می شود؛ عضلات پلک ها ضعیف می‌گردند و کیسه های چربی، حالتی برجسته و پف آلود به پلک ها می‌دهند. این شرایط ممکن است از طریق ژنها نیز به ارث برده شود. از نظر زیبایی شناسی، چنین شرایطی از جذابیت کلی چشم و صورت شما می‌کاهد و ظاهری خسته و مسن ایجاد می‌کند.

بلفاروپلاستی در چه مواردی انجام میشود

افتادگی پلک و ایجاد مشکلات عملکردی

بلفاروپلاستی عملکردی، جراحی پلکی است که به دلایل پزشکی انجام می شود. در بیشتر موارد ، در صورت افتادگی پوست پلک فوقانی ، لیفتینگ عملکردی پلک انجام می شود. این عارضه باعث خواهد شد؛ بینایی شما برای رانندگی یا سایر کارهای بصری مختل گردد. مشکل کاربردی دیگر افتادگی عملکردی پلک، دشواری در استفاده از عینک یا لنزهای تماسی است؛ که همه این موارد دلایلی برای انجام جراحی بلفاروپلاستی عملکردی محسوب می‌شوند. همانند بلفاروپلاستی زیبایی، بلفاروپلاستی عملکردی نیز توسط چشم پزشکان و جراحان پلاستیک چشم انجام می شود.

ابتلا به بیماری پتوز

پتوز( Ptosis) اصطلاح پزشکی برای افتادگی واقعى پلک فوقانی به معناى كاهش ارتفاع شكاف پلكى است. بیماری که ممکن است روی یک یا هر دو چشم تأثیر بگذارد. پتوزي كه از بدو تولد وجود داشته باشد، پتوز مادرزادي ناميده مي شود. البته در مواردی هم این بیماری به صورت اكتسابي ناشي از ضربه يا پديده افزایش سن نيز مشاهده مي شود.

افتادگی پلک ها به طور کلی وقتی رخ می دهد که لبه پلک فوقانی (حاشیه پلک) از حالت طبیعی خود خارج شده افتادگی پیدا کند. وقتی لبه پلک خیلی پایین می آید و بخشی از مردمک را می پوشاند، می تواند قسمت فوقانی بینایی شما را مسدود کند. در بیشتر موارد، افتادگی پلک فوقانی ناشی از پیری ساختارهای قبلی است. به طور معمول عضله لواتور، مسئول بالا کشیدن پلک است که در این بیماری به خوبی کار نمی‌کند.

آدرس اینستاگرام دکتر اشراقی

اصلاح جراحی پلک بالایی افتاده، شامل ترمیم تاندون اين عضله است. به دنبال جراحی آب مروارید یا سایر جراحی های چشم ، ممکن است فرد دچار افتادگی پلک فوقانی شود زیرا دستکاری پلک در طی یک عمل می تواند باعث ضعف عضله شود و چشم به طور دائم باز بماند. سکته مغزی و ضربه نیز می تواند باعث پتوز شود. جراحی پتوز اغلب توسط چشم پزشکان و جراحان پلاستیک چشم انجام می شود. درمان این بیماری نیز با عمل پلک یا بلفاروپلاستی امکان پذیر است.

نکته پایانی در جراحی پتوز:

گاها در پايان عمل جراحی پلک، نتيجه ايده ال حاصل مى شود ولى به مرور مقدارى از افتادگى مجددا رخ مى دهد که اين امر به توانايي عضله در بالا نگاه داشتن پلک بستگى دارد. این موضوع را هم باید در نظر داشت که جراحی مجدد پلک به ندرت و طى شرايط خاص ممکن است انجام شود و اغلب اوقات براى يك جراحی پلک مناسب، يكبار فرصت داریم.

جراحان پلاستيك و ترميمى چشم، با آشنایی به جزييات آناتومى و عملكردى پلکها، عمل هایی مانند لیزیک و پی ار کی را با تکیه بر مهارت و دانش خود، با بهترین نتایج ارائه می‌نمایند.

تلفن مطب اصفهان : 36205114



درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید

نظرات کاربران درباره این مطلب :فرانک طلوعی [ 1402-07-09 ]
سلام آقای دکتر، من دچار فلج عصب صورت و افتادگی پلک هستم، با انجام بلفاروپلااستی نتیجه میبینم

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :
بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟بلفاروپلاستی چهار پلک چیست و چگونه انجام میشود؟

بلفاروپلاستی یک روش درمانی زیبایی برای از بین بردن چین و چروک، پف زیر چشم و افتادگی پلک با ریشه ژنتیکی و افزایش سن است. ... ادامه مطلب

افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟افتادگى پلک يا بلفارو پتوز چه عوارضی دارد و چگونه درمان میشود؟

جراحى افتادگی پلک یا پتوز به تبحر فراوان نیازداشته و صرفا توسط جراح چشم بايد انجام گيرد. با اينهمه نتايج ان به صورت پاسخ عالى ( در فاصله نيم ميلى متر از پلک مقابل) يا مناسب (در فاصله يک ميلى متر از پلک مقابل ) کاملا وابسته به عملکرد عضله است و همواره به صورت درصد، قابل بيان است ... ادامه مطلب

آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟آیا جراحی لیفت ابرو در دسته جراحی های سرپایی قرار میگیرد؟

جراحی لیفت ابرو از متداول ترین و مؤثرترین روش های زیبایی صورت محسوب می شود که کاملاً ایمن و بی خطر محسوب می شود. ... ادامه مطلب

جابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایینجابجایی چربی در جراحی بلفاروپلاستی پلک پایین

بلفاروپلاستی پلک پایین یکی از جراحی های زیبایی است که به صورت سرپایی بر روی پلک پایین (تحتانی) انجام می‌شود. ... ادامه مطلب

طراحی و راه اندازی وب سایت : گروه نرم افزاری پزشک آنلاین - 09128883465